Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Stientje schreef:
09-12-2023 12:08
Eens. Ik heb ze vorig jaar gezien voor iets van 30 Euro pp dus geen idee waar ze 70 Euro zouden kosten. En als je denkt dat artiesten rijk worden van een theatershow heb je het toch echt mis.

Ik heb anders niet echt het idee dat ze alleen voor de eer, aandacht of een zakcentje op dat podium staan.
Het is wel een onzeker vak, dus zullen ze altijd een buffer moeten aanleggen voor eventuele magere tijden. Maar slecht verdienen doen ze echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
09-12-2023 00:07
Waar dan?
Over het algemeen zijn orkesten maar ook bijvoorbeeld acteurs (theater) concerten etc nu geen dikbetaalde banen.
Dat tik ik toch dat de medewerkers vaak minimum verdienen, het zijn de promotoren en Mojo s die cashen.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
09-12-2023 06:34
Kan niet anders dan dat Girasole op sites als topticketshop heeft gekeken. Gewoon via de theaters zijn ze maximaal zo'n 35 euro. Op genoemde site 70 euro. Tja, nooit via dat soort sites kopen.
Ah, ja. Dan gaat dus minimaal de helft naar de ticketshop. Daar kunnnen de artiesten niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
09-12-2023 06:34
Kan niet anders dan dat Girasole op sites als topticketshop heeft gekeken. Gewoon via de theaters zijn ze maximaal zo'n 35 euro. Op genoemde site 70 euro. Tja, nooit via dat soort sites kopen.
Nou nee hoor. Daar heb ik zeker niet gekeken, want koop nooit via doorverkoop sites.
Ik kreeg een link doorgestuurd van iemand gewoon van de site van een theater.
Er bleek iets van een drankje en hapje in de pauze en achteraf aan gekoppeld te zijn, maar dat was in eerste instantie niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Naar het zwembad is echt duur tegenwoordig. Ik was bijna 8 euro kwijt voor een volwassene. En het is een zwembad dat sinds de jaren '90 niet is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom was goedkoop dit jaar.

Oliebollen zijn wel duurder.
Alle reacties Link kopieren
De zonnebank laatst €20 voor een wat nieuwere bank met speciale huppeldepup verlichting. Een kleurtje om de winter door te komen zal dit jaar uit een tube komen. Er wordt geadviseerd 2 a 3x per week te komen om het op te bouwen. Nou voor €240,- per maand nee dankje dan maar lijkwit blijven :bye:
Alle reacties Link kopieren
Behalve door de zonnebankbranche wordt door de totale rest van de wereld geadviseerd nóóit naar de zonnebank te gaan, dus dat is een extra reden om niet te gaan.
Ik kan je de Magic drops van Collistar aanraden (op bijvoorbeeld Vinted goedkoop nieuw te verkrijgen als je even zoekt).
Alle reacties Link kopieren
PickingUpThePieces schreef:
08-12-2023 04:38
Rookwaar.. dat is ontzettend duur geworden. Bijna onbetaalbaar zegt mijn opa die nog in guldens rekent en al 3 tia’s verder is maar 35 sigaretten per dag rookt

Ik stond laatst bij het postkantoor en een vrouw langs me bestelde een klein pakje Marlboro… €9 hoorde ik ze zeggen. Toen ik 13 jaar geleden rookte dacht ik dat een pakje €4,30 was. Gelukkig rook ik al jaren niet meer. Je geld in rook zien opgaan :roll:
Toen ik nog mijn bijbaan had, verkocht ik ook sigaretten. Inderdaad prijzen rond de 4 euro was heel normaal, maar dat werd al als heel duur gezien. Bizarre prijzen... en ik rook nog geen eens.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen even iets drinken in de stad, van het weekend. 4,20 voor een flesje Chocomel! o_o
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog kind was kon je sigaretten uit een automaat halen (kinderen dus ook) en een pakje was toen 5 gulden. Maar goed, dan praat ik wel over 30 jaar geleden. Toen was je inkomen ook de helft van nu.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
10-12-2023 20:14
Naar het zwembad is echt duur tegenwoordig. Ik was bijna 8 euro kwijt voor een volwassene. En het is een zwembad dat sinds de jaren '90 niet is veranderd.
Zwembaden in Nederland zijn sowieso duur. Ga je naar Duitsland, betaal je voor een luxe zwembad 20 euro voor een Familieticket (6personen). Hier betaal je minimaal het dubbele..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Zo, Albert Heijn heeft de prijzen van Royal Club even met 10% omhoog gegooid. Van € 1,99 naar € 2,19.
Alle reacties Link kopieren
margreetder schreef:
11-12-2023 13:30
Zo, Albert Heijn heeft de prijzen van Royal Club even met 10% omhoog gegooid. Van € 1,99 naar € 2,19.
En per 1 januari wordt het dan nóg duurder...
Alle reacties Link kopieren
Flipflop schreef:
12-12-2023 09:08
En per 1 januari wordt het dan nóg duurder...
Tegen beter weten in hoop ik dat de belastingverhoging al in deze prijsverhoging zit. Anders zitten wij straks op minstens € 2,39 per fles, die ik dan lekker laat staan.
Alle reacties Link kopieren
PickingUpThePieces schreef:
11-12-2023 05:16
De zonnebank laatst €20 voor een wat nieuwere bank met speciale huppeldepup verlichting. Een kleurtje om de winter door te komen zal dit jaar uit een tube komen. Er wordt geadviseerd 2 a 3x per week te komen om het op te bouwen. Nou voor €240,- per maand nee dankje dan maar lijkwit blijven :bye:
Wat nou lijkwit, dat is een hele normale huidskleur hoor! We noemen bruin toch ook geen poepbruin of Aziatisch piesgeel? Niks mis met een gewone lichte huidskleur.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
12-12-2023 12:20
Wat nou lijkwit, dat is een hele normale huidskleur hoor! We noemen bruin toch ook geen poepbruin of Aziatisch piesgeel? Niks mis met een gewone lichte huidskleur.
Ik geef in de winter echt licht hoor. En dan niet gewoon naturel wit, maar doorschijnend. Niet zozeer m'n lichaam, maar m'n gezicht lijdt echt onder geen daglicht/zonlicht. Ik ging altijd twee of drie keer in een winter (niet in één maand) even onder de zonnebank liggen om even warmte en zon te absorberen. Niet om een lekker bruin kleurtje te krijgen, wel om niet meer doorschijnend te zijn, en ik laadde er echt van op! Wel beschermd natuurlijk. Nu al jaren niet meer gedaan eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
11-12-2023 07:09
Behalve door de zonnebankbranche wordt door de totale rest van de wereld geadviseerd nóóit naar de zonnebank te gaan, dus dat is een extra reden om niet te gaan.
Ik kan je de Magic drops van Collistar aanraden (op bijvoorbeeld Vinted goedkoop nieuw te verkrijgen als je even zoekt).
Bedankt voor de tip ik ga meteen eens kijken naar de drops :)
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
12-12-2023 12:20
Wat nou lijkwit, dat is een hele normale huidskleur hoor! We noemen bruin toch ook geen poepbruin of Aziatisch piesgeel? Niks mis met een gewone lichte huidskleur.
Ik ben helaas echt heel erg wit. Zo wit dat ik er “ziekjes” uitzie. Er zijn wel eens foto’s van me gemaakt in het zwembad door een stel Chinezen die het prachtig vonden en me volop complimenten gaven. Ook alweer 10 jaar geleden maar ben het nooit vergeten :-D
Alle reacties Link kopieren
margreetder schreef:
12-12-2023 09:37
Tegen beter weten in hoop ik dat de belastingverhoging al in deze prijsverhoging zit. Anders zitten wij straks op minstens € 2,39 per fles, die ik dan lekker laat staan.
Dat is ook geloof ik de bedoeling. Alleen dan dat je het helemaal laat staan ipv dat je naar een goedkoper merk gaat. Maar ik gok dat de flessen gewoon kleiner worden, zodat ze weer de normale prijs krijgen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat ziekjes bleek slaat nergens op, het is letterlijk gewoon je huidskleur dus die kleur is hartstikke gezond. Dat de Chinezen het zo mooi vinden zegt al meer dan genoeg over het Westerse plaatje dat zongebruind mooi is en gewoon blank lelijk.

Aziaten zijn toch ook niet ziekelijk geel? Het is letterlijk hun huidskleur!
Alle reacties Link kopieren
Precies, ik ben van nature ook héél wit. Daarom is het nog geen ziekwit of spookwit, lijkwit. Als je onder de zonnebank bent geweest zeg je toch ook niet' zo, staat me goed die huidkanker'.
Alle reacties Link kopieren
Aviko aardappeltjes voor de frituur. Niks bijzonders en 600 of 700 gram 2,89. Nou laat maar.
Alle reacties Link kopieren
AH stokbrood. Oven is kapot dus soms kopen we een stokbroodje ipv toastjes. €1.39 voor een basic stokbrood. Voortaan maar weer toastjes
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
13-12-2023 11:25
Precies, ik ben van nature ook héél wit. Daarom is het nog geen ziekwit of spookwit, lijkwit. Als je onder de zonnebank bent geweest zeg je toch ook niet' zo, staat me goed die huidkanker'.
o_o :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven