Geld & Recht alle pijlers

Voorrang Huurwoning

10-09-2019 13:37 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,
Wellicht een ver gezochte vraag maar beter niet succesvol dan niet geprobeerd.

Wegens redenen heb ik mij sinds januari 2018 pas ingeschreven naar woningzoekende in een andere gemeente dan mijn eigen. Onhandig natuurlijk, maar daar kan ik niks aan veranderen.
Nu zijn ze bezig om twee nieuwe straten vol met sociale huurwoningen te bouwen in de gemeente, wat klaar zal zijn in de zomer van 2020. Deze woningen bevind zich pal naast het gebouw waar ik, tweemaal per week, fysiotherapie krijg. Zonder deze therapie kan ik wegens mijn chronische aandoening bijna niet functioneren. Ik doe er nu 40 min(retour) over met vervoer om er te komen. Het is dus de ideale woning voor mij. (Ook uiteraard de kosten en het feit dat de woning aanpasbaar is voor zorg-uitbreiding, en de kleinere woon ruimte zijn goede pluspunten)

Ik had de gemeente gebeld met de vraag of ik ergens kan aangeven hoeveel belang ik aan de woning zou hebben. Met als antwoord dat het hun niks uit maakt, en de persoon met de langste inschrijving de woning krijgt. Uiteraard is dit eerlijk en ben ik het hier in het algemeen ook mee eens.

Nu is mijn vraag, is er een manier waar door ik toch, al is het maar iets, wat meer kans zou maken op een van de woningen?
Misschien kunt u en campertje kopen en daarin gaan leven
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
10-09-2019 21:10
Als er aangegeven wordt dat je voor urgentie weinig kans is dan is er ook niet zo veel mis met je. En waarom persé fysio in het water? Als daar een goede medische noodzaak voor is krijg je toch ook vervoer.
Omdat de punten waar je urgentie voor moet aan vragen niet van toepassing zijn voor mij. Al zou ik het aanvragen voor aangepaste woning, (wat ik zou kunnen doen), dan heb je zoals anderen in dit topic al aangaven: geen recht op het kiezen van welke woning je dan krijgt. Ik zal dan eerder een woning aangeboden krijgen waar al medische aanpassingen in zitten, dan een kaal-nieuwbouw huis. Hoe komt u er bij dat er dan iets "flink mis" met iemand moet zijn? Zou u dit kunnen uitleggen?
Ik krijg ook vervoer. Als u de rest van mijn berichten leest dan is het vervoer geen probleem. IN het vervoer zitten is voor mij erg belastend.
Ik heb fysio in het water omdat mijn lichaam niet anders kan bewegen. Water is gewichtsloos. Als ik andere vorm van beweging kon dan had ik het wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 20:48
Ik had "bijna niet functioneren" misschien met andere termen beter kunnen omschrijven. Ik weet natuurlijk niet wat een ander persoon daar onder verstaat. Voor mij is het "bijna niet" nog kunnen zitten, me hoofd kunnen draaien en me armen gebruiken om bijv. een glas van de tafel ernaast pakken. Niet zelf naar de wc kunnen, een broodje kunnen maken, op kunnen staan etc. is voor mij hetzelfde als niet kunnen leven. Als dit voor u of een ander een belediging is op welke manier dan ook, dan is dat niet mijn bedoeling. Van aandikken is geen sprake, ik had ook geen punt, u vroeg mij een vraag en daar gaf ik een antwoord op. Als u denkt dat ik medelijden vraag of verwacht op welke manier dan ook, dan heeft u dat mis. Ik probeer aan u en de rest uit te leggen hoe de situatie vanuit mijn kant eruit ziet.
Ach kom op nou. Als het echt zo erg is dan zeggen ze heus niet dat er geen kans is op een urgentieverklaring/ medische indicatie.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-09-2019 21:14
Ik snap wel dat je zo gefrustreerd bent. Je hebt het zelf slecht geregeld en hoopt nu op een makkelijke manier aan een woning te komen.
Er zijn massa’s mensen die meer recht hebben op die woning dan jij. Jij vindt jezelf de allerzieligste persoon op aarde en noemt anderen kortzichtig. Dat jij jezelf in de groep allerzieligsten plaatst zegt juist dat jij geen idee hebt van hoe anderen leven.
Ik mag hopen dat je de woning niet krijgt, want ik ken mensen die het echt nodig hebben zo’n woning. Bij jou is het geen noodzaak.
Ik zie dat u graag anderen zonder reden aan valt?
Ik hoop dat het u een groot plezier in uw leven brengt.
Lekker sympathieke reacties wel, in dit topic. :-[
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
10-09-2019 21:19
Ach kom op nou. Als het echt zo erg is dan zeggen ze heus niet dat er geen kans is op een urgentieverklaring/ medische indicatie.
Niet voor deze woningen, nee. De urgentieverklaring en/of medische indicatie is voor een woning met aanpassingen. De woningen waar ik tips voor wil hebben, worden wel gemaakt dat ze aanpasbaar zijn voor zorg, maar het is verder een normale sociale huurwoning. Als ik een urgentie of medische indicatie aanvraag zou doen dan krijg ik dat zeker, maar wel een andere, betere woning met zorg wat ook bij de urgentie past aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:18
Ik krijg ook vervoer. Als u de rest van mijn berichten leest dan is het vervoer geen probleem. IN het vervoer zitten is voor mij erg belastend.
Dan vraag je liggend vervoer aan.
Gewoon inschrijven en hard bidden :)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-09-2019 21:23
Lekker sympathieke reacties wel, in dit topic. :-[
Waarschijnlijk veel mensen die al jaren op de lijst zijn en nog steeds nergens voor in aanraking komen.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
10-09-2019 21:18
Misschien kunt u en campertje kopen en daarin gaan leven
Grappig genoeg heb ik 7 jaar geleden in een club gezeten dat probeerde om een tiny-house sector te bouwen maar dan voor mensen met zorg. (in dezelfde gemeente als de woningen) :-) Helaas is er niks van gekomen door moeite met de papieren.
granny71 schreef:
10-09-2019 21:24
Dan vraag je liggend vervoer aan.
Haha! Zo eenvoudig gaat dat niet hoor. Komen maar weinigen voor in aanmerking, want dat is heel duur vervoer en kan niet gedeeld worden. Bovendien moet de chauffeur dan ook helpen, en dat doen de reguliere deeltaxichauffeurs niet. Daarbij weten we niet waar het ongemak ‘m voor TO in zit. Hoe dan ook is je reistijd met die taxi’s waarschijnlijk veel langer dan 20 minuten.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 21:30
17.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
10-09-2019 21:25
Gewoon inschrijven en hard bidden :)
Ga ik sowieso doen! Proberen kan nooit geen kwaad :)
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-09-2019 21:14

Ik mag hopen dat je de woning niet krijgt, want ik ken mensen die het echt nodig hebben zo’n woning. Bij jou is het geen noodzaak.
Ga je lekker?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
10-09-2019 21:25
Waarschijnlijk veel mensen die al jaren op de lijst zijn en nog steeds nergens voor in aanraking komen.
Die frustratie snap ik best, maar om dan een mening te hebben over TO's ziekte en over of ze zich wel of niet aanstelt en dat er nog veel meer mensen het véél erger hebben? Lekker beetje leed met leed vergelijken, bij iemand die je helemaal niet kent. En al helemaal 'de gemiddelde forens' vergelijken met een zwaar chronisch zieke. Je punt maken kan ook anders. (je = niet specifiek jou, in algemene zin).
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 10-09-2019 21:35
7.50% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2019 21:29
Haha! Zo eenvoudig gaat dat niet hoor. Komen maar weinigen voor in aanmerking, want dat is heel duur vervoer en kan niet gedeeld worden. Bovendien moet de chauffeur dan ook helpen, en dat doen de reguliere deeltaxichauffeurs niet. Daarbij weten we niet waar het ongemak ‘m voor TO in zit. Hoe dan ook is je reistijd met die taxi’s waarschijnlijk veel langer dan 20 minuten.
U was mij al voor ;) Zolang ik door de fysio genoeg functioneer om recht op te zitten is het inderdaad lastig om dit voor elkaar te krijgen. Helemaal in een regio als hier. Maar bedankt voor het brainstormen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
10-09-2019 21:25
Waarschijnlijk veel mensen die al jaren op de lijst zijn en nog steeds nergens voor in aanraking komen.
Dat!
Plus het feit dat TO in de openingspost toch echt aangaf dat ze in aanmerking wil komen voor die nieuwbouwhuizen(betaalbaar, aanpasbaar enz) maar later zegt dat het haar niet om een mooi nieuw huis te doen is.
Ze vraagt niet hoe ze in de flat om de hoek van de fysio kan komen maar in het nieuwbouwhuis

Dat je ziek bent is vervelend (weet er alles van) maar het geeft je geen rechten.
Tenzij het medisch noodzakelijk is en dat is bij TO duidelijk niet het geval.
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:27
Grappig genoeg heb ik 7 jaar geleden in een club gezeten dat probeerde om een tiny-house sector te bouwen maar dan voor mensen met zorg. (in dezelfde gemeente als de woningen) :-) Helaas is er niks van gekomen door moeite met de papieren.
Camper kan je overal waar je wil parkeren.
Anoniem262821034 schreef:
10-09-2019 20:03
IEn van een Belg kan ik het dan nog hebben, maar een Nederlander.. :P

Niet discrimineren hè. :rofl:

Wij jij-en en jou-en niet zo makkelijk. Dat komt bij ons (Belgen) eerder schooljuffrouw-achtig over.
Bij ons is het ge/gij of u. In onze cultuur zit het zo, dat wij zelfs 'u' tegen onze partner zeggen. Niet uit respect, (sorry) maar gewoon omdat onze taal zo is. Hier op dit forum pas ik me aan en jij of jou ook een beetje mee. Maar ik betrap me erop als ik spontaan een tekst tik, dat er dan jij en u door mekaar staat. Heeft inderdaad bij Belgen niks met formeel of hoogdravend te maken.
Tot daar deze ongevraagde duiding. Sorry TO, ik weet het totaal off-topic maar het was sterker dan mezelf. 'k Zal 't nooit meer doen. :-D

Als ik hier ergens lees dat voor één beschikbaar huis er honderderden kandidaten zijn, dan weet ik niet wat ik lees. Dat is niet om aan te beginnen, hoe lang moeten mensen dan wachten voor ze een huis krijgen dat een heel klein beetje aan hun noden voldoet?
Man, man, ik moet toch geloven dat ik in een gezegend landje leef!
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 10-09-2019 21:45
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
10-09-2019 21:35
Dat!
Plus het feit dat TO in de openingspost toch echt aangaf dat ze in aanmerking wil komen voor die nieuwbouwhuizen(betaalbaar, aanpasbaar enz) maar later zegt dat het haar niet om een mooi nieuw huis te doen is.
Ze vraagt niet hoe ze in de flat om de hoek van de fysio kan komen maar in het nieuwbouwhuis

Dat je ziek bent is vervelend (weet er alles van) maar het geeft je geen rechten.
Tenzij het medisch noodzakelijk is en dat is bij TO duidelijk niet het geval.
Dat het geen medische noodzakelijk is, klopt. Echter als u mij had gevraagd waarom ik in deze woningen geïnteresseerd ben, had ik het u gewoon beantwoord. De woningen zijn een-persoons, gelijksvloers, gemaakt voor zorg uitbreiding, en dus dicht bij de fysio. Ik heb echter nergens gezegd dat ik een ander gebouw uit de buurt niet zou aannemen...?. Was het maar zo, dan deed ik elke week wel een poging voor een woning. Het maakt me niet uit, nieuwbouw, vervallen, camper, verhuurde schuur, ik had alles aangenomen als het zou betekenen dat het in de buurt van mijn fysio is. Iedereen geeft aan dat er een tekort is aan woningen en toch neemt u aan dat er allemaal woningen er om heen wel beschikbaar zijn maar ik ze niet wil hebben? Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Waar in Nederland woon je dat er in een straal van 150km geen zwembad staat waar ze fysio geven? Ik woon ergens in de achterhoek en wij hebben er hier al minstens drie in een straal van 10 km...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
@Mammezel, dat is precies waarom ik het van ‘jullie’ wel kan hebben, ik weet dat het gewoon is. ;)
.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
10-09-2019 21:41
Niet discrimineren hè. :rofl:

Wij jij-en en jou-en niet zo makkelijk. Dat komt bij ons (Belgen) eerder schooljuffrouw-achtig over.
Bij ons is het ge/gij of u. In onze cultuur zit het zo, dat wij zelfs u tegen onze partner zeggen. Niet uit respect, (sorry) maar gewoon omdat onze taal zo is. Hier op dit forum pas ik me aan en jij of jou ook een beetje mee. Maar ik betrap me erop als ik spontaan een tekst tik, dat er dan jij en u door mekaar staat. Heeft inderdaad bij Belgen niks met formeel of hoogdravend te maken.
Tot daar deze ongevraagde duiding. Sorry TO, ik weet het totaal off-topic maar het was sterker dan mezelf. 'k Zal 't nooit meer doen. :-D

Als ik hier ergens lees dat voor één beschikbaar huis er honderderden kandidaten zijn, dan weet ik niet wat ik lees. Dat is niet om aan te beginnen, hoe lang moeten mensen dan wachten voor ze een huis krijgen dat een heel klein beetje aan hun noden voldoet?
Man, man, ik moet toch geloven dat ik in een gezegend landje leef!
Haha, altijd leuk om weer wat te leren. Soms moet je ons koppige Nederlanders even een lesje geven :-P)
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-09-2019 21:44
Waar in Nederland woon je dat er in een straal van 150km geen zwembad staat waar ze fysio geven? Ik woon ergens in de achterhoek en wij hebben er hier al minstens drie in een straal van 10 km...

Goeie vraag voor de Quest, of een leuk raadsel voor wie zich verveelt.
.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
10-09-2019 21:41
Als ik hier ergens lees dat voor één beschikbaar huis er honderderden kandidaten zijn, dan weet ik niet wat ik lees. Dat is niet om aan te beginnen, hoe lang moeten mensen dan wachten voor ze een huis krijgen dat een heel klein beetje aan hun noden voldoet?
Man, man, ik moet toch geloven dat ik in een gezegend landje leef!
In de grote steden rond de 18 jaar, de wat kleinere steden (100.000 inwoners) rond de 12 jaar en ga zo maar door.
Niet denken dat je in een klein dorpje sneller een huis hebt want daar vragen ze om sociale binding en dat betekend niet dat je vrienden daar wonen maar dat je daar (soms al een paar generaties) opgegroeid moet zijn.
mammezel schreef:
10-09-2019 21:41
Als ik hier ergens lees dat voor één beschikbaar huis er honderderden kandidaten zijn, dan weet ik niet wat ik lees. Dat is niet om aan te beginnen, hoe lang moeten mensen dan wachten voor ze een huis krijgen dat een heel klein beetje aan hun noden voldoet?
Man, man, ik moet toch geloven dat ik in een gezegend landje leef!

In de grote steden sta je zo 12 jaar ingeschreven en dan maak je alleen kans op de slechtste woningen. De woningmarkt is ontzettend ziek in dit land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven