Wekelijkse boodschappen.
zondag 24 april 2016 om 14:41
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.
Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.
Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.
Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.
Daarom start ik dit topic opnieuw.
Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.
Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.
Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.
Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.
Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.
Daarom start ik dit topic opnieuw.
Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.
Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.
Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
maandag 1 augustus 2016 om 20:33
[quote]Zomerbloem23 schreef op 01 augustus 2016 @ 20:01:
Bij ons vallen spullen voor persoonlijke verzorging niet onder het boodschappenbudget. Ik let altijd heel erg op de aanbiedingen. Shampoo, tandpasta etc koop ik allemaal als het 1+1 is. En ik houd een voorraadje bij. Vaatwastabletten, wasmiddel, toiletpapier etc koop ik ook als het 1+1 is, dat is vrijwel altijd wel bij een supermarkt. Schoonmaakmiddelen koop ik niet heel vaak, maar wel altijd in de aanbieding. Verder vind ik de vochtige doekjes van de Action handig, maar die zijn maar een euro per pak
Hier doen we hetzelfde. Alleen vind je waar ik ga niet vaak 1+1 gratis. Eerder 3 kopen en dan krijg je 33,333%. Of als je er 2 koopt -7 euro.
Bij ons vallen spullen voor persoonlijke verzorging niet onder het boodschappenbudget. Ik let altijd heel erg op de aanbiedingen. Shampoo, tandpasta etc koop ik allemaal als het 1+1 is. En ik houd een voorraadje bij. Vaatwastabletten, wasmiddel, toiletpapier etc koop ik ook als het 1+1 is, dat is vrijwel altijd wel bij een supermarkt. Schoonmaakmiddelen koop ik niet heel vaak, maar wel altijd in de aanbieding. Verder vind ik de vochtige doekjes van de Action handig, maar die zijn maar een euro per pak
Hier doen we hetzelfde. Alleen vind je waar ik ga niet vaak 1+1 gratis. Eerder 3 kopen en dan krijg je 33,333%. Of als je er 2 koopt -7 euro.
maandag 1 augustus 2016 om 23:00
De vakantie is weer voorbij en heb het weekbudget maar weer es opgepakt. Vandaag voor 63 euro de weekvoorraad gehaald. Bij AH. Voor alle maaltijden en snackmomenten van de dag voor 7 dagen: 2 volwassenen, 2 kids (12 en 2). Inclusief chips en lekkers (die zijn meestal het duurst)
Only dead fish go with the flow
dinsdag 2 augustus 2016 om 00:17
Ik denk dat t enorm scheelt als je geen kant en klaar eten ( en pakjes) koopt maar t gewoon zelf maakt. Bv spagettisaus van n blikje tomatenpuree met kruiden en wat groenten. Of kip/ kerrie gewoon zelf maakt met kerriepoeder. Als ik daar de prijzen van zie in jullie lijstjes schrik ik echt! Wat n oplichterij joh! Waarom zou je zoveel betalen voor n mixje in n pannetje dat je zo zelf kan maken?
En er zit ook nog enorm veel conserveringsmiddel in en zout.
Mensen die dan alles biologisch kopen ( vlees en groenten) en er vervolgens n potje van t een of ander overheen gooien werken me zelfs op de lachspieren. Zó tegenstrijdig en ze hebben t zelf niet eens door.
Nee dat brood is gewoon van n bakker die t levert aan een supermarkt. T goedkoopste brood is fabrieksbrood dat is 85 cent. Dit is 1, 25 en smaakt prima. En broodbeleg is van de HEMA versgesneden ook nog.
Vaste prijzen per 100 gram.
Groeten minaa
Mensen die dan alles biologisch kopen ( vlees en groenten) en er vervolgens n potje van t een of ander overheen gooien werken me zelfs op de lachspieren. Zó tegenstrijdig en ze hebben t zelf niet eens door.
Nee dat brood is gewoon van n bakker die t levert aan een supermarkt. T goedkoopste brood is fabrieksbrood dat is 85 cent. Dit is 1, 25 en smaakt prima. En broodbeleg is van de HEMA versgesneden ook nog.
Groeten minaa
dinsdag 2 augustus 2016 om 08:33
Ha ja: dit was ik nog vergeten. Wat eten we deze week?
Di: kip wraps sla tomaten komkommer
Woe: steak aardappel provinciaalse s.
Do: schoonfamilie
vri: fishsticks met spinaziepuree
Zat: kippenboutjes, courgette, tomaat, champignonnen en aardappel op de bbq.
Zon: familie
Ma: spaghetti
Hierna is het vlees wel zo goed als op uit de vriezer. Net zoals de spaghettisaus.
Ik denk dat ik volgende week maar weer de vriezer ga vullen met purees en spaghettisaus.
Hierna is het vlees wel zo goed als op uit de vriezer. Net zoals de spaghettisaus.
Ik denk dat ik volgende week maar weer de vriezer ga vullen met purees en spaghettisaus.
dinsdag 2 augustus 2016 om 09:18
quote:Dreamglasses schreef op 01 augustus 2016 @ 23:00:
De vakantie is weer voorbij en heb het weekbudget maar weer es opgepakt. Vandaag voor 63 euro de weekvoorraad gehaald. Bij AH. Voor alle maaltijden en snackmomenten van de dag voor 7 dagen: 2 volwassenen, 2 kids (12 en 2). Inclusief chips en lekkers (die zijn meestal het duurst)
Amai dat is goed en goedkoop gedaan!
Hopelijk had je een fijne vakantie!
Amai dat is goed en goedkoop gedaan!
Hopelijk had je een fijne vakantie!

dinsdag 2 augustus 2016 om 10:02
quote:minaa1 schreef op 02 augustus 2016 @ 00:17:
Ik denk dat t enorm scheelt als je geen kant en klaar eten ( en pakjes) koopt maar t gewoon zelf maakt. Bv spagettisaus van n blikje tomatenpuree met kruiden en wat groenten. Of kip/ kerrie gewoon zelf maakt met kerriepoeder. Als ik daar de prijzen van zie in jullie lijstjes schrik ik echt! Wat n oplichterij joh! Waarom zou je zoveel betalen voor n mixje in n pannetje dat je zo zelf kan maken?
Groeten minaaWat betreft die spaghettisaus: dat scheelt hier nauwelijks. Ik heb het een tijdje gedaan, alles zelf maken, maar ik was over all echt niet zoveel goedkoper uit hoor. Nu met een kleintje erbij ga ik dan echt even voor gemak, en daarnaast; ik weet 'm zelf nog niet zo lekker te maken als die uit ons pakje.
Groeten minaaWat betreft die spaghettisaus: dat scheelt hier nauwelijks. Ik heb het een tijdje gedaan, alles zelf maken, maar ik was over all echt niet zoveel goedkoper uit hoor. Nu met een kleintje erbij ga ik dan echt even voor gemak, en daarnaast; ik weet 'm zelf nog niet zo lekker te maken als die uit ons pakje.

dinsdag 2 augustus 2016 om 18:33
Dat sausje bestaat toch echt alleen uit tomatenpuree en kruiden hoor ( 50 cent in totaal) de groenten en gehalkt moet je er nog bij doen. Net zo als met kant en klare saus. Alleen kost die ong 4 keer zo veel.
Nee ken geen salade voor op t brood kipkerrie. Alleen voor op toast. Ik maak wel eens kipkerriesaus. Das lekker op rijst.
Groeten minaa
Nee ken geen salade voor op t brood kipkerrie. Alleen voor op toast. Ik maak wel eens kipkerriesaus. Das lekker op rijst.
Groeten minaa
dinsdag 2 augustus 2016 om 21:42
dinsdag 2 augustus 2016 om 23:44
quote:mlsc schreef op 02 augustus 2016 @ 08:33:
Mooi weekmenu!
Het gaat bij jou ook steeds beter toch?!
Hier deze week:
Ma: broodje vegaburgers (totaal 6 stuks) met veldsla, augurk en gebakken ui.
Di: sperziebonen (aanbieding), komkommer, vega snitzel en gebakken aardappels
Wo: Rode biet (uit tuin ouders) met ui, gekookte aardappels en vissticks
Do: vega Mexicaanse wraps
Vr: Lasagne (vega)
Za: Soep met broodje
Zo: restjes lasagne van vrijdag
Mooi weekmenu!
Het gaat bij jou ook steeds beter toch?!
Hier deze week:
Ma: broodje vegaburgers (totaal 6 stuks) met veldsla, augurk en gebakken ui.
Di: sperziebonen (aanbieding), komkommer, vega snitzel en gebakken aardappels
Wo: Rode biet (uit tuin ouders) met ui, gekookte aardappels en vissticks
Do: vega Mexicaanse wraps
Vr: Lasagne (vega)
Za: Soep met broodje
Zo: restjes lasagne van vrijdag
woensdag 3 augustus 2016 om 12:04
Hopelijk, het moet wel.
Hoeveel had jij deze week? Als ik mag vragen. Natuurlijk e.
Voorlopig hebben we hier nog 330 over. Ik ga vrijdag al opnieuw boodschappen doen, omdat er vrienden komen.
Waarschijnlijk gaan we ribbetjes, aardappelen en groenten eten.
Mocht het slecht weer zijn wordt het een ovenschotel.
Ik denk toch dat we met de wijn enz 40 euro gaan kwijt zijn.
Hoeveel had jij deze week? Als ik mag vragen. Natuurlijk e.
Voorlopig hebben we hier nog 330 over. Ik ga vrijdag al opnieuw boodschappen doen, omdat er vrienden komen.
Waarschijnlijk gaan we ribbetjes, aardappelen en groenten eten.
Mocht het slecht weer zijn wordt het een ovenschotel.
Ik denk toch dat we met de wijn enz 40 euro gaan kwijt zijn.
woensdag 3 augustus 2016 om 12:06
quote:mlsc schreef op 02 augustus 2016 @ 08:27:
Kipcurry is hier een salade voor op de boterham. Bestaat dat niet in Nederland? Lijkt op tonijnsalade. Verder kopen wij zelfde kant en klaar hoor
Jawel hoor, dat bestaat in Nederland ook, iig ik denk dat je hetgeen bedoelt wat hier kipkerriesalade wordt genoemd. Mijn partner doet dat ook elke dag op zijn brood om mee te nemen naar zijn werk.
quote:minaa1 schreef op 02 augustus 2016 @ 18:33:
Dat sausje bestaat toch echt alleen uit tomatenpuree en kruiden hoor ( 50 cent in totaal) de groenten en gehalkt moet je er nog bij doen. Net zo als met kant en klare saus. Alleen kost die ong 4 keer zo veel.
Groeten minaaIets wat je op toast doet kun je toch ook op je boterham doen?
Kipcurry is hier een salade voor op de boterham. Bestaat dat niet in Nederland? Lijkt op tonijnsalade. Verder kopen wij zelfde kant en klaar hoor
Jawel hoor, dat bestaat in Nederland ook, iig ik denk dat je hetgeen bedoelt wat hier kipkerriesalade wordt genoemd. Mijn partner doet dat ook elke dag op zijn brood om mee te nemen naar zijn werk.
quote:minaa1 schreef op 02 augustus 2016 @ 18:33:
Groeten minaaIets wat je op toast doet kun je toch ook op je boterham doen?
woensdag 3 augustus 2016 om 16:16
Ik ben gek op Pinterest artikelen over vrekken boodschappen doen. Zo dacht ik dat ik al goed bezig was voor rond de 65 euro boodschappen voor 4 personen... deze dame doet 20 euro per week! Ik dacht voor 2 personen. Maar toch erg knap!
http://frugalfarmwife.com ... hy-diet-for-20-00-a-week/
http://frugalfarmwife.com ... hy-diet-for-20-00-a-week/
woensdag 3 augustus 2016 om 16:30
Eerste boodschappen van de maand zijn weer binnen;
7 bananen 1.39
1,5 kilo appel 1.79
1 kilo mandarijn 2.86
2 meloenen 2.50
ananasschijven 1.19 (GTA)
bospeen 1.27
2x broccoli 1.57
400 gram andijvie 1.43
1 komkommer 0.68
250 gram soepgroente 0.58
3 prei 1.77
250 gram champignons 0.79
800 gram roerbakmix 3.00
rosti rondjes 0.89
mini krieltjes 0.79
4 blikjes tomatenpuree 0.48
zilverrijst plus linzen 1.61 (GTA)
maggie mediterane kruiden 1.47 (GTA)
2 liter melk 0.98
2 liter vruchtenyoghurt 1.78
2 margarine 0.76
1 liter drinkyoghurt 1.32 (GTA)
bambix kant en klaar 1.23 (GTA)
paprika chips 1.06
thaise mix 225 gram 1.53
bugles 1.00
wokkels 1.00
gevulde koeken 0.57
eierkoeken 0.87
2 pizza 1.32
20 frikandellen 3.40
300 gram gerookte spekreepjes 1.28
4 kipfilets 5.98
12 afbakbroodjes 0.90
10 worstenbroodjes 1.59
10 saucijzenbroodjes 1.49
300 gram kipkerriesalade 1.49
300 gram selderijsalade 0.75
maaslander kruid en pit 2.59 (GTA)
1,5 liter pepsi 1.60 (GTA)
+ statiegeld 0.25
8 liter limonadesiroop 7.20
capri sun 5 pack 1.44 (GTA)
Totaal; 63,84, waarvan 12,45 van geld terug acties
En ik heb vandaag de happy box bestelt voor 10 euro
inhoud:
Antaflu – Hoest Mentol
Aspire – Apple / Acai
Bofinos – Nic Nac Biscuits
Bonduelle – Rode Kidneybonen
Go-Tan – Coconut Milk
Grolsch – 0.0% Radler
Hero – Banaan / Aardbei (2x)
Hero – Multifruit (2x)
Holy Soda – Appel / framboos
K2r – Colour Catcher
Katja – ApeZuur
KitKat – Chunky Double Caramel
Lassie – Zilvervliesrijst + Spelt én quinoa (2x)
Lipton – Green Ice Tea
Maggie – Roerbakpasta Romige Kip
Mentos – Ice Cup Peppermint
Sanders – Varia Puzzelboek
Slurpfruit – Aarbeid
Snelle Jelle – ZERO repen
Struik – Maaltijdsoep Tomaat
Sweeps – Veilig en Persoonlijk
Sweeps – Doeltreffend schoon
Tuc – Sweet Chili
Totaal; 73.84 (waarvan er nog 12.45 terug komt van geld terug acties)
7 bananen 1.39
1,5 kilo appel 1.79
1 kilo mandarijn 2.86
2 meloenen 2.50
ananasschijven 1.19 (GTA)
bospeen 1.27
2x broccoli 1.57
400 gram andijvie 1.43
1 komkommer 0.68
250 gram soepgroente 0.58
3 prei 1.77
250 gram champignons 0.79
800 gram roerbakmix 3.00
rosti rondjes 0.89
mini krieltjes 0.79
4 blikjes tomatenpuree 0.48
zilverrijst plus linzen 1.61 (GTA)
maggie mediterane kruiden 1.47 (GTA)
2 liter melk 0.98
2 liter vruchtenyoghurt 1.78
2 margarine 0.76
1 liter drinkyoghurt 1.32 (GTA)
bambix kant en klaar 1.23 (GTA)
paprika chips 1.06
thaise mix 225 gram 1.53
bugles 1.00
wokkels 1.00
gevulde koeken 0.57
eierkoeken 0.87
2 pizza 1.32
20 frikandellen 3.40
300 gram gerookte spekreepjes 1.28
4 kipfilets 5.98
12 afbakbroodjes 0.90
10 worstenbroodjes 1.59
10 saucijzenbroodjes 1.49
300 gram kipkerriesalade 1.49
300 gram selderijsalade 0.75
maaslander kruid en pit 2.59 (GTA)
1,5 liter pepsi 1.60 (GTA)
+ statiegeld 0.25
8 liter limonadesiroop 7.20
capri sun 5 pack 1.44 (GTA)
Totaal; 63,84, waarvan 12,45 van geld terug acties
En ik heb vandaag de happy box bestelt voor 10 euro
inhoud:
Antaflu – Hoest Mentol
Aspire – Apple / Acai
Bofinos – Nic Nac Biscuits
Bonduelle – Rode Kidneybonen
Go-Tan – Coconut Milk
Grolsch – 0.0% Radler
Hero – Banaan / Aardbei (2x)
Hero – Multifruit (2x)
Holy Soda – Appel / framboos
K2r – Colour Catcher
Katja – ApeZuur
KitKat – Chunky Double Caramel
Lassie – Zilvervliesrijst + Spelt én quinoa (2x)
Lipton – Green Ice Tea
Maggie – Roerbakpasta Romige Kip
Mentos – Ice Cup Peppermint
Sanders – Varia Puzzelboek
Slurpfruit – Aarbeid
Snelle Jelle – ZERO repen
Struik – Maaltijdsoep Tomaat
Sweeps – Veilig en Persoonlijk
Sweeps – Doeltreffend schoon
Tuc – Sweet Chili
Totaal; 73.84 (waarvan er nog 12.45 terug komt van geld terug acties)
woensdag 3 augustus 2016 om 17:05
quote:Dreamglasses schreef op 03 augustus 2016 @ 16:35:
Voor 10 euro stripverhaal? Heb je daar een linkje van? Ik kan alleen een actie vinden van 24,95.
Ik heb vandaag ook spulletjes van scoupy gehaald!
Is nog in behandeling...
Het is die van 24,99. Als je bij het afrekenen de kortingscode "vasteklant" invult gaat er nog 14,99 aan extra korting af en betaal je maar 10 euro inclusief verzendkosten.
Ik had hem ook al eerder voorbij zien komen voor 24,99, maar vond dat eigenlijk te duur voor wat erin zit, maar voor een tientje vond ik het best de moeite waard.
Mijn scoupy's zijn ook nog in behandeling, maar ik ga er sowieso wel vanuit dat het goed komt, nog nooit problemen mee gehad.
Voor 10 euro stripverhaal? Heb je daar een linkje van? Ik kan alleen een actie vinden van 24,95.
Ik heb vandaag ook spulletjes van scoupy gehaald!
Is nog in behandeling...
Het is die van 24,99. Als je bij het afrekenen de kortingscode "vasteklant" invult gaat er nog 14,99 aan extra korting af en betaal je maar 10 euro inclusief verzendkosten.
Ik had hem ook al eerder voorbij zien komen voor 24,99, maar vond dat eigenlijk te duur voor wat erin zit, maar voor een tientje vond ik het best de moeite waard.
Mijn scoupy's zijn ook nog in behandeling, maar ik ga er sowieso wel vanuit dat het goed komt, nog nooit problemen mee gehad.

woensdag 3 augustus 2016 om 20:37
quote:B2L schreef op 03 augustus 2016 @ 20:20:
Dat scoupy he... werkt dat een beetje? Ik heb er ook al eens naar zitten kijken maar iets houdt me tegen..Werkt perfect. Ik gebruik het sinds februari 2015 en heb sindsdien via scoupy voor 99,99 aan gratis producten geprobeerd (en daar komt morgen of overmorgen nog 12,45 bij). Eén keertje is het voorgekomen dat mijn kassabon werd afgekeurd, contact opgenomen met scoupy, bon nogmaals opgestuurd en alsnog goedgekeurd.
Dat scoupy he... werkt dat een beetje? Ik heb er ook al eens naar zitten kijken maar iets houdt me tegen..Werkt perfect. Ik gebruik het sinds februari 2015 en heb sindsdien via scoupy voor 99,99 aan gratis producten geprobeerd (en daar komt morgen of overmorgen nog 12,45 bij). Eén keertje is het voorgekomen dat mijn kassabon werd afgekeurd, contact opgenomen met scoupy, bon nogmaals opgestuurd en alsnog goedgekeurd.
woensdag 3 augustus 2016 om 21:53
quote:mlsc schreef op 03 augustus 2016 @ 20:54:
Hoe werkt dat?
Hoe krijg je zo n box, want ik vind die niet...
Bedoel je de happy box?
Dat is een boodschappendoos die je kunt bestellen via www.dehappybox.nl Daar zitten boodschappen in, de hele lijst staat op de site (of in mijn post van vanmiddag), het is eenmalig, geen abonnement ofzo. Je hebt wel vaker van dit soort dozen, er bestaat ook een monsterdoos (die is momenteel op https://monsterdoos.nl) en Veronica magazine heeft ook twee maal per jaar zo een doos (http://www.veronicamagazi ... n/zomerboodschappenpakket)
De happy box kost 24,99 maar met de kortingscode "vasteklant" krijg je 14,99 korting en koop je die doos voor 10 euro inclusief verzendkosten.
(ik weet alleen niet of ze ook naar België verzenden mlsc).
Hoe werkt dat?
Hoe krijg je zo n box, want ik vind die niet...
Bedoel je de happy box?
Dat is een boodschappendoos die je kunt bestellen via www.dehappybox.nl Daar zitten boodschappen in, de hele lijst staat op de site (of in mijn post van vanmiddag), het is eenmalig, geen abonnement ofzo. Je hebt wel vaker van dit soort dozen, er bestaat ook een monsterdoos (die is momenteel op https://monsterdoos.nl) en Veronica magazine heeft ook twee maal per jaar zo een doos (http://www.veronicamagazi ... n/zomerboodschappenpakket)
De happy box kost 24,99 maar met de kortingscode "vasteklant" krijg je 14,99 korting en koop je die doos voor 10 euro inclusief verzendkosten.
(ik weet alleen niet of ze ook naar België verzenden mlsc).