Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
pindakaasmetnootjes schreef:
14-12-2023 21:53
AH stokbrood. Oven is kapot dus soms kopen we een stokbroodje ipv toastjes. €1.39 voor een basic stokbrood. Voortaan maar weer toastjes
Toastjes zijn niet goedkoper en vullen veel
minder dan stokbrood.
Alle reacties Link kopieren
doe mij maar stokbrood hoor. Ik vind 1,39 voor een heel stokbrood echt niet duur. Ik laat het altijd snijden zodat je mooie dunne plakjes hebt. Duizend keer lekker dan bijv dat vieze goedkope melba toast.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
12-12-2023 12:20
Wat nou lijkwit, dat is een hele normale huidskleur hoor! We noemen bruin toch ook geen poepbruin of Aziatisch piesgeel? Niks mis met een gewone lichte huidskleur.
Er zit wel heel veel verschil in hoor. Mijn zus is ook behoorlijk wit in de winter, maar die ziet er met haar frisse blosjes veel gezonder uit dan ik. Mensen denken in de winter altijd dat ik ziek ben of heel moe. Al heb ik 10 km gerend en voel ik me alsof ik een knalrode kop heb, ik zie nog steeds lijkbleek. Maar goed, onder de zonnebank ga ik al lang niet meer. Veel te ongezond en het kost echt veel (de laatste keer dat ik ging, een jaar of 5 geleden, was het al 13 euro voor 20 minuutjes). Ik probeer met make-up wel het een en ander te fixen.

Wat ik trouwens ook veel minder vaak koop, is chips. De zakken zijn veel kleiner en je betaalt zo 2 euro voor een zak die mijn man in één keer leegeet (en dan zijn er nog 3 personen in huis). Alleen als er een goede aanbieding is, koop ik ze.
Alle reacties Link kopieren
Bij chips trek ik ook ongeveer de grens. Ik vind het zo flauw dat die zakken de helft kleiner geworden zijn. Wat kosten aardappelen nou helemaal.

Overigens koop ik ook die microverpakkingen wasmiddel niet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
15-12-2023 13:38
Bij chips trek ik ook ongeveer de grens. Ik vind het zo flauw dat die zakken de helft kleiner geworden zijn. Wat kosten aardappelen nou helemaal.

Overigens koop ik ook die microverpakkingen wasmiddel niet.
Aardappelen zijn duurder geworden, olie ook, energiekosten, etc.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
15-12-2023 14:03
Aardappelen zijn duurder geworden, olie ook, energiekosten, etc.
Ongeveer 35%?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
15-12-2023 13:38


Overigens koop ik ook die microverpakkingen wasmiddel niet.
Nee, ik ook niet. Maar ik koop wasmiddel, vaatwastabletten, shampoo, douchegel, tandpasta alleen bij aanbiedingen zoals 1+1 gratis. Ik weiger daarvoor de volle mep te betalen. Wc-papier is ook belachelijk duur geworden en koop ik ook bijna alleen nog maar in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
15-12-2023 13:38
Bij chips trek ik ook ongeveer de grens. Ik vind het zo flauw dat die zakken de helft kleiner geworden zijn. Wat kosten aardappelen nou helemaal.

Overigens koop ik ook die microverpakkingen wasmiddel niet.
Die micro wasmiddel heb ik ook nooit gesnapt. Echt belachelijk duur ook. Hier hebben we gewoon één doos Ariel Color Professional (5 kilo), en daar doen we een half jaar of langer mee. We kopen die altijd wanneer er 50% korting bij de Makro is, en dan zijn we voor minder dan twintig euro klaar. Twee of drie jaar terug een mega aanbieding bij de Turk gehad; zak van 13 kilo voor tien euro 8-) Zo dom dat we er maar eentje hebben gekocht toen! Daar hebben we precies één jaar mee gedaan, incl wasbare luiers.

Overigens was er iets met een verklote aardappeloogst geloof ik, dus dat aardappels en dus chips flink duurder is geworden, is te verklaren. Overigens heb ik liever dat de chips dan flink duurder wordt, en de gewone aardappel minder duur. Niet dat je geen luxe mag kopen, maar ik vind dat dat verschil er dan wel mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
pindakaasmetnootjes schreef:
14-12-2023 21:53
AH stokbrood. Oven is kapot dus soms kopen we een stokbroodje ipv toastjes. €1.39 voor een basic stokbrood. Voortaan maar weer toastjes
Misschien was de goedkoopste op. Ik betaalde afgelopen weekend €0,69 voor een groot vers stokbrood bij AH. Ik verbaasde mij juist dat het zo goedkoop was. Had het lang niet gekocht en een prijs boven de €1 verwacht.
Die van €0,69 staat ook in de app dus het was geen foutje.
Alle reacties Link kopieren
Nina-tje schreef:
15-12-2023 14:46
Misschien was de goedkoopste op. Ik betaalde afgelopen weekend €0,69 voor een groot vers stokbrood bij AH. Ik verbaasde mij juist dat het zo goedkoop was. Had het lang niet gekocht en een prijs boven de €1 verwacht.
Die van €0,69 staat ook in de app dus het was geen foutje.
Ik zie het nu in de app. Twee ogenschijnlijk dezelfde stokbroden, de één heet stokbrood wit en is €1,39 en de andere heet baguette en is €0,69. Daar moet ik toch eens op letten als ik stokbrood koop bij AH.
Alle reacties Link kopieren
Blackstar schreef:
15-12-2023 15:05
Ik zie het nu in de app. Twee ogenschijnlijk dezelfde stokbroden, de één heet stokbrood wit en is €1,39 en de andere heet baguette en is €0,69. Daar moet ik toch eens op letten als ik stokbrood koop bij AH.
Ik zie nu wel dat de goedkoopste 280 gram is en de duurste 400 gram. Maar dan nog is de goedkoopste relatief goedkoper en ik vond het best al een groot stokbrood.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
15-12-2023 14:13
Ongeveer 35%?
Ik heb geen exacte aantallen. Het is wel een forse toename idd.
Alle reacties Link kopieren
Over wasmiddel: ik vind Color Reus fijn wasmiddel en koop dat altijd als het 2+2 of 2+3 gratis is. Maar die pakken van 1000 g zijn dus recent ook naar 850 g gegaan. Zelfde prijs.

Echt, die krimpflatie is overal en zó irritant.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
15-12-2023 17:51
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Zou ik ook niet doen. Nog nooit gezien. Ik vind dat gewoon een soort van service als je in een winkel koopt.
En dan maar klagen dat mensen teveel online bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
15-12-2023 17:51
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Toevallig vandaag gelezen in een Engels kerstboek. Misschien in het buitenland al normaL?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-12-2023 13:30
Ik heb anders niet echt het idee dat ze alleen voor de eer, aandacht of een zakcentje op dat podium staan.
Het is wel een onzeker vak, dus zullen ze altijd een buffer moeten aanleggen voor eventuele magere tijden. Maar slecht verdienen doen ze echt niet.
Ik denk dat jij je hier echt op verkijkt.
Alle reacties Link kopieren
10 kilo Royal Canin kattenvoer bij Zooplus: 77 euro. Ik kon terug kijken in mijn account en eind 2022 betaalde ik 59,84 euro... 28% duurder in 1 jaar tijd!
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
15-12-2023 17:51
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Wat voor winkels waren dit? Zou het dan alleen betalen als het echt heel bijzonder wordt ingepakt.
Alle reacties Link kopieren
Lexie_80 schreef:
15-12-2023 22:34
10 kilo Royal Canin kattenvoer bij Zooplus: 77 euro. Ik kon terug kijken in mijn account en eind 2022 betaalde ik 59,84 euro... 28% duurder in 1 jaar tijd!

Ja bizar.

Ik heb de Royal Canin Maine Coon en die kost €90 voor de 10 kilo zak.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip waar je voor een leuke prijs een gemiddeld goed matras kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
17-12-2023 16:12
Iemand een tip waar je voor een leuke prijs een gemiddeld goed matras kan kopen?
Ikea heeft goede matrassen.
:-( Kaarsen: €40 voor 56 kaarsen.
xiongmao schreef:
17-12-2023 17:55
Ikea heeft goede matrassen.
Niet altijd, mijn zoon ligt op een matras waar na 7 maanden een enorme kuil zit.
Matras was 550 euro.
Alle reacties Link kopieren
Lexie_80 schreef:
15-12-2023 22:34
10 kilo Royal Canin kattenvoer bij Zooplus: 77 euro. Ik kon terug kijken in mijn account en eind 2022 betaalde ik 59,84 euro... 28% duurder in 1 jaar tijd!
En het jaar ervoor was de prijs ook al flink gestegen. Met mijn 4 katten vind ik het echt niet meer te betalen, ik ben overgestapt naar Iams. Katten doen het er prima op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven