Geld & Recht alle pijlers

Wegsluizen

05-08-2016 17:29 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat ik 35.000 euro op de bank heb staan, dan moet ik daar belasting over betalen want je mag volgens mij als alleenstaande niet boven de 24.000 euro bezitten. Is het dan niet slimmer om het geld van de rekening te halen voor 31 december? Voor de rente hoef je het niet te laten staan en ik denk zelf dat je over een tijdje rente moet gaan betalen als je een spaarrekening bezit. Heeft zoiets ook consequenties voor toeslagen?
oh mosterd
quote:-Suze- schreef op 05 augustus 2016 @ 17:36:

Een fraudeur ben je. Bah.Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.
Het gaat om 1,2 % belasting over het deel dat je boven de 24.437 bezit.

35000-24437= 10563. 1.2% daarvan is 126,76

Daar lig je toch niet wakker van TO?
Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen in mijn OP. Ik begon met het woord "stel"
quote:Jisjis schreef op 05 augustus 2016 @ 18:05:

Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen in mijn OP. Ik begon met het woord "stel"

Maar waarom wil je je vermogen verminderen? Is het om dat kleine beetje belasting niet te betalen over je vermogen boven de € 24.437?

Of wil je toeslagen ontvangen?
quote:Miss-Colorado schreef op 05 augustus 2016 @ 18:00:

[...]

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Blijft nog altijd frauderen, ook al vind jij dat niet.
Life is short. Eat dessert first.
quoten kan niet maar copy paste wel
quote:ted63 schreef op 05 augustus 2016 @ 18:18:

quoten kan niet maar copy paste welAlleen niet de hele OP, want daarvoor krijg je straf van de mods.
Het is volstrekt ongeloofwaardig dat je het meerdere bedrag hebt uitgegeven tegen de jaarwisseling en ook contact geld moet je opgeven, dus helaas. (Zit wel weer een vrijstelling op van ongeveer EUR 500, dus je hoeft de losse euro's in je portemonnaie niet te tellen)

[...]

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Dat zie je verkeerd: je kunt dat geld alleen maar niet uitgeven omdat (in het geval van to...) je toeslagen ontvangt. Lekker belachelijk en vette dikke fraude.

[...]

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Je kunt wel zo veel vinden, maar als iemand doelbewust de wettelijk vastgestelde vermogensbelasting ontduikt blijft het gewoon fraude hoor. Hooguit zou je kunnen discuzeuren over nut en noodzaak van die vermogensbelasting, als je daar al zin in hebt.
Okee TO, stel dat jij 35.000 euro op de bank hebt staan, dan moet je daar belasting over betalen want je mag volgens jou als alleenstaande niet boven de 24.000 euro bezitten. Is het dan niet slimmer om het geld van de rekening te halen voor 31 december, vraag jij aan ons. Voor de rente hoef je het niet te laten staan zeg je en je denkt zelf dat je over een tijdje rente moet gaan betalen als je een spaarrekening bezit. Nu vraag je of zoiets ook consequenties heeft voor toeslagen.

Daarnaast zeg je in je andere topic dat je nu toeslagen krijgt, maar bang bent dat je weer alles terug moet betalen. Je hebt het afgelopen jaar toeslagen van 2012 t/m 2015 terug moeten betalen.

Je ex heeft beweerd dat hij afgelopen jaar niets verdiend heeft. Is het mogelijk dat hij de resultaten verdonkeremaand vraag jij aan ons. Want ja, dat zou jij dan wel heel oneerlijk vinden. Maar goed, nu lijkt het er heel sterk op dat jij dan ook maar wil gaan verdonkeremanen.... lekker stel zijn jullie dan.
quote:Jisjis schreef op 05 augustus 2016 @ 18:05:

Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen in mijn OP. Ik begon met het woord "stel"Jaja.
quote:Hayek schreef op 05 augustus 2016 @ 17:40:

[...]

Waarschijnlijk komt de BD daar niet achter. Maar je begaat wel een strafbaar feit.Maar als je zo'n bedrag op 31 december opneemt gaan er echt wel alarmbellen af. Recht op huurtoeslag vervalt bij inkomen uit box 3, andere toeslagen niet.
Noem me lief nu ik nog leef!
koop een nieuwe auto.

jij blij

autohandelaar blij

belastingdienst blij

economie blij
quote:CenturyChild schreef op 05 augustus 2016 @ 18:38:

[...]

Maar als je zo'n bedrag op 31 december opneemt gaan er echt wel alarmbellen af. Recht op huurtoeslag vervalt bij inkomen uit box 3, andere toeslagen niet.

En toch mag het. Er zijn mensen die hun vermogen verminderen in de maanden november en december. Zodat op 1 januari het vermogen lager vastgesteld kan worden. Dat mag en kan gewoon. Tenslotte heeft de belastingdienst niets te zeggen over hoe je met je spaargeld omgaat. Dit is gewoon strategisch nadenken en is geen fraude.

Er zijn zat mensen die lopende schulden ineen keer afrekenen, dure vakanties voor de volgende zomer alvast betalen, Een andere auto kopen na inruil zodat op 1 januari ze onder de vermogensgrens blijven.

Maar om het nou in een ouwe sok te bewaren tja.....Dat is natuurlijk wel fraude om op die manier vermogensbelasting te omzeilen en toeslagen te verkrijgen. En ook gewoon dom. Stel dat er brand uitbreekt dan ben je je geld kwijt...
Geldopnames aan het eind van het jaar, ja, dat gebeurt aan de lopende band.
Maargoed, dit is allemaal wel erg hypothetisch....

Want To werkt maar 20 uur en woont met zoon en ex man weigert (kind) alimentatie te betalen omdat hij niets verdient met zijn bedrijf. En van 2012 t/m 2015 moest To alle toeslagen terugbetalen omdat het gezamenlijke inkomen te hoog was. Vanaf januari 2016 gescheiden en woont Ts alleen met zoon en dan nu ineens € 30.000 op de spaarrekening?

Dus To vraagt het voor iemand anders, of.....

[...]

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Vind ik ook. Je mag ook geld in je portemonnee hebben. Maar wordt het een te groot bedrag moet je er ineens over gaan betalen.
TO ik snap je hoor, vind het juist slim bedacht!

Weet je wat? Geef jij het bedrag eind december aan mij, dan bewaar ik het wel even en geef het begin januari terug
Wat je uiteraard wel legaal kan doen:

- een leuk bedrag doneren aan een goed doel

- hypotheek aflossen (indien je die hebt)

- auto/boot/dure meubels/kunst/vakantie oid aanschaffen

Of natuurlijk gewoon dat verwaarloosbare percentage a 1,2% betalen..

[...]

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Maar we hebben met z'n allen bepaald dat je over vermogen ook nog een beetje moet betalen. Dat is onderdeel van de overheidsbegroting. De overheid kan ook niet opeens gaan besluiten om een school te sluiten omdat een hoop mensen hun belasting niet betalen.

Niet mee eens, over je inkomen betaal je belasting. Ik vind eigenlijk niet dat je vervolgens nog een keer belasting hoort te betalen enkel omdat je het opspaart. Ik ben me er van bewust dat het de wet is maar ik vind geld in een oude sok stoppen toch echt niet frauderen. Het gaat immers niet over zwart geld, maar over geld waar al netjes belasting over betaald is.Wanneer je dat geld waar je al netjes belasting over betaald hebt weer uitgeeft betaal je ook 21% (of 6%) BTW, wat is het verschil?
Maar goed To,

Licht je verhaal eens toe?

Heb je dat geld echt? Of vraag je het voor een ander?

Voor welke toeslag hoop je dan in aanmerking te komen? Want in een ander topic van je kreeg je al alle toeslagen, maar moest je alles terugbetalen ( vanaf 2012 t/m 2015) omdat het gezamenlijk inkomen ( voor je scheiding) te hoog was. Pas vanaf dit jaar heb je als alleenstaande de toeslagen.
Het was een hypothetische vraag, zoals ik al schreef: stel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven