Geld & Recht alle pijlers

Vriendin declareert stomerijkosten

22-01-2020 15:05 210 berichten
Onlangs was ik uitgenodigd voor een bruiloftsfeest. Een vriendin van mij was ook uitgenodigd en toen we aan het appen waren over outfits bleek dat zij wel een jurk van mij wilde lenen. Zelf zou ik nooit wat lenen qua kleding maar die jurk draag ik nooit, ondanks dat ik hem mooi vind, dus prima.

Ik hang dit soort kleding na een feestje gestoomd in de kast. Dan kan ik het de volgende keer er weer gelijk uit pakken.

Na het feestje zei de vriendin dat zij de jurk ook naar de stomerij bracht en vroeg welke ik gebruikte. Ik gebruik 1 stomerij omdat die zaak nog zelf de kleding behandeld en niet wegstuurt naar een grotere fabriek. Zo zei ik het ook tegen die vriendin. De stomerij is niet echt duur maar ook geen budgetzaak. Een overhemd is bijvoorbeeld €0,50 duurder dan bij zo’n fabriek.

Nou kreeg ik gister die jurk terug plus een Tikkie voor de stomerijkosten :| Dus ik zeg dat zij de jurk gebruikt heeft dus zij de stomerijkosten zou moeten betalen. Zij vond dat ik zelf de stomerij uitgekozen had dus zelf moest betalen.

Ben ik nou gek? Als ze trouwens die jurk gewoon had afgegeven dan had ik hem met mijn volgende stomerijbezoek meegenomen. Beleeft vind ik het niet dan, dat ik er voor moet betalen, maar ik breng het dan weg. Maar nu heeft zij het zelf weggebracht :-?

Wie betaald de stomerij in dit geval?

Totaal aantal stemmen: 652

Vriendin (99%)
Ik zelf (1%)
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2020 16:53
Vind ik ook. Maar ik neem het iemand niet kwalijk als ze daar anders mee omgaan. Beetje vreemd misschien, maar niet meer dan dat. Maar dat is dus echt iets anders dan wel laten stomen en dan een rekening sturen.
Nee sorry...als je iets geleends ongewassen/ongestoomd terug wil geven vind ik je een viezerik.
Ook al ben je een vriendin en van vriendinnen ben ik heus niet vies. Onfatsoenlijk.
Hopelijk ga je dit niet betalen, hè?
Als dit serieus is, kan het me haast niet voorstellen, zou ik eentje terugsturen die duurder is dan de stomerijkosten.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze vaker dit soort acties?

Ik vind dit heel bijzonder..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ze zou jou natuurlijk de jurk schoon terug moeten geven, met daarbij nog een bos bloemen of andere attentie!

Echt heel raar. Wat ga je nu doen?

Is het wel een vriendschap?
Gele_Suikerspin schreef:
22-01-2020 18:02
Ze zou jou natuurlijk de jurk schoon terug moeten geven, met daarbij nog een bos bloemen of andere attentie!

Echt heel raar. Wat ga je nu doen?

Is het wel een vriendschap?
Dit. Jurk lenen, gestoomd terugbrengen en heel dankbaar en blij zijn en evt een attentie. Ze zou volgende keer van mij in haar blote kont mogen gaan.
En ik zou echt niet betalen.
Koekoek :nut: Wat een onzin, natuurlijk hoef je dat niet te betalen.
Zij heeft toch die jurk geleend, dan betaalt ze de kosten voor de stomerij ook maar.

Ze mag blij zijn dat ze het mocht lenen.
Ik snap niet dat dit überhaupt een vraag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar uitleggen dat ik als ik dat tikkie betaal het uitlenen van een jurk mij dus geld kost en dat ik dat de omgekeerde wereld vind.

Als ze er op staat dat ik betaal zou ik het doen met de mededeling dat het de laatste keer is dat ze wat ven me leende wegens bovenstaande. Maar dat ik het er gewoon eens met haar over wil hebben omdat ik er van zou balen als dit een issue wordt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het zou sowieso niet in me opkomen om iets dat ik vies heb gemaakt (ook al zitten er geen vlekken op) terug te geven zonder het schoon te maken. Bleh.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Bedenk de prijs die je voor de jurk wil hebben, want je draagt hem toch nooit en stuur haar een tikkie daarvoor. Met de vraag wanneer ze haar jurk komt ophalen.

Malloot, zij, niet jij.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Hoe komt ze erbij 🤦‍♀️
Wat een krent is jouw vriendin. Ze is te beroerd om een nieuwe jurk te kopen en zadelt jou op met stomerij kosten.
Ze mag blij zijn dat ze je jurk mocht lenen! Die stomerij betaalt ze mooi zelf en ze neemt maar een lekkere reep chocolade voor jou mee, als bedankje.
o_o Wat een hoop reacties! Sorry dat ik zo laat reageer.

Het is een vriendin maar niet eentje waar ik altijd mee op 1 golflengte zit. Mijn beste vriendin en ik zitten dat bijvoorbeeld wel en zij zou net als ik een doos chocola met de gestoomde jurk en al terug geven.

Ik had al gezegd tegen deze vriendin dat ik een tikkie heel raar vond hiervoor, dat ze dit toch eens aan iemand anders moest vertellen om te zien hoe diegene reageerde en heb het daar bij gelaten. Ik heb de stomerijkosten direct betaald.

Want hoe gek ik haar actie ook vind, ik zal nooit iemand zijn die dan niet betaald. Er komt namelijk ooit een moment dat ze inziet dat het raar is of karma komt op bezoek :)
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
22-01-2020 19:08

Want hoe gek ik haar actie ook vind, ik zal nooit iemand zijn die dan niet betaald. Er komt namelijk ooit een moment dat ze inziet dat het raar is of karma komt op bezoek :)
Ik denk eerder dat zij gewoon blij is dat ze haar centen terug heeft kunnen bietsen en dat mensen op den duur wel weten dat ze jou voor alles kunnen laten opdraaien omdat je uit een of ander principe toch nooit nee zegt. Een Tikkie is niet een officiële factuur of zo, je bent geen wanbetaler als je dat gewoon negeert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je hebt betaald?
Waarom dan dit topic?
Jeeh wat een rare actie van je vriendin. Je leent een jurk van iemand en dan kan de persoon waarvan de jurk is de reinigingskosten betalen? Die is gek! Als je iets leent wat dan ook breng je het toch weer schoon terug naar de persoon waar je het van geleend is? Of ben ik gek? Belachelijk echt lef hebben!
Ik snap werkelijk niet dat je toegeeft aan dit gedrag? Waarom? Ben je bang voor haar?
Wat is het dat je niet durft te zeggen dat je dit niet doet?
BeaTea schreef:
22-01-2020 19:08
Want hoe gek ik haar actie ook vind, ik zal nooit iemand zijn die dan niet betaald. Er komt namelijk ooit een moment dat ze inziet dat het raar is of karma komt op bezoek :)
Ik kan me bijna niet indenken dat ze dat niet inziet. Hoogstwaarschijnlijk ziet ze dat echt wel in, maar wilde ze gewoon gratis een jurk lenen. Op deze manier leren dit soort personen er natuurlijk ook niets van, want ze is er toch maar weer mooi mee weggekomen. Snap ook absoluut niet dat je dit hebt betaald. Als je aan iemand je spullen uitleent, ga je er toch geen geld op toe leggen? Dat zou andersom moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook betalen. Maar alleen omdat ik die jurk terug wil en zij waarschijnlijk in het bezit is van het bonnetje van de stomerij.
Daarna zou ik zeggen dat dit de laatste keer is dat ze iets van jou geleend heeft en ik zou ernstig nadenken over deze 'vriendschap'.
minnimouse schreef:
22-01-2020 19:22
Ik zou ook betalen. Maar alleen omdat ik die jurk terug wil en zij waarschijnlijk in het bezit is van het bonnetje van de stomerij.
Daarna zou ik zeggen dat dit de laatste keer is dat ze iets van jou geleend heeft en ik zou ernstig nadenken over deze 'vriendschap'.
In de op staat dat ze de jurk al terug had.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-01-2020 19:22
Ik zou ook betalen. Maar alleen omdat ik die jurk terug wil en zij waarschijnlijk in het bezit is van het bonnetje van de stomerij.
Daarna zou ik zeggen dat dit de laatste keer is dat ze iets van jou geleend heeft en ik zou ernstig nadenken over deze 'vriendschap'.
Die jurk was al terug, hoor. Ze kreeg de jurk terug en daarbij een Tikkie voor de stomerijkosten. Dus ze hoefde niet te betalen bij wijze van losgeld voor de jurk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
BeaTea schreef:
22-01-2020 19:08
o_o Wat een hoop reacties! Sorry dat ik zo laat reageer.

Het is een vriendin maar niet eentje waar ik altijd mee op 1 golflengte zit. Mijn beste vriendin en ik zitten dat bijvoorbeeld wel en zij zou net als ik een doos chocola met de gestoomde jurk en al terug geven.

Ik had al gezegd tegen deze vriendin dat ik een tikkie heel raar vond hiervoor, dat ze dit toch eens aan iemand anders moest vertellen om te zien hoe diegene reageerde en heb het daar bij gelaten. Ik heb de stomerijkosten direct betaald.

Want hoe gek ik haar actie ook vind, ik zal nooit iemand zijn die dan niet betaald. Er komt namelijk ooit een moment dat ze inziet dat het raar is of karma komt op bezoek :)
Als je serieus hebt betaald dan ben je net zo idioot als je vriendin. Je legt toch geen geld toe op uitlenen van je eigen spullen?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
22-01-2020 19:24
In de op staat dat ze de jurk al terug had.
Oh dat heb ik dan gemist.
Dan zou ik idd niet betaald hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nah, hoe dan. Waarom betaal jij nou in vredesnaam die stomerijkosten. Jij hebt 'm toch niet naar de stomerij gebracht. Heel bijzonder dit.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Als je aan zulke dingen toegeeft kun je ook verwachten dat mensen misbruik van je maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven