Geld & Recht alle pijlers

Vriendin declareert stomerijkosten

22-01-2020 15:05 210 berichten
Onlangs was ik uitgenodigd voor een bruiloftsfeest. Een vriendin van mij was ook uitgenodigd en toen we aan het appen waren over outfits bleek dat zij wel een jurk van mij wilde lenen. Zelf zou ik nooit wat lenen qua kleding maar die jurk draag ik nooit, ondanks dat ik hem mooi vind, dus prima.

Ik hang dit soort kleding na een feestje gestoomd in de kast. Dan kan ik het de volgende keer er weer gelijk uit pakken.

Na het feestje zei de vriendin dat zij de jurk ook naar de stomerij bracht en vroeg welke ik gebruikte. Ik gebruik 1 stomerij omdat die zaak nog zelf de kleding behandeld en niet wegstuurt naar een grotere fabriek. Zo zei ik het ook tegen die vriendin. De stomerij is niet echt duur maar ook geen budgetzaak. Een overhemd is bijvoorbeeld €0,50 duurder dan bij zo’n fabriek.

Nou kreeg ik gister die jurk terug plus een Tikkie voor de stomerijkosten :| Dus ik zeg dat zij de jurk gebruikt heeft dus zij de stomerijkosten zou moeten betalen. Zij vond dat ik zelf de stomerij uitgekozen had dus zelf moest betalen.

Ben ik nou gek? Als ze trouwens die jurk gewoon had afgegeven dan had ik hem met mijn volgende stomerijbezoek meegenomen. Beleeft vind ik het niet dan, dat ik er voor moet betalen, maar ik breng het dan weg. Maar nu heeft zij het zelf weggebracht :-?

Wie betaald de stomerij in dit geval?

Totaal aantal stemmen: 652

Vriendin (99%)
Ik zelf (1%)
Wat een tuttebol is die vriendin.
Die stomerijkosten had jij niet gehad, wanneer de jurk in de kast was blijven hangen.
Natuurlijk betaalt zij de stomerijkosten nadat ze de jurk heeft gedragen.

Maar voor de volgende keer, bij het appen dan maar zelf het initiatief nemen om de kosten te noemen. Iets met verwachtingsmanagement.
"Hé Bea, die jurk wil ik wel een avond lenen."
"Is goed, Monica, je mag hem lenen. Als je mij de stomerijkosten à € 13 betaalt, dan neem ik de jurk morgen mee naar de hockeyclub."
"O.k., Bea. Deal."
Alle reacties Link kopieren
Als zij het stom vindt dat jij je kleding naar 1 keer dragen stoomt, dan zou ze, wat mij betreft, weg mogen proberen te komen met hem ongestoomd terugbrengen. 'Nog helemaal mooi, geen vlekken, kun je zo weer aan'. Flesje wijn of bosje bloemen als dank. Vind ik nogal lomp als jij hebt aangegeven dingen te laten stomen, maar zou ik verder m'n schouders over ophalen en 'm zelf wegbrengen.

Maar als zij hem wegbrengt naar stomerij, dan moet zij ook betalen. Duh.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2020 15:18
Als zij het stom vindt dat jij je kleding naar 1 keer dragen stoomt, dan zou ze, wat mij betreft, weg mogen proberen te komen met hem ongestoomd terugbrengen. 'Nog helemaal mooi, geen vlekken, kun je zo weer aan'. Flesje wijn of bosje bloemen als dank. Vind ik nogal lomp als jij hebt aangegeven dingen te laten stomen, maar zou ik verder m'n schouders over ophalen en 'm zelf wegbrengen.

Maar als zij hem wegbrengt naar stomerij, dan moet zij ook betalen. Duh.
Degene die iets leent gaat toch zeker niet bepalen wat 'normaal' is, lijkt me nog altijd aan degene die iets uit te lenen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens een site waar je kleding kan huren. En stuur haar dan dat bedrag in de vorm van een tikkie aan jou.

Is dit de eerste keer dat zoiets gebeurt met haar of heeft zij herhaaldelijk van dit soort acties?
Alle reacties Link kopieren
Stuur haar de rekening van het huren van de jurk. Dan is ze vast wel stil en anders jurk ophalen en blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tikkie voor de huur voor hetzelfde bedrag sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zou de pot op kunnen en dat zou ik haar ook vertellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Breng bij haar de huur van de jurk in rekening als zij zo moeilijk blijft doen. Voor 10,50 had zij vast niet zo'n mooie jurk kunnen kopen/huren.
Alle reacties Link kopieren
Nouja zeg wat debiel. Als je iets uitleent, dan moet je het in dezelfde staat terugkrijgen. In dit geval dus gestoomd. En de kosten zijn dan voor de gebruiker, want als zij 'm niet had gebruikt waren er ook geen stomerijkosten geweest. Niet betalen hoor! En ook nooit meer wat uitlenen.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
O_o omgekeerde wereld
Niet betalen!
Alle reacties Link kopieren
Soms krijg ik echt de indruk dat de mogelijkheid om een Tikkie te sturen mensen echt schaamteloos maakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
22-01-2020 15:24
Degene die iets leent gaat toch zeker niet bepalen wat 'normaal' is, lijkt me nog altijd aan degene die iets uit te lenen heeft.
In principe wel. Maar het kan ook echt gewoon 'goed bedoeld' zijn om dat toch niet te doen. Tenslotte is stomen ook een risico, en wordt je kleding van vaker stomen ook echt niet beter. Dus als jij echt overtuigd bent dat stomen niet nodig is, en je brengt hem terug met 'ik heb hem maar niet laten stomen, hij ziet er nog zo mooi uit', dan ga ik echt niet meteen boos doen, zeker niet als je (door die fles wijn of bos bloemen) laat merken dat je geen knieperd bent die gewoon te beroerd is om 'm te laten stomen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
22-01-2020 15:10
Tikkie voor huur sturen?
nou, dit vind ik echt een goeie. dit zou ik doen!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke score ;)
koekies zijn lekker
Dies gek.

Zoals ik het ook nog eens lees is dat zij jouw vraagt waar jij naartoe gaat en jij heeft gewokn antwoord met de reden.

Dat zij vervolgens ervoor kiest om daarin mee te gaan. Ik lees niet dat dat een vereiste was.

Sowieso, als je iets leent breng je het in dezelfde schone staat terug. Ook niet aanbieden om de meerprijs van jouw stomerij te betalen.
Zou bijna geneigd zijn om te antwoorden met: in dat geval zijn de kosten voor de huur van mijn kleding ***. Daarvan trek ik de kosten van stomerij af. Maakt dat ik nog ***. Graag overmaken uiterlijk vrijdag as. Danku.

Mafklapper
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-01-2020 15:33
Soms krijg ik echt de indruk dat de mogelijkheid om een Tikkie te sturen mensen echt schaamteloos maakt.
echt?
ik vind een tikkie ook lastig, app altijd eerst even waar het precies voor is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe je dit nu opgelost hebt :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wat schaamteloos dit zeg. Bizar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
22-01-2020 15:10
Tikkie voor huur sturen?
Dit was het eerste dat in mij opkwam na het lezen van de OP. Wat een schaamteloos figuur!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien al eerder voorbij gekomen, niet alles gelezen, maar stuur haar een tikkie voor de huur van de jurk.
Ze zou je moeten bedanken voor het lenen ipv je de rekening te presenteren :facepalm:
Maar even een linkje naar dit topic terugappen denk ik. Wat een idioot.
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
22-01-2020 15:10
Je vriendin natuurlijk. Je kunt eventueel wel aanbieden de meerprijs te betalen voor deze iets duurdere stomerij (dus die €0,50 uit het voorbeeld voor een overhemd).
Zelfs dat niet. Ze had zelf een jurk kunnen kopen he.
Die is maf.

Zelden zulke eensgezinde reacties hier gelezen trouwens. :-D
Alle reacties Link kopieren
Haar keuze om 'm zelf naar de stomerij te brengen (wel netjes op zich... edit: ik lees nu dat je die jurk na een feestje sowieso laat stomen, dan is het dus niet meer dan normaal dat ze 'm laat stomen. Ik zag het eerst als 'extra'), dus dan moet ze zelf betalen. De kosten declareren vind ik echt helemaal niet logisch. Wel ondankbaar...
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 16:11
56.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven