Woningbouw:Jaarinkomen of loonstrook

dinsdag 3 mei 2011 om 12:29
Wij werken allebei als deeltijdwerker. Vriend 29 uur, ik maar 5 op contract.
Grotere contracten worden niet gegeven.
Als we extra werken krijgen we dat natuurlijk wel betaald, maar bij vakantie krijgen we alleen contract-uren betaald.
Deze maand heb ik ook niet extra gewerkt en de extra uren krijg je ook nog eens een maand later uitbetaald, dus zo'n trucje kunnen we niet gebruiken.
Ben al wel de loonstroken aan het scannen van het afgelopen jaar zodat ze kan zien dat we een wisselend inkomen hebben, maar ze leek daar niet erg naar te luisteren.
Grotere contracten worden niet gegeven.
Als we extra werken krijgen we dat natuurlijk wel betaald, maar bij vakantie krijgen we alleen contract-uren betaald.
Deze maand heb ik ook niet extra gewerkt en de extra uren krijg je ook nog eens een maand later uitbetaald, dus zo'n trucje kunnen we niet gebruiken.
Ben al wel de loonstroken aan het scannen van het afgelopen jaar zodat ze kan zien dat we een wisselend inkomen hebben, maar ze leek daar niet erg naar te luisteren.
dinsdag 3 mei 2011 om 12:35
Oh lastig. Anders misschien niet alleen het jaarinkomen van vorig jaar, maar ook van de jaren daarvoor erbij zoeken. Zodat ze ziet dat het jaarinkomen constant is (of steeds iets stijgt ivm inflatiecorrectie/salarisverhoging als dat van toepassing is), ondanks de varierende maandbedragen?
Als het eerder ook in dezelfde maanden iets minder was, zou het ook mooi uitkomen, bijv ivm seizoensproductie oid, want dan kan je aangeven dat het vorig jaar in die maanden ook minder was maar aan het einde van het jaar toch genoeg.
Vervelend.
Als het eerder ook in dezelfde maanden iets minder was, zou het ook mooi uitkomen, bijv ivm seizoensproductie oid, want dan kan je aangeven dat het vorig jaar in die maanden ook minder was maar aan het einde van het jaar toch genoeg.
Vervelend.

dinsdag 3 mei 2011 om 13:20
Jeetje, wel een beetje raar dat ze daar zo moeilijk over doen. Ik neem aan dat ze met een uitleg,m en je loonstroken van de voorgaande jaren het wel gewoon zullen accepteren.
Voor zover ik weet gaat mijn woningbouwvereniging uit van het jaarinkomen (incl. vakantiegeld, en bonus enzo). Dus daar hoef je geen gelijk maandelijks inkomen voor te hebben.
Maar ik ken ook verhuurders dei eisen stellen aan je maandinkomen.
Kun je het misschien nog even vinden op de website, wat er genoemd wordt in de precieze eisen?
Voor zover ik weet gaat mijn woningbouwvereniging uit van het jaarinkomen (incl. vakantiegeld, en bonus enzo). Dus daar hoef je geen gelijk maandelijks inkomen voor te hebben.
Maar ik ken ook verhuurders dei eisen stellen aan je maandinkomen.
Kun je het misschien nog even vinden op de website, wat er genoemd wordt in de precieze eisen?

dinsdag 3 mei 2011 om 13:28
Ja, echt weer iets voor mij, had ik maar geen vrij genomen!
Er staat minimum jaarinkomen 25.000 en max. 33.000 en daar voldoen we aan.
We hebben gisterochtend het huis bekeken, werden s'middags half 4 gebeld dat ze twijfelde en het allemaal nog even uit ging zoeken en ben nu dus aan het wachten tot ze weer bellen.
Er staat minimum jaarinkomen 25.000 en max. 33.000 en daar voldoen we aan.
We hebben gisterochtend het huis bekeken, werden s'middags half 4 gebeld dat ze twijfelde en het allemaal nog even uit ging zoeken en ben nu dus aan het wachten tot ze weer bellen.
dinsdag 3 mei 2011 om 16:06
Gefeliciteerd, ik ben ook in afwachting van een woning. Ik denk dat het wel goed moet komen op basis van jullie jaarinkomen. Loonstroken dienen vooral om aan te tonen dat je momenteel inkomen hebt, dus het is wel raar dat ze daar over twijfelt. Er zijn daar vast collega's die deze dame zullen zeggen dat het gewoon klopt. Succes!