Wat moet ik hiermee?
zaterdag 11 mei 2019 om 23:49
Mijn vriend heeft voor ons huis een decoratief stuk voor aan de muur gekocht. Voor naar mijn idee heel veel geld. Denk dan aan 1100 euro. Ik vind het a) niet zo mooi en b) bizar veel geld voor iets aan de muur. Het is ook geen kunstwerk zodat het dat geld evt waard is. De verkoper heeft hem geen bon gegeven dus hij heeft in feite geen retourrecht. Daarnaast wil hij het eigenlijk wel houden en tja, heeft het ook met zijn eigen geld betaald. Ik snap natuurlijk dat ik daar niks over te zeggen hebt dan, het is immers zijn eigen geld, maar vind het zo’n onzinnig iets! Zouden jullie dit gewoon loslaten en denken, het is zijn geld, hij vindt het mooi, laten? Of zouden jullie het alsnog bespreken en proberen te ruilen. Hij weten in feite al hoe ik erover denk en vind dat ik het moet laten gaan.. maar het is vooral het feit dat ik zelf niet zo materialistisch ben en ook absoluut vermoed dat dit het geld niet waard is.. ik vind het zo’n zonde en dat ding wordt dan een doorn in het oog elke dag. Wat zouden jullie doen?
zondag 12 mei 2019 om 10:48
Ik heb mijn vriend niet verteld wat mijn zomervakantie kost. Hij weet wel dat het veel is, maar het echte bedrag houd ik een beetje vaag. Onzin misschien, want hij geeft zelf duizenden euro’s uit aan kleding, waar ik dan weer minder om geef.
zondag 12 mei 2019 om 10:50
Ik vind dat geld uitgeven aan 'ervaringen' zoals festivals of vakanties vaak net zo goed gewoon consumptie is ipv spullen kopen (het heeft vaak net zo goed een ecologische voetafdruk bijvoorbeeld). Maar dan anders verpakt waardoor het minder consumptief lijkt terwijl het soms net zo goed het vullen van een gat/verdrijven van de verveling is (in het geval van 'ervaringen' niet het fysieke hebben van iets, maar het doen van iets).
Affijn, iedereen is anders met geld en zolang het niet ten koste gaan van de boodschappen en rekeningen (of het vervangen van de CV ketel wat in de planning stond) dan is er toch niet veel aan de hand? Als hij er blij mee is, dan is het toch leuk voor hem?
Affijn, iedereen is anders met geld en zolang het niet ten koste gaan van de boodschappen en rekeningen (of het vervangen van de CV ketel wat in de planning stond) dan is er toch niet veel aan de hand? Als hij er blij mee is, dan is het toch leuk voor hem?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 12 mei 2019 om 11:46
Zeg dat tegen je vriend, sorry dat ik zo zeurde!
.
zondag 12 mei 2019 om 12:15
Dahlia74 schreef: ↑12-05-2019 00:04Kennelijk zijn wij wat makkelijker, wij hebben zaken in huis die wij niet beiden perse mooi vinden, maar een van ons wel. Wij zijn twee individuen met beiden een eigen smaak en interesse en hebben daar samen een balans in gevonden.
Veel geld voor iets uitgeven heeft niet perse iets met materialisme te maken wat mij betreft.
Idem hier.
zondag 12 mei 2019 om 12:35
Als jij het écht niet mooi vindt, moet het maar niet in de woonkamer hangen.
Misschien in de gang of in een niet gebruikte kamer....
Dan kan je er langzaam aan wennen.
Jammer dat hij geen aankoopbewijs heeft, dan zal evt. verder doorverkopen voor dezelfde of hogere prijs ook niet makkelijk zijn.
Je wilt het object niet noemen 'in verband met herkenbaarheid'. Er zitten heeeeeel veel mensen op dit forum die jou allemaal niet kennen en nooit bij je op bezoek zullen komen hoor. En die wel nieuwsgierig zijn...
Misschien in de gang of in een niet gebruikte kamer....
Dan kan je er langzaam aan wennen.
Jammer dat hij geen aankoopbewijs heeft, dan zal evt. verder doorverkopen voor dezelfde of hogere prijs ook niet makkelijk zijn.
Je wilt het object niet noemen 'in verband met herkenbaarheid'. Er zitten heeeeeel veel mensen op dit forum die jou allemaal niet kennen en nooit bij je op bezoek zullen komen hoor. En die wel nieuwsgierig zijn...
zondag 12 mei 2019 om 12:57
Inderdaad, ik zal er uren van wakker liggen vanacht!
Maar weer on topic: niet schuldig voelen hoor TO. Het is helemaal niet gek om dit soort grote dingen vooraf te willen bespreken. Ik zou vooral bedenken wat voor soort relatie je op dat gebied zou willen hebben en dat dan met hem bespreken zodat je niet nog veel vaker in dit soort situaties komt die jij onprettig vindt.
zondag 12 mei 2019 om 13:46
En als hij het nou heel onprettig vind als hij niet over zijn eigen geld beslissen 'mag'? Telt dat ook, of mag alleen TO zich bezwaard of onprettig voelen in deze situatie? Samenleven is nou eenmaal niet alles doet wat 1 van de partners goed vind, of krampachtig 'onprettige' situaties ontlopen.Anna2208 schreef: ↑12-05-2019 12:57Inderdaad, ik zal er uren van wakker liggen vanacht!
Maar weer on topic: niet schuldig voelen hoor TO. Het is helemaal niet gek om dit soort grote dingen vooraf te willen bespreken. Ik zou vooral bedenken wat voor soort relatie je op dat gebied zou willen hebben en dat dan met hem bespreken zodat je niet nog veel vaker in dit soort situaties komt die jij onprettig vindt.
Ik lees nergens dat er nu eerder gemaakte afpraken niet nagekomen kunnen worden door deze uitgave. Dat vind ik reden voor een gesprek over 'ik vind het vervelend dat je deze uitgave doet en de verantwoordelijkheid ligt bij jouw gedrag'. Dit is gewoon een geval van andere verwachtingen hebben die misschien niet uitgesproken waren (M.I. ligt het gevoel van onprettigheid meer bij de ideeen die TO heeft over uitgaves doen aan zulke dingen).
En dat hoort er gewoon bij, dat de realiteit je doet inzien dat je tegen je verwachtigen je anders over iets denkt (uitgaves, wat mooi is aan de muur, hoe je je geldzaken samen regelt). De volgende keer gaat het over iets anders en dat is normaal bij samenleven (ik heb het nu niet over ruzies en bedrog, maar gewoon dat je er soms achter komt dat je van inzicht verschilt). Heel normaal in een relatie (je kan niet vantevoren helemaal elk potentieel 'wat nou als ik x wil' scenario hebben uitgekauwd), en eerst een reden tot wat zelf-reflectie voordat er gesprekken gevoerd moeten worden over 'is dit wel de relatie die ik wil'.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 12 mei 2019 om 14:17
Juist als hij zuinig is, zou ik er niks meer over zeggen.Girlnextdoor30 schreef: ↑12-05-2019 10:43Nee daarom denk ik dat ik het moet laten gaan. Maar we zijn verder zuinig dus het strookte gewoon niet helemaal.
En jij geeft het niet uit aan spullen, maar dus wel aan belevingen. Die zijn vast ook niet goedkoop.
Wees gewoon blij dat jullie het geld hebben om ieder naar eigen wens uit te geven
zondag 12 mei 2019 om 14:43
Dit.-Darkside- schreef: ↑12-05-2019 07:38Hij heeft het van zijn eigen geld gekocht.
Einde discussie.
Hooguit kun je onderhandelen waar het opgehangen wordt omdat jij in hetzelfde huis woont.
Verder heb je er geen reet over te zeggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 12 mei 2019 om 14:48
Misschien juist wel zijn reden om nu wel een keer flink geld uit te geven aan iets wat hij echt heel mooi vindt. Gelijk heeft hij, hij werkt ervoor en hij geeft her dus ook uit.Girlnextdoor30 schreef: ↑12-05-2019 10:43Nee daarom denk ik dat ik het moet laten gaan. Maar we zijn verder zuinig dus het strookte gewoon niet helemaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 12 mei 2019 om 16:27
Hem zou ik precies hetzelfde advies geven. Bedenken wat je zelf wil en daar dan met je partner over praten en tot elkaar komen, dat doe je volgens mij in een relatie (ik wel in ieder geval). Maar die houding van het is van mij dus jij moet er je mond over houden lijkt mij zeer onprettig in een relatie en zou ik dus niet voor kiezen. Als anderen dat wel doen, prima.