Geld & Recht alle pijlers

Voorrang Huurwoning

10-09-2019 13:37 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,
Wellicht een ver gezochte vraag maar beter niet succesvol dan niet geprobeerd.

Wegens redenen heb ik mij sinds januari 2018 pas ingeschreven naar woningzoekende in een andere gemeente dan mijn eigen. Onhandig natuurlijk, maar daar kan ik niks aan veranderen.
Nu zijn ze bezig om twee nieuwe straten vol met sociale huurwoningen te bouwen in de gemeente, wat klaar zal zijn in de zomer van 2020. Deze woningen bevind zich pal naast het gebouw waar ik, tweemaal per week, fysiotherapie krijg. Zonder deze therapie kan ik wegens mijn chronische aandoening bijna niet functioneren. Ik doe er nu 40 min(retour) over met vervoer om er te komen. Het is dus de ideale woning voor mij. (Ook uiteraard de kosten en het feit dat de woning aanpasbaar is voor zorg-uitbreiding, en de kleinere woon ruimte zijn goede pluspunten)

Ik had de gemeente gebeld met de vraag of ik ergens kan aangeven hoeveel belang ik aan de woning zou hebben. Met als antwoord dat het hun niks uit maakt, en de persoon met de langste inschrijving de woning krijgt. Uiteraard is dit eerlijk en ben ik het hier in het algemeen ook mee eens.

Nu is mijn vraag, is er een manier waar door ik toch, al is het maar iets, wat meer kans zou maken op een van de woningen?
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:23
. Als ik een urgentie of medische indicatie aanvraag zou doen dan krijg ik dat zeker, maar wel een andere, betere woning met zorg wat ook bij de urgentie past aangeboden.


Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:42
Dat het geen medische noodzakelijk is, klopt.
Ja wat is het nou Is het medisch nou wel of niet nodig om te verhuizen. Je spreekt jezelf wel erg tegen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
10-09-2019 21:47
Goeie vraag voor de Quest, of een leuk raadsel voor wie zich verveelt.
Ik ben echt heel erg benieuwd, ik zit in Den Haag met 150 km, als ik tussen hier en Den Haag geen zwembad met fysiotherapeut weet te vinden gaat er iets heel erg mis volgens mij. @(
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-09-2019 21:44
Waar in Nederland woon je dat er in een straal van 150km geen zwembad staat waar ze fysio geven? Ik woon ergens in de achterhoek en wij hebben er hier al minstens drie in een straal van 10 km...
To zegt dat de reistijd 40 minuten is (retour) dus ik vermoed dat de 150 kilometer (lichtelijk) overdreven is
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-09-2019 21:44
Waar in Nederland woon je dat er in een straal van 150km geen zwembad staat waar ze fysio geven? Ik woon ergens in de achterhoek en wij hebben er hier al minstens drie in een straal van 10 km...
Zwembaden zat! Zelfs een in mijn eigen gemeente. Echt, ik snap je vraag volledig en ik wou dat het allemaal zo makkelijk ging, ook voor mijzelf. Er zijn alleen niet zoveel hydrotherapisten, en helemaal niet zo veel verwarmde zwembaden met stoel-lift.
aloha66 schreef:
10-09-2019 21:50
Ja wat is het nou Is het medisch nou wel of niet nodig om te verhuizen. Je spreekt jezelf wel erg tegen.
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik mijzelf tegen spreek? Is het medisch nodig voor mijzelf: Ja. het zou me enorm schelen in mijn leven.
Is het een medische noodzaak voor de gemeente of woningbouw? Nee, niet voor de woning waar ik in geïnteresseerd ben. Dan zullen ze me andere woningen aanbieden. Hun zien de fysio niet als de medische noodzaak,maar eerder dat je een gelijk vloerse woning krijgt.

Wat wilt u precies aan info van mij? Ik heb al aangegeven het te doen met de tips wat ik gekregen heb, dat uit te pluizen, en zo nodig daar uit het gevecht neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
10-09-2019 21:57
To zegt dat de reistijd 40 minuten is (retour) dus ik vermoed dat de 150 kilometer (lichtelijk) overdreven is
Ik vermoed dat u alles wat ik zegt overdreven of zielig vind. Bij u weet ik ook niet goed wat u nog meer van mij verwacht.
Edit: Ik probeer de "u " te verminderen maar dat wil nog niet helemaal lekker :-?
Je zegt als deze fysio ermee ophoud je 150 km moet reizen om een andere therapeut te zoeken die watertherapie bied.

Utrecht groningen = 168 km
Utrecht maastricht = 172 km

en jij gaat mij niet vertellen dat naast jou peut er 1 andere praktijk is die zn beetje de rest van Nederland bediend.

Je bent aan het zwetsen. Natuurlijk is een nieuw huis fijn. Maar ik hoop echt dat je het niet gaat krijgen.
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:58
Zwembaden zat! Zelfs een in mijn eigen gemeente. Echt, ik snap je vraag volledig en ik wou dat het allemaal zo makkelijk ging, ook voor mijzelf. Er zijn alleen niet zoveel hydrotherapisten, en helemaal niet zo veel verwarmde zwembaden met stoel-lift.


Zou je me kunnen uitleggen hoe ik mijzelf tegen spreek? Is het medisch nodig voor mijzelf: Ja. het zou me enorm schelen in mijn leven.
Is het een medische noodzaak voor de gemeente of woningbouw? Nee, niet voor de woning waar ik in geïnteresseerd ben. Dan zullen ze me andere woningen aanbieden. Hun zien de fysio niet als de medische noodzaak,maar eerder dat je een gelijk vloerse woning krijgt.

Wat wilt u precies aan info van mij? Ik heb al aangegeven het te doen met de tips wat ik gekregen heb, dat uit te pluizen, en zo nodig daar uit het gevecht neer te leggen.
Nou in straal van 10 km hemelsbreed om mijn huis zijn er 5...

Zo bijzonder is jou therapie niet.

het zou je sieren als je er eerlijk vooruit zou komen dat je het vooral fijn vind om een gloednieuw huis tehebben, en nu redenen aan het 'verzinnen' bent, waarom jij 'recht' hebt op dat gloednieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 19:34
Bedankt voor het meedenken. Ik ben nog niet diep bezig geweest met zulke instanties dus ik ga er zeker naar kijken.


Is ook niet eerlijk. Ik zeg ook niet dat ik vind dat iedereen zomaar voorrang heeft op een ander. Ik geef gewoon niet meteen op zonder eerst alle wegen te bekijken.



Urgentie had ik al naar gekeken nadat ik de gemeente had gebeld. Is niet van mij van toepassing. Zou het ook niet durven, ik heb nu een dak boven mijn hoofd, daklozen en gezinnen met kinderen wellicht niet.


Geen verkeerde vraag. Ik heb echter fysio therapie in het water, ik kan geen "zaal/gewone" therapie met mijn lichaam. Helaas is dat de enige plek in een straal van 150 km van mijn woongebied.


WMO of gemeente is van mij niet van toepassing omdat het gebouw zich niet in de grensstreek van vergoeding bevind. Het vervoer is verder ook geen probleem. 20 minuten is met mijn lichaam helaas erg onprettig, om het nog zacht uit te drukken.



Op het moment woon ik bij mijn zus in, en sta daar ook in geschreven. De woning zal dus niet vrij komen, aangezien mijn zus er blijft wonen. Het is wel van dezelfde woningcorporatie.
Urgentie aanvraag is ook niet voor mij van toepassing.
@ Granny, ze zegt dat dit de enige is in een straal van 150 km. Dat geloof ik niet, ik woon aan de rand van boerengenied en daar hebben we er meerdere. En ja, to, ook met de juiste therapeuten, stoelliften en verwarmde zwembaden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
10-09-2019 22:01
Je zegt als deze fysio ermee ophoud je 150 km moet reizen om een andere therapeut te zoeken die watertherapie bied.

Utrecht groningen = 168 km
Utrecht maastricht = 172 km

en jij gaat mij niet vertellen dat naast jou peut er 1 andere praktijk is die zn beetje de rest van Nederland bediend.

Je bent aan het zwetsen. Natuurlijk is een nieuw huis fijn. Maar ik hoop echt dat je het niet gaat krijgen.
Dat is uw mening en dat mag u hebben. Ik ga ook geen moeite doen om u en de andere te plezieren. Geloof wat u wilt geloven. Gelukkig zijn er anderen geweest met inhoud en/of kritiek waar mee ik wel verder kan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-09-2019 21:47
In de grote steden sta je zo 12 jaar ingeschreven en dan maak je alleen kans op de slechtste woningen. De woningmarkt is ontzettend ziek in dit land.

Toch raar.
Ik woon in een grote stad, mijn inschrijfduur is 6 jr en 1mnd, en bij passend aanbod zijn er nu 5 huizen.
Ik kom daarbij op plek 3, 16, 43, 80 en 250.
Dan kan het toch nooit 12j duren voor ik iets anders heb (niet dat ik momenteel op zoek ben hoor).
.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:58


Zou je me kunnen uitleggen hoe ik mijzelf tegen spreek? Is het medisch nodig voor mijzelf: Ja. het zou me enorm schelen in mijn leven.
Is het een medische noodzaak voor de gemeente of woningbouw? Nee, niet voor de woning waar ik in geïnteresseerd ben. Dan zullen ze me andere woningen aanbieden. Hun zien de fysio niet als de medische noodzaak,maar eerder dat je een gelijk vloerse woning krijgt.

Wat wilt u precies aan info van mij? Ik heb al aangegeven het te doen met de tips wat ik gekregen heb, dat uit te pluizen, en zo nodig daar uit het gevecht neer te leggen.
Het zou enorm schelen... waarom doe je dat niet dan? Wat is er mis met een goede woning waar je je prettig in kan bewegen. Denk dat het dan ook beter met vervoer gaat.
Je zit niet in een rolstoel blijkbaar want je kan niet zitten.
Vaag vaag vaag.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-09-2019 22:04
@ Granny, ze zegt dat dit de enige is in een straal van 150 km. Dat geloof ik niet, ik woon aan de rand van boerengenied en daar hebben we er meerdere. En ja, to, ook met de juiste therapeuten, stoelliften en verwarmde zwembaden.
Ik wou oprecht dat het gebied waar ik woonde net zo was als die van u. Dan had een grote groep mensen er enorm veel baad aan.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 21:59
Ik vermoed dat u alles wat ik zegt overdreven of zielig vind. Bij u weet ik ook niet goed wat u nog meer van mij verwacht.
Edit: Ik probeer de "u " te verminderen maar dat wil nog niet helemaal lekker :-?
Ik ben niet de enige die je verhaal in twijfel trekt dus ik heb geen idee waarom je mij er precies uitpikt.
Je verhaal rammelt aan alle kanten maar blijkbaar snap ik het niet
Alle reacties Link kopieren
Maar kan je dan geen medische urgentie krijgen (gelijkvloers enz), ín de plaats waar je fysio zit? Dan zit je missch niet om de hoek in een nieuwbouwhuis maar wel maar 8min ipv 20min enkele reis?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
10-09-2019 22:06
Toch raar.
Ik woon in een grote stad, mijn inschrijfduur is 6 jr en 1mnd, en bij passend aanbod zijn er nu 5 huizen.
Ik kom daarbij op plek 3, 16, 43, 80 en 250.
Dan kan het toch nooit 12j duren voor ik iets anders heb (niet dat ik momenteel op zoek ben hoor).
Plek 3, volgens de ranglijst. Maar zodra je reageert blijken er heel wat mensen voor geduwd te worden. Zo werkt dan iig in Amsterdam.
Dus zelfs als je 1e staat is de kans dat je een mooie woning krijgt nihil.
Of het moet echt een aangepaste woning zijn voor rolstoel bv. Verlaagde aanrecht, traplift. Die kunnen ze moeilijk aan iemand zonder gebrek toewijzen.
Maar lift en begane grond zijn gewoon moeilijk. Dus kom je als je écht moet verhuizen en dus niet anders kan, niet langer kan wachten, in een krot terecht. Gewoon omdat de stadsvernieuwers die afwijzen.
anoniem_389039 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 22:10
31.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 22:07
Ik wou oprecht dat het gebied waar ik woonde net zo was als die van u. Dan had een grote groep mensen er enorm veel baad aan.
Nou kom op dan, welk woongebied hebben we het over?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Anoniem262821034 schreef:
10-09-2019 22:06
Toch raar.
Ik woon in een grote stad, mijn inschrijfduur is 6 jr en 1mnd, en bij passend aanbod zijn er nu 5 huizen.
Ik kom daarbij op plek 3, 16, 43, 80 en 250.
Dan kan het toch nooit 12j duren voor ik iets anders heb (niet dat ik momenteel op zoek ben hoor).
Jij niet, maar ik wel. Hier gemiddelde wachtijd voor een startersflat is al 12 jaar. Eengezinswoning gemiddeld 16 jaar.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
10-09-2019 22:06
Het zou enorm schelen... waarom doe je dat niet dan? Wat is er mis met een goede woning waar je je prettig in kan bewegen. Denk dat het dan ook beter met vervoer gaat.
Je zit niet in een rolstoel blijkbaar want je kan niet zitten.
Vaag vaag vaag.
Ik zit al in een woning waar ik prima in kan bewegen. Het gaat bij erom dat het dicht bij de fysio is.
Waar heeft u gelezen dat ik niet kan zitten?
Sorry maar u moet of beter lezen, of het mij duidelijker uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer per week 40 minuten?

Tsjonge. Sterkte hoor.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 22:05
Dat is uw mening en dat mag u hebben. Ik ga ook geen moeite doen om u en de andere te plezieren. Geloof wat u wilt geloven. Gelukkig zijn er anderen geweest met inhoud en/of kritiek waar mee ik wel verder kan.

Zoals? Wat ga je nu doen?
.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
10-09-2019 22:07
Ik ben niet de enige die je verhaal in twijfel trekt dus ik heb geen idee waarom je mij er precies uitpikt.
Je verhaal rammelt aan alle kanten maar blijkbaar snap ik het niet
:hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 22:07
Ik wou oprecht dat het gebied waar ik woonde net zo was als die van u. Dan had een grote groep mensen er enorm veel baad aan.
Als er een hele grote groep baat bij zou hebben zou het heus wel geregeld worden.
Dan zou die hydrotherapeut goud geld kunnen verdienen
granny71 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 22:12
0.30% gewijzigd
nou roep dan eens de provincie waar je woont. Dan geef ik jou 10 adressen waar ze prima zn plonspoel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscusss schreef:
10-09-2019 22:09

Waar heeft u gelezen dat ik niet kan zitten?
Je gaf zelf aan dat zitten tijdens het vervoer een probleem is

Ik krijg ook vervoer. Als u de rest van mijn berichten leest dan is het vervoer geen probleem. IN het vervoer zitten is voor mij erg belastend.
granny71 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 22:16
28.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
10-09-2019 22:08
Plek 3, volgens de ranglijst. Maar zodra je reageert blijken er heel wat mensen voor geduwd te worden. Zo werkt dan iig in Amsterdam.
Dus zelfs als je 1e staat is de kans dat je een mooie woning krijgt nihil.
Of het moet echt een aangepaste woning zijn voor rolstoel bv. Verlaagde aanrecht, traplift. Die kunnen ze moeilijk aan iemand zonder gebrek toewijzen.
Maar lift en begane grond zijn gewoon moeilijk. Dus kom je als je écht moet verhuizen en dus niet anders kan, niet langer kan wachten, in een krot terecht. Gewoon omdat de stadsvernieuwers die afwijzen.

Mijn huidige huis (een krot in een slechte wijk overigens - maar hé, een dak, goedkoop en ik ben niet in de luxepositie om hoge eisen te hebben) kreeg ik toen ik op plek 8 stond.

Het probleem is niet altijd dat mensen niets kúnnen vinden, maar dat ze niks goed genoeg vinden en gewoon stikjaloers zijn op de mensen met urgentie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven