Geld & Recht alle pijlers

WW vraagje

20-02-2012 12:12 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag voor een vriendin van mij.

Ze is afgelopen vrijdag ontslagen van haar werk ivm dat haar contract afliep. Ze werkte er voor 24 uur. Ze heeft hier 6 maanden gewerkt.

In die 6 maanden heeft ze voor een aantal uren WW gekregen omdat ze bij haar vorige werkgever meer uren werkte. Dit is een maand geleden gestopt.

Helaas is haar contract nu weer afgelopen. Heeft ze recht op WW ?

(ik vind trouwens dat WW aanvragen geheel onnodig is omdat er genoeg werk te vinden is in de schoonmaak of bij de thuiszorg als alfahulp. of in de horeca. Maar goed, wie ben ik ?)
Respect voor vriend en vriendin dat ze elke baan aannemen .

Dikke maar: het niet luisteren naar je lichaam is iets wat nog kan opbreken, waardoor je nog verder van huis kan zijn, dus of het slim is, is weer een hele andere discussie.
Als je via fml via ziektewet en uwv werk hebt opgekregen wat je niet mag doen, en je doet het wel, en je komt daardoor terecht in de ziektewet heb je nog kans dat je geen uwv geld krijgt ook.
Volgens mij moet ze n nieuwe ww aanvraag indienen. Aanvulling ww is situatie1, berekend na werkgever1. Ze heeft 26weken aaneengesloten gewerkt bij werkgever2 en ww-premie afgedragen. Dat is een nieuwe situatie, situatie2, waar dus een nieuwe berekening bij hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven