Wat moet ik hiermee?

zaterdag 11 mei 2019 om 23:49
Mijn vriend heeft voor ons huis een decoratief stuk voor aan de muur gekocht. Voor naar mijn idee heel veel geld. Denk dan aan 1100 euro. Ik vind het a) niet zo mooi en b) bizar veel geld voor iets aan de muur. Het is ook geen kunstwerk zodat het dat geld evt waard is. De verkoper heeft hem geen bon gegeven dus hij heeft in feite geen retourrecht. Daarnaast wil hij het eigenlijk wel houden en tja, heeft het ook met zijn eigen geld betaald. Ik snap natuurlijk dat ik daar niks over te zeggen hebt dan, het is immers zijn eigen geld, maar vind het zo’n onzinnig iets! Zouden jullie dit gewoon loslaten en denken, het is zijn geld, hij vindt het mooi, laten? Of zouden jullie het alsnog bespreken en proberen te ruilen. Hij weten in feite al hoe ik erover denk en vind dat ik het moet laten gaan.. maar het is vooral het feit dat ik zelf niet zo materialistisch ben en ook absoluut vermoed dat dit het geld niet waard is.. ik vind het zo’n zonde en dat ding wordt dan een doorn in het oog elke dag. Wat zouden jullie doen?

zondag 12 mei 2019 om 09:26
Dat geld zou me niet zoveel uitmaken, zijn geld, zijn keuze. Maar dat hij niet even overlegd of samen met jou zoiets uit gaat zoeken daar zou ik echt niet blij mee zijn. Zeker niet als je samen een huis aan het inrichten bent.
Dat vind ik zo fijn aan alleen wonen, mijn huis is helemaal mijn eigen smaak.
Dat vind ik zo fijn aan alleen wonen, mijn huis is helemaal mijn eigen smaak.

zondag 12 mei 2019 om 09:27
Ons huis is een bonte kleurrijke mengeling van onze smaken. Als ik iets koop voor in huis, zeg een oranje vaas bijvoorbeeld, dan overleg ik dat ook niet. Maar oké, iets voor aan de muur is anders. Als het iets is waar mijn man duidelijk helemaal weg van is, dan kan ik er eigenlijk niet zo van wakker liggen. Dan zou ik dáár geen domper op zetten met mijn gezeur.
Het is veel geld ja. Man en ik hebben een gezamenlijke rekening en ook ieder onze eigen rekening. Dus als hij vindt dat het onding zoveel van zijn geld waard is..Ja, prima. Zou mijn man zielsgelukkig met zo'n ding thuis komen, dan zou ik ook helemaal niet vragen wat het gekost heeft.
Ik koop ook wel eens dingen waarvan ik weet dat hij het heel duur zou vinden (35,- voor een oogschaduw palet zou hij bizar vinden, dus zie ik geen reden om daar de prijs van te noemen. Maar dat palet hangt dan weer niet aan de muur)
Het is veel geld ja. Man en ik hebben een gezamenlijke rekening en ook ieder onze eigen rekening. Dus als hij vindt dat het onding zoveel van zijn geld waard is..Ja, prima. Zou mijn man zielsgelukkig met zo'n ding thuis komen, dan zou ik ook helemaal niet vragen wat het gekost heeft.
Ik koop ook wel eens dingen waarvan ik weet dat hij het heel duur zou vinden (35,- voor een oogschaduw palet zou hij bizar vinden, dus zie ik geen reden om daar de prijs van te noemen. Maar dat palet hangt dan weer niet aan de muur)
zondag 12 mei 2019 om 09:28
Eens. Als geld niet zo belangrijk zou zijn zou je er niet over vallen.Lady*Voldemort schreef: ↑11-05-2019 23:53Je bent niet materialistisch, maar je meent wel te mogen beschikken over andermans geld. Merkwaardig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zondag 12 mei 2019 om 09:34
Ik snap dat wel.-Darkside- schreef: ↑12-05-2019 09:24Ik snap gewoon niet waarom je eigen geld hebt dat je niet naar eigen inzicht kan besteden.

zondag 12 mei 2019 om 09:37

zondag 12 mei 2019 om 09:42
Nu niet de hele tijd F5-en om te kijken of wij hier dan weer iets van vinden hoor! (Maar nu ik toch bezig ben, ik vind hier niks van).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zondag 12 mei 2019 om 09:44
Zolang hij het zelf betaald heeft en jij het niet absoluut spuuglelijk vind, zou ik het zo laten.
In ons huis hebben we ook dingen die meer de smaak van de een zijn dan van de ander. Dat vind ik niet meer dan normaal.
Hij heeft geen bon, dus was sowieso niet van plan het te ruilen.
Hoe kun je trouwens zeggen dat je niet materialistisch bent, maar wel zeuren over dat hij zoveel geld uitgegeven heeft?
In ons huis hebben we ook dingen die meer de smaak van de een zijn dan van de ander. Dat vind ik niet meer dan normaal.
Hij heeft geen bon, dus was sowieso niet van plan het te ruilen.
Hoe kun je trouwens zeggen dat je niet materialistisch bent, maar wel zeuren over dat hij zoveel geld uitgegeven heeft?
zondag 12 mei 2019 om 10:05
Mijn partner koopt nooit wat voor aan de muur. Als hij 1100 (een vakantie!) uitgeeft aan iets moet hij het wel heel mooi vinden. Dus mag het aan de muur.
Jammer dat het niet in mijn zorgvuldig bij de Xenos uitgezochte industrieel en pastel gekleurd minimalistische interieur past. (Ik heb er echt verstand van)
Maar eerlijk gezegd geven dingen waar we daadwerkelijk enthousiast over zijn, wel aan wie er woont. Vind ik leuker dan dat alles perfect op elkaar afgestemd is.
Jammer dat het niet in mijn zorgvuldig bij de Xenos uitgezochte industrieel en pastel gekleurd minimalistische interieur past. (Ik heb er echt verstand van)
Maar eerlijk gezegd geven dingen waar we daadwerkelijk enthousiast over zijn, wel aan wie er woont. Vind ik leuker dan dat alles perfect op elkaar afgestemd is.

zondag 12 mei 2019 om 10:12
boebezoebe schreef: ↑12-05-2019 09:42Nu niet de hele tijd F5-en om te kijken of wij hier dan weer iets van vinden hoor! (Maar nu ik toch bezig ben, ik vind hier niks van).

Ik heb toch een half uur gewacht, best goed vind ik zelf.

zondag 12 mei 2019 om 10:24
Mijn vrouw heeft ook ooit een schilderij (niet in die prijsklasse) gekocht voor aan de muur terwijl ik het niet zo mooi vond. Maar ik weet wel dat als wij met elkaar zouden gaan overleggen van “vind je dit wat voor aan de muur” dan blijven we jarenlang aan het overleggen. Dus komt er af en toe wat in huis zonder dat we het overlegd hebben. Over groot meubilair overleggen we wel.

zondag 12 mei 2019 om 10:28
Ik moet eigenlijk meer informatie geven maar zit een beetje met herkenbaarheid. Het is in elk geval wel een lastige kwestie vind ik zelf. Ik heb er al een paar Keer over gezeurd (
en misschien moet ik het nu maar laten gaan.. en dan voor het vervolg afspraken maken hoe we met zulke dingen omgaan. Tot op heden liepen we nog niet tegen zoiets specifieks aan namelijk. Wat ik wel moet zeggen is dat ik het bestaan van het ding wel kende.. en toen zei ik dat ik het wel grappig vond
(eerlijk is eerlijk). Maar meer ook niet. Ik dacht toen wel dat het veel goedkoper was en echt iets waardevols.. Toen heeft hij het in een impuls opgehaald. Goedkoop blijkt het niet te zijn en daarom vind ik het nu stom. Oh en wat betreft dat materialistische, ik geef geld uit.. maar niet snel aan spullen, meer aan ervaringen. Daarom zag ik mezelf niet zo. Dus ik vind geld wel belangrijk om wat je er allemaal mee kan doen. Zou het dus niet aan zoiets besteden.

zondag 12 mei 2019 om 10:37
Maar het is toch zijn eigen geld? Dus hoezo maak jij je daar druk om? Of had jij plannen met zijn spaargeld?Girlnextdoor30 schreef: ↑12-05-2019 10:35Als het 100 euro was geweest had het me minder uitgemaakt inderdaad.
.
zondag 12 mei 2019 om 10:39
Precies. En ik geef het weer uit aan reizen en niet aan een soundbar of nieuwe auto. Iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten.attribuutje schreef: ↑12-05-2019 10:34Ik verbaas me vooral over de prijzen die ik lees, 1100 voor een ding, 2300 voor een lamp djiezus. Aan de andere kant hangt hier weer een dure tv met soundbar, zal ook niet iedereen zo veel geld aan uitgeven...
.

zondag 12 mei 2019 om 10:39
Jee, er zijn dus mensen die werken met zakgeld, en dan ook nog geïnformeerd willen worden als hun partner dat zakgeld opspaart voor iets groots. Wij bespreken best wel regelmatig voornemens, maar soms doet mijn vriend ook totaal iets anders dan waar mijn voorkeur naar uitging. En ook wel met dure dingen, zijn nieuwe auto bleek dus blauw in plaats van een leuk kleurtje, en hij kocht toch een horloge met 1 wijzer hoewel ik die raar vond. Soms maak ik er wel eens een opmerking over, maar dan zegt hij ‘ik vraag toch altijd naar jouw mening’.

zondag 12 mei 2019 om 10:44
En je vriend wel. Jij bent hem niet.Girlnextdoor30 schreef: ↑12-05-2019 10:28Ik moet eigenlijk meer informatie geven maar zit een beetje met herkenbaarheid. Het is in elk geval wel een lastige kwestie vind ik zelf. Ik heb er al een paar Keer over gezeurd (en misschien moet ik het nu maar laten gaan.. en dan voor het vervolg afspraken maken hoe we met zulke dingen omgaan. Tot op heden liepen we nog niet tegen zoiets specifieks aan namelijk. Wat ik wel moet zeggen is dat ik het bestaan van het ding wel kende.. en toen zei ik dat ik het wel grappig vond
(eerlijk is eerlijk). Maar meer ook niet. Ik dacht toen wel dat het veel goedkoper was en echt iets waardevols.. Toen heeft hij het in een impuls opgehaald. Goedkoop blijkt het niet te zijn en daarom vind ik het nu stom. Oh en wat betreft dat materialistische, ik geef geld uit.. maar niet snel aan spullen, meer aan ervaringen. Daarom zag ik mezelf niet zo. Dus ik vind geld wel belangrijk om wat je er allemaal mee kan doen. Zou het dus niet aan zoiets besteden.
Hoe zou je het vinden als hij gaat zeuren over jouw eigen uitgaves aan ervaringen? Dat dat onzin is en je beter iets kan kopen dat niet vergankelijk is. Zoals een schilderij.
.

zondag 12 mei 2019 om 10:45