Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar vrienden van mij wel en zij vinden de lidl matrassen. Ikea is maar het welke je hebt, ik zou even uitproberen. Wij hadden er 1 van de ikea en die lag alsof je op een plank lag, ik kon de lattenbodem er doorheen voelen.
Mijn andere kind heeft ook een Lidl matras, diegene die een prijs heeft gewonnen, en dat is een prima ding.

Wij hebben 2 matrassen van Beter Bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al even geen shampoo meer gekocht (voorraad opgemaakt), maar schrok me rot. Een flesje Andrelon (kleiner dan ik had) voor ruim 5 euro! Ik vond het niet normaal en dan had ik van dat merk nog één van de goedkopere te pakken. Wel in de aanbiedining (1+1 gratis), maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop Andrélon echt alleen maar online bij bol of bij plein. Als je de aanbiedingen in de gaten houdt heb je daar zo 5 flessen voor €12.
Alle reacties Link kopieren
Noten
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
15-12-2023 17:51
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Ik had het laatst ook. Was te flabbergasted om het te laten staan. De volgende keer laat ik het liggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn halve trouwboekje wilde afgelopen week hapjes. Je kent ze vast: zo'n doos gemixte kleine borrelhapjes die je in de frituurpan mikt, al doen wij ze dan in de airfryer.

Die eten we niet zo heel vaak en ik had nog een prijskaartje van ca €3.50 in mijn hoofd. Tot mijn stomme verbazing kostte die doos nu 6 euro.
Ik heb ze laten staan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen de prijzen helpen mij wel bij een gezondere levenstijl. Veel snacks en zoet vind ik veel te duur geworden dus ik koop het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Kerstballen/ornamenten. Mijn kinderen mogen elk jaar een nieuwe uitkiezen. Nu zijn ze bij tuincentra altijd wel duurder, maar een ornament van 15,- is niets vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Autumnmoon schreef:
19-12-2023 15:01
Kerstballen/ornamenten. Mijn kinderen mogen elk jaar een nieuwe uitkiezen. Nu zijn ze bij tuincentra altijd wel duurder, maar een ornament van 15,- is niets vreemd.
Ja, echt! Hier ook die traditie. Sloeg bijna stijl achterover toen het niet bijzondere auto-ornamentje van mijn zoontje EUR17 kostte. Maar wilde de lol niet bederven, want hij mocht uitkiezen en dit vond hij de mooiste. Gelukkig koos mijn peuter er toevallig eentje van EUR3. Ik dacht, dat compenseerd nog een beetje. Misschien volgend jaar toch maar bij de Action uitzoeken! (niet echt, ik vind de kerst bij tuincentra heel leuk, maar sjongejonge).
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
18-12-2023 10:08
ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar vrienden van mij wel en zij vinden de lidl matrassen. Ikea is maar het welke je hebt, ik zou even uitproberen. Wij hadden er 1 van de ikea en die lag alsof je op een plank lag, ik kon de lattenbodem er doorheen voelen.
Ik heb de duurste matrassen gehad, maar ik heb nu een matras van Ikea: heb nog nooit zo’n lekker matras gehad (pocketvering met foam bovenop).
Het is wel belangrijk om het juiste matras en materiaal te kiezen qua lengte en gewicht, ivm “kuilgevoeligheid”.
Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
15-12-2023 17:51
Ik ging vandaag wat cadeautjes kopen. Bij 2 winkels moest ik betalen als ik het in zou laten pakken? Wat voorheen bij die winkels niet was. Bij de ene winkel 1 euro en bij de andere 2 euro. Misschien was toeval hoor, vond het heel stom en heb het niet gedaan.
Dat zou ik ook niet doen. Zijn ze nou helemaal gek geworden.

Ik vind zelf kattengrit erg duur geworden. Voorheen was catsan iets van 5 euro en bij de dierenwinkel vroegen ze gewoon 8 euro 😳
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
18-12-2023 11:08
Ik had het laatst ook. Was te flabbergasted om het te laten staan. De volgende keer laat ik het liggen.
In welke winkel was dit? Ik vind het echt niet kunnen hoor. Het wordt steeds gekker zo.
Ceylon schreef:
19-12-2023 14:40

Die eten we niet zo heel vaak en ik had nog een prijskaartje van ca €3.50 in mijn hoofd. Tot mijn stomme verbazing kostte die doos nu 6 euro.
Ik heb ze laten staan.
Maar afgezien van de prijsstijging, als jullie het nooit doen lijkt het mij een speciaal momentje.
Waarom doe je dat dan alsnog niet?

Speciale momentjes mogen hier best wat meer kosten.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
17-12-2023 16:12
Iemand een tip waar je voor een leuke prijs een gemiddeld goed matras kan kopen?
Mijn matras heb ik vorig jaar bij de Lidl gekocht. Bevalt prima.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren
Lexie_80 schreef:
19-12-2023 16:54
Ja, echt! Hier ook die traditie. Sloeg bijna stijl achterover toen het niet bijzondere auto-ornamentje van mijn zoontje EUR17 kostte. Maar wilde de lol niet bederven, want hij mocht uitkiezen en dit vond hij de mooiste. Gelukkig koos mijn peuter er toevallig eentje van EUR3. Ik dacht, dat compenseerd nog een beetje. Misschien volgend jaar toch maar bij de Action uitzoeken! (niet echt, ik vind de kerst bij tuincentra heel leuk, maar sjongejonge).
Kringloop! Bij die van mij 10 cent per bal/ornament etc.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Autumnmoon schreef:
19-12-2023 15:01
Kerstballen/ornamenten. Mijn kinderen mogen elk jaar een nieuwe uitkiezen. Nu zijn ze bij tuincentra altijd wel duurder, maar een ornament van 15,- is niets vreemd.
Bij Intratuin hangen de ballen in clubjes, per merk. Sommige ornamentmerken zijn heel erg duur inderdaad. De Decotime ornamenten zijn nog prima betaalbaar, ergens tussen 1 euro en 7 euro. Daarna heb je iets tussen 7 en 17 euro en dan heb je nog de peperdure van 20-40 euro. De merknamen van die dure weet ik niet, want ik ben te druk met klapwiekend achteruit deinzen als ik de prijzen van die zie om op het merkje te letten.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
20-12-2023 07:52
Maar afgezien van de prijsstijging, als jullie het nooit doen lijkt het mij een speciaal momentje.
Waarom doe je dat dan alsnog niet?

Speciale momentjes mogen hier best wat meer kosten.

Omdat een pakketje met 4 bamischijven (van hetzelfde merk) 1.60 kostte.

Voor die 6 euro voor 30 hapjes kun je dus ook bamischijven, kroketten én frikandellen meenemen.

En die afweging maak ik steeds vaker. We verdienen goed, dus ik kan die 6 euro heus wel betalen. Maar ik vertik het als het alternatief zoveel goedkoper is. Om een vergelijkbare reden koop ik ook geen friet/cola/koekjes/chips van een duur merk. Het huismerk is echt niet slechter maar wel de helft goedkoper.

We besparen dan weer niet op het 'echte' eten. Ik wil gewoon fijne groente, mooie aardappels, verse pasta, biologisch vlees en eieren van blije kippen en dat is ook duur.

Ik ben sowieso begonnen met opletten: waar komt iets vandaan?
Een paar maanden geleden met een vriendin in een dure merkwinkel geweest. Leuke jurk voor 300 euro. Op het etiket stond 100% polyester, made in China.
Ja sorry, maar dan kan ik het dus ook bij Shein bestellen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
20-12-2023 13:25
Omdat een pakketje met 4 bamischijven (van hetzelfde merk) 1.60 kostte.

Voor die 6 euro voor 30 hapjes kun je dus ook bamischijven, kroketten én frikandellen meenemen.

En die afweging maak ik steeds vaker. We verdienen goed, dus ik kan die 6 euro heus wel betalen. Maar ik vertik het als het alternatief zoveel goedkoper is. Om een vergelijkbare reden koop ik ook geen friet/cola/koekjes/chips van een duur merk. Het huismerk is echt niet slechter maar wel de helft goedkoper.

We besparen dan weer niet op het 'echte' eten. Ik wil gewoon fijne groente, mooie aardappels, verse pasta, biologisch vlees en eieren van blije kippen en dat is ook duur.

Ik ben sowieso begonnen met opletten: waar komt iets vandaan?
Een paar maanden geleden met een vriendin in een dure merkwinkel geweest. Leuke jurk voor 300 euro. Op het etiket stond 100% polyester, made in China.
Ja sorry, maar dan kan ik het dus ook bij Shein bestellen.
Helemaal goed hoor, was geen kritiek.

Ik stond er niet bij stil dat je gewoon iets voor in de frituur had gekocht, maar dan goedkoper.

Ik doe het ook hoor.
Mijn kind vind die vieze nuggets uit de vriezer lekker. €2.50 ofzo.
Maar hij eet dan een heel pak.

Dus nu kop ik kipsticks voor €1.40. goedkoper en ook minder (dus minder proppen).
Alle reacties Link kopieren
PickingUpThePieces schreef:
20-12-2023 04:10
In welke winkel was dit? Ik vind het echt niet kunnen hoor. Het wordt steeds gekker zo.
Het waren lokale winkels, niet van een grote keten oid. Maar dan nog, vind het echt absurd. Nu ik erover nadenk zie het ook weleens bij online winkels dat je moet betalen als je het ingepakt wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nivea douche-olie. 6,50 bij AH. Soms in de aanbieding voor de helft, maar dan zijn ze nog 3,25.

Net in Dld een vervanging gevonden bij de DM voor 1,85.
https://www.dm.de/balea-duschoel-p4066447237603.html

Ik heb er meteen vier van ingeslagen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Betalen voor inpakken vind ik niet raar. Inpakpapier, plakband en tijd zijn niet gratis. Sommige winkels hebben zelfs een extra medewerker daarvoor. Die moet ook betaald worden.
Iedereen is veel te veel verwend tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Marnat schreef:
20-12-2023 22:01
Betalen voor inpakken vind ik niet raar. Inpakpapier, plakband en tijd zijn niet gratis. Sommige winkels hebben zelfs een extra medewerker daarvoor. Die moet ook betaald worden.
Iedereen is veel te veel verwend tegenwoordig.
Dat heet service.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Merel90 schreef:
20-12-2023 18:23
Het waren lokale winkels, niet van een grote keten oid. Maar dan nog, vind het echt absurd. Nu ik erover nadenk zie het ook weleens bij online winkels dat je moet betalen als je het ingepakt wil hebben.
Een kennis van mij had ooit eens bij bij een webshop iets besteld voor mijn kind en bij ons laten bezorgen. Toen zat er de optie inpakken ook bij. (Ik geloof bij bol, maar dat weet ik niet 100% zeker). Moest extra voor betaald worden, maar ze dacht; Dat is wel handig, want het is voor de verjaardag. En wat kreeg ik thuisbezorgd? Het kado, met een paar rollen los inpakpapier. Ik geloof dat kennis daar wel een klacht over ingediend heeft. Geen idee of ze die 'service' nog steeds aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Marnat schreef:
20-12-2023 22:01
Betalen voor inpakken vind ik niet raar. Inpakpapier, plakband en tijd zijn niet gratis. Sommige winkels hebben zelfs een extra medewerker daarvoor. Die moet ook betaald worden.
Iedereen is veel te veel verwend tegenwoordig.
Ik had dit ook bij Douglas. Vorig jaar al. Bleek ik ook te moeten betalen om er 'een leuk pakketje' van te maken. Dat leuke pakketje bestond uit een hoop extra folie en een lintje.

Sorry maar het artikel was al behoorlijk aan de prijs. Dan kan er best een papiertje af. En verder vind ik het sowieso al niet tof dat zo'n verkoper als een aasgier en jatpolitie om me heen cirkelt zodra ik daar binnenkom. Laat die maar inpakken dan in plaats van iemand extra aannemen.

Het resultaat van deze combinatie is dat ik er niet meer kom.

Wat ik verder te duur vind, zijn bloemen. 25 euro voor een boeketje van niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven