Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
PickingUpThePieces schreef:
08-12-2023 04:38
Rookwaar.. dat is ontzettend duur geworden. Bijna onbetaalbaar zegt mijn opa die nog in guldens rekent en al 3 tia’s verder is maar 35 sigaretten per dag rookt

Ik stond laatst bij het postkantoor en een vrouw langs me bestelde een klein pakje Marlboro… €9 hoorde ik ze zeggen. Toen ik 13 jaar geleden rookte dacht ik dat een pakje €4,30 was. Gelukkig rook ik al jaren niet meer. Je geld in rook zien opgaan :roll:
Volgend jaar een tientje hoorde ik. Ben zo blij dat ik niet meer rook, en dat heeft me echt veel geld opgeleverd! Er ging zeker een groot pakje per dag door bij mij...
PickingUpThePieces schreef:
08-12-2023 04:38
Rookwaar.. dat is ontzettend duur geworden. Bijna onbetaalbaar zegt mijn opa die nog in guldens rekent en al 3 tia’s verder is maar 35 sigaretten per dag rookt

Ik stond laatst bij het postkantoor en een vrouw langs me bestelde een klein pakje Marlboro… €9 hoorde ik ze zeggen. Toen ik 13 jaar geleden rookte dacht ik dat een pakje €4,30 was. Gelukkig rook ik al jaren niet meer. Je geld in rook zien opgaan :roll:

En nog is het niet duur genoeg en is de daling in het aantal rokers gestagneerd. Met dank aan de tabakslobby. Van mij mag roken echt onbetaalbaar worden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/roken/

Valt mee, toch? Volgens deze info daalt het nog steeds en rookt 13% van de Nederlanders nu nog dagelijks.
Dat zegt natuurlijk niks over de hoeveelheid. Misschien roken ze nu 10 sigaretten per dag en vroeger een heel pakje omdat het anders te duur wordt.

Uitwijken naar Duitsland en België helpt ook niet veel lees ik. Pas in Italië wordt het significant goedkoper. In de UK kost een pakje sigaretten zelfs 14,75
https://www.sigaretten-prijs.nl/
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zie op sm foto' s voorbij komen met tig pakken shag uit Duitsland gehaald. Daar zijn ze dan zo trots op dat er een foto van moet op facebook.
Alle reacties Link kopieren
PickingUpThePieces schreef:
08-12-2023 04:38
Rookwaar.. dat is ontzettend duur geworden. Bijna onbetaalbaar zegt mijn opa die nog in guldens rekent en al 3 tia’s verder is maar 35 sigaretten per dag rookt

Ik stond laatst bij het postkantoor en een vrouw langs me bestelde een klein pakje Marlboro… €9 hoorde ik ze zeggen. Toen ik 13 jaar geleden rookte dacht ik dat een pakje €4,30 was. Gelukkig rook ik al jaren niet meer. Je geld in rook zien opgaan :roll:
Lijkt me alleen maar prima dat dat bijna onbetaalbaar wordt
Ginevra schreef:
04-12-2023 12:44
In de horeca geldt: "ze eten je arm, en drinken je rijk". Waarbij je moet nuanceren dat "rijk" meestal niet eens van toepassing is. Er wordt op eten heel weinig verdiend, en dat wordt goedgemaakt met de marges op drinken.
In feite is een kopje thee nog belachelijker. Dat kost een paar cent, en je betaalt gauw 3 euro. Maar reken maar uit hoeveel mensen een uur in een uitspanning zitten op een enkel koffietje of theetje. Daarvoor moet de zaak open zijn, verwarmd worden, personeel in dienst.....

In mijn woonplaats gaat het ene restaurant na het andere dicht. Dat gebeurt meestal niet omdat het zo'n lucratieve business is.

Als ik eens uit eten ga, bestel ik géén wijntje meer.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt zoek.
Vanaf 5 Euro, voor een paar slokjes goedkope bocht. Ik hoef dat niet en vind dat oprecht zonde van mijn geld.
Ik bestel dan liever nog een extra toetje of kop koffie na, i.p.v het uit te geven aan iets dat zijn geld echt dubbel en dwars niet waard is.
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
08-12-2023 06:21
Volgend jaar een tientje hoorde ik. Ben zo blij dat ik niet meer rook, en dat heeft me echt veel geld opgeleverd! Er ging zeker een groot pakje per dag door bij mij...
Dat je niet meer rookt, heeft je geen geld opgeleverd. Dat je niet meer rookt bespaart je geld.
Maar wat zul je inderdaad blij zijn dat je die kosten niet meer hebt!
Alle reacties Link kopieren
Cocktails in restaurants worden ook steeds duurder. Die 8 euro van gisteren viel dan nog “mee” maar toch jammer.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
08-12-2023 13:48
Cocktails in restaurants worden ook steeds duurder. Die 8 euro van gisteren viel dan nog “mee” maar toch jammer.
Ja jammer is dat he
Ik hou niet van goedkope wijnen en heb niks mt bier maar een cocktail vind ik wel lekker.
Belachelijk alleen dat die dingen vaak 12 tot 15 euro kosten....(en vaak zit er dan amper drank in).
Tegenwooridg bestel ik vaak een mocktail....zelfde idee en het is mij toch niet om de alcohol te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje voor het concertgebouw. 130 Euro. Ka-ching!
Zit je wel eerste rang.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Wijn vind ik dan meestal wel het geld waard.
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
08-12-2023 16:10
Kaartje voor het concertgebouw. 130 Euro. Ka-ching!
Zit je wel eerste rang.

Dat is dan wel het Concertgebouworkest? Want niet elk concert is zo duur daar hoor.

Overigens wordt dit nog veel duurder met ome Geert aan de macht..
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2023 16:10
Kaartje voor het concertgebouw. 130 Euro. Ka-ching!
Zit je wel eerste rang.
Ik heb laatst 80 euro afgetikt voor een band die niet eens in mijn top 10 staat. Ik lijk gekke Henkie wel. O_o
Ugli schreef:
08-12-2023 17:48
Ik heb laatst 80 euro afgetikt voor een band die niet eens in mijn top 10 staat. Ik lijk gekke Henkie wel. O_o
Ah joh, gewoon heengaan en genieten, word vast heel gaaf.
Ik heb een paar jaar geleden 2 hele dure kaartjes gekocht voor een concert in Ierland (new model army) Niet geweest en ook niet lekker verokcht op ticketswap. Wel verkocht, maar met verlies.
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
08-12-2023 06:21
Volgend jaar een tientje hoorde ik. Ben zo blij dat ik niet meer rook, en dat heeft me echt veel geld opgeleverd! Er ging zeker een groot pakje per dag door bij mij...
Mijn buuf rookt en die zegt dat een klein pakje nu €9,70 kost en dat het per 1 januari 2024 duurder wordt.
Toen ik nog rookte (100 jaar geleden) was het inderdaad zo’n 4 euro per pakje 🤔.
Wel goed als de motivatie om te roken afneemt door de prijsstijgingen 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2023 16:10
Kaartje voor het concertgebouw. 130 Euro. Ka-ching!
Zit je wel eerste rang.
En als je dan weet dat de medewerkers bijna allemaal aan minimumloon werken dan weet je wel aan welke strijkstok de centen blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Sono-mio schreef:
08-12-2023 18:37
Ah joh, gewoon heengaan en genieten, word vast heel gaaf.
Ik heb een paar jaar geleden 2 hele dure kaartjes gekocht voor een concert in Ierland (new model army) Niet geweest en ook niet lekker verokcht op ticketswap. Wel verkocht, maar met verlies.
Ja het wordt sowieso leuk want ik ga met vrienden. Die prijs ben ik vast weer vergeten als ik in de zaal zit. Maar ik sloeg wel even steil achterover haha, ik heb nog nooit zoveel betaald voor een concert.
OlleGrieze schreef:
08-12-2023 19:26
En als je dan weet dat de medewerkers bijna allemaal aan minimumloon werken dan weet je wel aan welke strijkstok de centen blijven hangen.

Nee, eigenlijk niet. Hoe zit dit dan?
Alle reacties Link kopieren
loulou39 schreef:
08-12-2023 19:21
Mijn buuf rookt en die zegt dat een klein pakje nu €9,70 kost en dat het per 1 januari 2024 duurder wordt.
Toen ik nog rookte (100 jaar geleden) was het inderdaad zo’n 4 euro per pakje 🤔.
Wel goed als de motivatie om te roken afneemt door de prijsstijgingen 👍🏻
Tenzij je een grensbewoner bent… mijn ouders gaan graag de grens over voor hun goedkope sigaretten :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2023 16:10
Kaartje voor het concertgebouw. 130 Euro. Ka-ching!
Zit je wel eerste rang.
Dat heb ik er graag voor over.
Laatst naar een geweldig concert van het Metropole orkest geweest.
Als je ziet hoeveel mensen daar bij betrokken zijn, vind ik dat alles mee vallen.

Wilde kaartjes voor Woe en van der Laan kopen als cadeau voor iemand,
€ 70 per kaartje.
Dat vind ik dan wel een serieus onzinnig bedrag voor 2 ouwehoerende mannen.

Edit: dit blijkt een ‘aangekleed avondje’ door het theater te zijn inclusief drankje en hapje in de pauze en achteraf.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-12-2023 00:10
11.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OlleGrieze schreef:
08-12-2023 19:26
En als je dan weet dat de medewerkers bijna allemaal aan minimumloon werken dan weet je wel aan welke strijkstok de centen blijven hangen.
Waar dan?
Over het algemeen zijn orkesten maar ook bijvoorbeeld acteurs (theater) concerten etc nu geen dikbetaalde banen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
08-12-2023 23:14
Dat heb ik er graag voor over.
Laatst naar een geweldig concert van het Metropole orkest geweest.
Als je ziet hoeveel mensen daar bij betrokken zijn, vind ik dat alles mee vallen.

Wilde kaartjes voor Woe en van der Laan kopen als cadeau voor iemand,
€ 70 per kaartje.
Dat vind ik dan wel een serieus onzinnig bedrag voor 2 ouwehoerende mannen.
Ik vind ze wel leuk, maar vind dat bedrag echt buiten elke proportie.
Iets met links lullen en rechts zakken vullen.
In welk theater dan? Als je hun speellijst bekijkt zijn ze overal veel goedkoper, dus dat is dan een uitzonderlijk duur theater...

Bij Carre in Amsterdam variëren de prijzen van 17,50 tot 36 euro pp als duurste en in steden als Breda, Den Haag en Rotterdam zijn ik ze tussen de 11 en de 29 euro pp, afhankelijk van de rang.

En als je er op tijd bij bent kun je voor 12,50 Even tot hier bijwonen.

Nogal onterecht lijkt me, jouw laatste sneer. Hele redelijke prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet anders dan dat Girasole op sites als topticketshop heeft gekeken. Gewoon via de theaters zijn ze maximaal zo'n 35 euro. Op genoemde site 70 euro. Tja, nooit via dat soort sites kopen.
Rondstruiner1 schreef:
09-12-2023 06:28
In welk theater dan? Als je hun speellijst bekijkt zijn ze overal veel goedkoper, dus dat is dan een uitzonderlijk duur theater...

Bij Carre in Amsterdam variëren de prijzen van 17,50 tot 36 euro pp als duurste en in steden als Breda, Den Haag en Rotterdam zijn ik ze tussen de 11 en de 29 euro pp, afhankelijk van de rang.

En als je er op tijd bij bent kun je voor 12,50 Even tot hier bijwonen.

Nogal onterecht lijkt me, jouw laatste sneer. Hele redelijke prijzen.

Eens. Ik heb ze vorig jaar gezien voor iets van 30 Euro pp dus geen idee waar ze 70 Euro zouden kosten. En als je denkt dat artiesten rijk worden van een theatershow heb je het toch echt mis.
Wij hebben voor een show in september 2024 in Carre voor 2 personen 143 euro betaald.

Was een tikkie, dus weet niet helemaal waar we zitten, maar het zullen vast goede stoelen zijn.

Is dus rond de 70 euro pp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven