Geld & Recht alle pijlers

Vriendin declareert stomerijkosten

22-01-2020 15:05 210 berichten
Onlangs was ik uitgenodigd voor een bruiloftsfeest. Een vriendin van mij was ook uitgenodigd en toen we aan het appen waren over outfits bleek dat zij wel een jurk van mij wilde lenen. Zelf zou ik nooit wat lenen qua kleding maar die jurk draag ik nooit, ondanks dat ik hem mooi vind, dus prima.

Ik hang dit soort kleding na een feestje gestoomd in de kast. Dan kan ik het de volgende keer er weer gelijk uit pakken.

Na het feestje zei de vriendin dat zij de jurk ook naar de stomerij bracht en vroeg welke ik gebruikte. Ik gebruik 1 stomerij omdat die zaak nog zelf de kleding behandeld en niet wegstuurt naar een grotere fabriek. Zo zei ik het ook tegen die vriendin. De stomerij is niet echt duur maar ook geen budgetzaak. Een overhemd is bijvoorbeeld €0,50 duurder dan bij zo’n fabriek.

Nou kreeg ik gister die jurk terug plus een Tikkie voor de stomerijkosten :| Dus ik zeg dat zij de jurk gebruikt heeft dus zij de stomerijkosten zou moeten betalen. Zij vond dat ik zelf de stomerij uitgekozen had dus zelf moest betalen.

Ben ik nou gek? Als ze trouwens die jurk gewoon had afgegeven dan had ik hem met mijn volgende stomerijbezoek meegenomen. Beleeft vind ik het niet dan, dat ik er voor moet betalen, maar ik breng het dan weg. Maar nu heeft zij het zelf weggebracht :-?

Wie betaald de stomerij in dit geval?

Totaal aantal stemmen: 652

Vriendin (99%)
Ik zelf (1%)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dus ze verwacht dat je je jurk uitleent aan haar en er nog geld op moet toeleggen ook nog.
Wat een koekwaus.

Trouwens haar argument om niet te betalen, omdat jij zelf de stomerij hebt uitgekozen slaat kant noch wal.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
22-01-2020 15:10
Tikkie voor huur sturen?
Dit.
Wat een maf mens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zo he, dit zou bij mij de vriendschap ernstig doen bekoelen. Echt gestoord dit
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een factuurtje maken met afcshrijvingskosten van de jurk, voorrijkosten, kosten voor het lenen, reiskosten etc.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het wel van te voren met haar gehad over het stomen? Of was zij in de veronderstelling dat ze hem gewoon zonder vlekken terug mocht geven?
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest.

Waar ik nu heel nieuwsgierig naar ben: Wie heeft nou voor de optie 'ik' gekozen?????????????
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
22-01-2020 16:28
Eens met de rest.

Waar ik nu heel nieuwsgierig naar ben: Wie heeft nou voor de optie 'ik' gekozen?????????????
Die vriendin
TO, ik ben heel benieuwd wat jij je tegen je vriendin gaat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
jeetje, ik zou niet durven! natuurlijk betaalt de vriendin dat zelf!
En doooooor!
Ceylon schreef:
22-01-2020 16:28
Eens met de rest.

Waar ik nu heel nieuwsgierig naar ben: Wie heeft nou voor de optie 'ik' gekozen?????????????

Niemand toch, waar zie je dat?
Die is gek, zeker niet betalen!

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou helemaal niet reageren. Als ze het serieus meent neemt ze heus wel contact met je op en kun je haar in haar gezicht uitlachen.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
22-01-2020 16:37
Niemand toch, waar zie je dat?
Net nog wel, toen was het 99% om 1%. Sinds hij over de 200 is is het weer 100%/0%, omdat 1/201 minder dan 0.5% is en dus wordt afgerond naar 0.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
streepjesdekbed schreef:
22-01-2020 16:37
Niemand toch, waar zie je dat?
Even geleden stond er inderdaad resultaat bij 'ik.' Het is nu weg.
streepjesdekbed schreef:
22-01-2020 16:37
Niemand toch, waar zie je dat?
Zonet stond er 1% ikzelf en 99% vriendin. Er zijn nu zoveel stemmen voor vriendin dat er nu 0 vs 100 staat.
Mossssterd :proud: .

Maar die "vriendin" is nie wijs joh.
handigmetgeld schreef:
22-01-2020 16:40
Net nog wel, toen was het 99% om 1%. Sinds hij over de 200 is is het weer 100%/0%, omdat 1/201 minder dan 0.5% is en dus wordt afgerond naar 0.

Oh ik haakte aan bij 201. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Die ene was die vriendin die ook meeleest :)

Nog nooit het forum zo eensgezind gezien.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat startpistool nog Bee?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2020 15:18
Als zij het stom vindt dat jij je kleding naar 1 keer dragen stoomt, dan zou ze, wat mij betreft, weg mogen proberen te komen met hem ongestoomd terugbrengen. 'Nog helemaal mooi, geen vlekken, kun je zo weer aan'. Flesje wijn of bosje bloemen als dank. Vind ik nogal lomp als jij hebt aangegeven dingen te laten stomen, maar zou ik verder m'n schouders over ophalen en 'm zelf wegbrengen.

Maar als zij hem wegbrengt naar stomerij, dan moet zij ook betalen. Duh.
Even daargelaten of dat stom is... Als ik iets heb aangetrokken van een ander, is het wel zo fris dat ik het weer schoon aflever.... tenzij de ander vooraf heeft gezegd dat dat niet hoeft (bijvoorbeeld vanwege een heel speciale behandeling of wat dan ook).
Maar ik leen iets schoon, ik trek het aan, en ik lever het ook schoon weer aan (gewassen, gestoomd of wat dan ook....) en dat alles op mijn eigen kosten.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
22-01-2020 16:49
Even daargelaten of dat stom is... Als ik iets heb aangetrokken van een ander, is het wel zo fris dat ik het weer schoon aflever.... tenzij de ander vooraf heeft gezegd dat dat niet hoeft (bijvoorbeeld vanwege een heel speciale behandeling of wat dan ook).
Maar ik leen iets schoon, ik trek het aan, en ik lever het ook schoon weer aan (gewassen, gestoomd of wat dan ook....) en dat alles op mijn eigen kosten.
Vind ik ook. Maar ik neem het iemand niet kwalijk als ze daar anders mee omgaan. Beetje vreemd misschien, maar niet meer dan dat. Maar dat is dus echt iets anders dan wel laten stomen en dan een rekening sturen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
22-01-2020 16:24
Heb je het wel van te voren met haar gehad over het stomen? Of was zij in de veronderstelling dat ze hem gewoon zonder vlekken terug mocht geven?
Wie doet nu zoiets? “Oh, ik leen die gestoomde jurk van jou wel, draag ‘m de hele avond op een feest en vermeng lekker mijn lijflucht met mijn deodorant en eau El Cheapo en breng de volgende dag de jurk in die staat wel weer terug”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2020 16:53
Vind ik ook. Maar ik neem het iemand niet kwalijk als ze daar anders mee omgaan. Beetje vreemd misschien, maar niet meer dan dat. Maar dat is dus echt iets anders dan wel laten stomen en dan een rekening sturen.
Ik zou het zo doen, ik zou het niet erg vinden om iets ongewassen of ongestoomd terug te krijgen. Dan was ik het zelf of laat ik het zelf stomen.
Ik vind het wel raar als ik een tikkie of betaalverzoek krijg als iemand iets gewassen of gestoomd terugbrengt. Daar vroeg ik toch niet om??
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd wat je nu gaat doen, TO
Alle reacties Link kopieren
Dit topic (de actie van je vriendin dus) heeft me echt laten lachen vandaag. Bedank haar daar maar voor :applause: Ik vind het de grap van de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven