Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder, zusje en ik houden dit samen bij. Vaak is het centenwerk, maar als je kijkt wat het allemaal bij elkaar kan schelen...
Ik hou dit ook bij. En regelmatig, want de prijzen veranderen nog al eens. Mijn spa rood is bij de alid van 0,65 naar 0,75 en nu naar 0,79 gegaan in 3 weken tijd ofzo. Bij de nettorama kwam ik er deze week achter dat ze daar ook 0,65 zijn, dus die ga ik maar even proberen! (en zo doe ik dat met alles wat ik regelmatig neem, weet veel uit mijn hoofd eigenlijk, dus dan valt het op als het duurder wordt en dan ga ik op zoek of het ergens anders goedkoper kan krijgen).
Ga ik ook maar doen dan heb het geluk dat er in mijn dorp 5 supermarkten zijn
quote:Yin schreef op 17 maart 2012 @ 09:55:

[...]

Even hierop in haken: ik heb al 2 keer een code van m'n schoonouders gehad en kon die verzilveren zonder dat ik zelf deel neem aan de vriendenloterij. Misschien dus we proberen?

Te laat...

Molly, ik hoop dat je snel weer wat wint!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Rainbow01 schreef op 17 maart 2012 @ 10:10:

Ga ik ook maar doen dan heb het geluk dat er in mijn dorp 5 supermarkten zijnJe wordt er vanzelf handig in hoor, ik vind het belachelijk om 0,40 voor iets extra te betalen wekelijks als dat niet nodig is. En het zijn maar kleine bedragen maar al die kleine beetjes tikken wel aan aan het einde van het jaar zeg maar. Ik heb ook genoeg supermarkten in de buurt, dus doe mijn rondje altijd op mijn vrije dag op de fiets eigenlijk.
Fes, gefeliciteerd!!

Hier vandaag de bertollisaus met geel actielabel bij de AH gekocht. Wel even apart afgerekend dus de mensen moesten nog lekker wachten.... Ik geloof dat ze niet zo blij met me waren.

Hier en dus vandaag achter gekomen dat AH de zuivelhoeve pakken anders zijn geworden en ook gelijk maar duurder. Dat wordt dus bij een andere supermarkt vla halen. Die is net zo lekker.

Verder bij de Etos douchegel ingeslagen dus daar hebben we voorlopig ook voldoende van.
Ik doe niet aan prijzen vergelijken. Ik heb alleen boodschappen nodig voor mijzelf, en heb maar 1 supermarkt in de buurt en ga 1x per 2 weken ofzo naar de Aldi. Ik vind het niet de moeite om dan helemaal de prijzen te gaan vergelijken.

Wel let ik met bepaalde spullen op of ze ergens flink in de aanbieding zijn, en dan haal ik een flinke voorraad zodat ik weer voort kan tot de volgende aanbieding. Maar dan ga ik dus eens in de zoveel tijd naar een andere (onhandigere) supermarkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Mugske schreef op 16 maart 2012 @ 10:42:

bij ah kun je weer sparen voor korting op efteling-kaartjes. Ik ga ze zelf niet gebruiken, dus als iemand ze wil hebben dan kan ik ze opsturen, mailen naar mugske at live . nl

Ook ik ga ze niet gebruiken, wie interesse heeft.. ik heb 4 zegeltjes (= volgens mij 1 kaart).

Mailen kan op: noa_lynn @ live . nl
quote:tess97 schreef op 16 maart 2012 @ 14:07:

[...]

Ik had 2 weken geleden 4 rollen keukenpapier bij de Action weg voor 0,99 cent.Bij de hoogvliet koop ik 4 rollen voor ¤ 0.79 zo uit mijn hoofd.
Keukenpapier weiger ik aan te schaffen, ik was gewoon vaker de doekjes uit.

Bij de Action: Osis haargel, verschillende varianten, 2.79! Ik had al wat van die peperdure haarproducten voor mijn dunne haar, maar dit scheelt gewoon 10 euro per potje!!
Ik doe tijden met 4 rollen keukenpapier, gebruik het eigenlijk alleen als de katten eens hebben overgegeven.

Dat doe ik liever niet met een gewoon doekje .
Oh nee, dat snap ik! Het idee alleen al, haha.
Ik haal het restje overgebleven olijfolie ermee uit de koekenpannen. Verder gebruik ik 't ook niet veel.
Sinds wanneer is de sinasappelsap bij de ah 1,69!!! dit was altijd 1,09/1,19 :S echt belachelijk!!! ik haal het soms bij de lidl maar was daar nu niet in de buurt.
Gefeliciteerd fes!

Over koffie gesproken, mijn man drinkt Nespresso... zonder cofee duck of nep koffiecupjes.
Gefeliciteerd Fes en Doortje!

En jij ook Snoes.
quote:zazu_ schreef op 17 maart 2012 @ 01:07:

[...]

Lastig? Je kunt toch gewoon zelf klik-klik alles opzeggen? 'Mijn gegevens>Rekening opheffen".

Ja, dat dacht ik ook.

Niet dus.

Heb echt een halfuur alle opties aangeklikt en echt, de optie 'rekening opheffen' is NERGENS te vinden. Wel lekker slim van ze...
quote:Flashy schreef op 17 maart 2012 @ 16:08:

Sinds wanneer is de sinasappelsap bij de ah 1,69!!! dit was altijd 1,09/1,19 :S echt belachelijk!!! ik haal het soms bij de lidl maar was daar nu niet in de buurt.Hier toevallig vanochtend ook naar gekeken. Ik had er zo'n zin in... Nu dus gewoon laten staan, dit is echt te belachelijk voor woorden! over 2 weken verkondigen ze zeker weer dat de prijs is verlaagd naar 1,49 of zoiets.
quote:Rainbow01 schreef op 17 maart 2012 @ 09:57:

Loont he de moeite endoet iemand het ook om bv alle prijzen van gangbare artikelen opteschsrijven?

bv de zonnebloemolie is in de ene winkel 89 cent en in de andere 1.29

tis giga veel werk en vind het een beetje stom om met een briefje in de winkel de bedragen op te schrijven,,maar zit zonder werk en moet nu nog meer bezuinigen

Dat doe ik sinds kort! Alleen loop ik niet met een opschrijfboekje door de winkel, ik noteer gewoon wat ik heb gekocht (bv hoeveel gram, de prijs, en wat dat dus per stuk/kilo kost).

Daardoor heb ik voor veel zaken (fruit, brood, vlees, eieren, zuivel) wel richtprijzen in mijn hoofd.
quote:Flashy schreef op 17 maart 2012 @ 16:08:

Sinds wanneer is de sinasappelsap bij de ah 1,69!!! dit was altijd 1,09/1,19 :S echt belachelijk!!! ik haal het soms bij de lidl maar was daar nu niet in de buurt.bij c1000 2 pakken halen 1 betalen
voor de net bevallen vrouwen gefeliciteerd!!

keukenpapier gebruik ik juist heel veel .
Tja ik ontbijt oa met sinasappelsap elke dag dus laten liggen is een no go voor mij, maar toch!
quote:Rainbow01 schreef op 17 maart 2012 @ 09:57:

Loont he de moeite endoet iemand het ook om bv alle prijzen van gangbare artikelen opteschsrijven?

bv de zonnebloemolie is in de ene winkel 89 cent en in de andere 1.29

tis giga veel werk en vind het een beetje stom om met een briefje in de winkel de bedragen op te schrijven,,maar zit zonder werk en moet nu nog meer bezuinigen

Toevallig heb ik gisteren ook een aantal bedragen met elkaar vergeleken van boodschappen die ik niet zo vaak koop in 3 verschillende supermarkten. Ik heb de bedragen op mijn boodschappenbriefje achter het betreffende product gezet. Dit loonde zeer zeker de moeite, bijv speklapjeskruiden, grote pot, kostte bij de Supercoop 2,99, bij de AH 2,56 en bij de C1000 2,13.

Peper in een potje met molentje was 2,29, 1,95 en 1,49. En zo heb ik nog wat dingetjes genoteerd.

Ik vond het toch weer best veel schelen en ik was blij dat ik als laatste bij de C1000 was, want daar was ik met alle dingetjes die ik had opgeschreven het goedkoopste uit en dus kon ik ze daar meteen kopen.
Ik heb vandaag weer een rondje Action gedaan. Was op zoek naar waterdichte moltons voor over de matrassen. Mijn jongste dochter is bezig met zindelijk worden en heeft 's nachts wel eens een ongelukje. Ik doe haar 's nachts meestal een luier om, maar van de week was ik het vergeten met als gevolg dat het matras nat was. Aangezien ze ook wel eens bij ons in bed kruipt wilde ik er 3 kopen. Ik was dus bij de Hema geweest, daar kosten ze 20 euro per stuk. Ik vond dat echt te duur, dus ben vanmorgen bij de Action geweest en daar kosten ze 6,79 per stuk, dus ik heb er nu 3 voor de prijs van 1 van de Hema.

Verder nog Vanish gekocht (750 gram voor 3,59), een mooi groot anti aanbak bakblik, mierenbestrijdingsspullen en nog wat kleine dingetjes (o.a. een namaak bio-oil voor 1,49 en paasspulletjes). Al met al was het nog een vrij hoog bedrag (51 euro) maar ik heb wel veel nuttige dingen gekocht voor veel lagere prijzen.
quote:willemeen schreef op 17 maart 2012 @ 17:45:

[...]

Ja, dat dacht ik ook.

Niet dus.

Heb echt een halfuur alle opties aangeklikt en echt, de optie 'rekening opheffen' is NERGENS te vinden. Wel lekker slim van ze...Bij mij is die dus precies te vinden waar ik aangeef in die post. Onder 'mijn gegevens', dan opent een nieuw menu er onder en dan 'rekening opheffen'. Ik kan me bijna niet voorstellen dat iedereen een andere site heeft, maar goed, als je hem echt niet kan vinden, dan zal dat wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven