Wat “ flikt “ jouw werkgever ?
zaterdag 9 augustus 2025 om 16:32
Ik hoor en beleef echt al jaren hele nare, rare dingen in de zorg.
Bijvoorbeeld niet zelf over je vakantiedagen kunnen beschikken ( je mag dus niet zeggen dat je op x vrij wil ; je moet zelf je dienst ruilen en lukt dat niet dan beslist je manager of jouw reden om vrij te willen reden genoeg is ) .
Of je niet automatisch de vergoedingen geven waar je recht op hebt als je dienst wordt verschoven.
Of dat je verplicht wordt om een dienst te werken terwijl je vrij zou zijn.
Alle drie de voorbeelden zijn dingen die niet mogen.
Natuurlijk zijn misstanden niet alleen aan de zorg voorbehouden, dus brand vooral los.
Bijvoorbeeld niet zelf over je vakantiedagen kunnen beschikken ( je mag dus niet zeggen dat je op x vrij wil ; je moet zelf je dienst ruilen en lukt dat niet dan beslist je manager of jouw reden om vrij te willen reden genoeg is ) .
Of je niet automatisch de vergoedingen geven waar je recht op hebt als je dienst wordt verschoven.
Of dat je verplicht wordt om een dienst te werken terwijl je vrij zou zijn.
Alle drie de voorbeelden zijn dingen die niet mogen.
Natuurlijk zijn misstanden niet alleen aan de zorg voorbehouden, dus brand vooral los.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 augustus 2025 om 21:23
Als ik eerlijk mag zijn: dat vind ik een belachelijke redenering van je werkgever.
Dan kun je tijdens je opleiding eigenlijk nooit met vakantie.
woensdag 20 augustus 2025 om 00:10
Maar dat bedoel ik niet met zelfroosteren. Jij bent de roostermaker van het team en dat is iets anders. Terecht dat je manager ingreep, het lijkt me niet de bedoeling dat jij alle gaten dichtloopt. Wat maakt dat je niet collega’s voor die diensten inplant?Dolfine schreef: ↑19-08-2025 21:22Ik ben in mijn team degene die roostert. En ik loop zelf heel vaak alle gaten dicht en heb ook vaak het vervelendste rooster, ook al rooster ik wel voor iedereen evenveel diensten op bepaalde tijden in. Ik perk de grootste schreeuwer overigens wel in. Die krijgt echt niet alleen de gewenste diensten.
Mijn manager zei kort geleden terecht dat dat afgelopen moest zijn met het dichtlopen van alle gaten en ze heeft gelijk.
Komende kerst en oud en nieuw ben ik vrij na 4 jaar diensten gedraaid te hebben. Dit jaar mag iemand anders het gaan doen.
Hier is het overigens niet zo dat iemand met leerplichtige kinderen altijd voorgaan en recht hebben op alle schoolvakanties.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in