Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:secondhandsuus schreef op 01 juli 2012 @ 01:16:

Ik ga maar eens naar bed. Mijn woest aantrekkelijke tijger is nog niet terug van het stappen, dus ik denk dat ik maar eens ga safe-sexen met het een of ander uit de goodie-bag van Quattro...
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 01:01:

[...]

Uitsluitend al op basis van piemol-bezit kan ik eerder voor alle andere mannen spreken dan jij.

Nee. Alleen vanwege de piemel dénk jij voor alle mannen te kunnen spreken. En dat zit erg diep bij je.

Maar tevens denk je voor alle vrouwen te kunnen spreken. En dat zónder de bijbehorende vleeswaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 01:15:

[...]

Dat is nou precies wat ik ter discussie stel. Partnerkeuze. Verantwoordelijkheid. Risico. Dat geldt dan toch niet alleen van vrouw naar man, maar ook andersom?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:eleonora schreef op 01 juli 2012 @ 01:18:

[...]

Nee. Alleen vanwege de piemel dénk jij voor alle mannen te kunnen spreken. En dat zit erg diep bij je.

Maar tevens denk je voor alle vrouwen te kunnen spreken. En dat zónder de bijbehorende vleeswaren.Dit is echt onzin, sorry. Ik spreek nergens voor welke vrouw dan ook.
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 01:17:

[...]

En je hoeft noooooit meer te werken want 1 keer baren betekent voor de rest van je leven je hand ophouden bij die ooit eens woeste krijger maar nu opnaaipiempolvrouw.Juist! Jij sjnapt me!
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 01:15:

[...]

Die pakken het liefst zwakkeren en dan met name als ze flink overmacht hebben door met meerderen tegen 1 te vechten. Dat vind ik geen woeste krijgers.

Okay, geen brommertypes voor jou.

Misschien is de lokale rugby club een idee?

[...]

Dat is nou precies wat ik ter discussie stel. Partnerkeuze. Verantwoordelijkheid. Risico.

Niks partnerkeuze, verantwoordelijkheid en risico.

Condooms.

[...]

Dat is nou precies wat ik ter discussie stel. Partnerkeuze. Verantwoordelijkheid. Risico.

Ik heb al een aantal categorieen vrouwen opgenoemd waar 't risico op nageslacht nul of heel klein is. Dus zoek er eentje uit die groepen!
quote:quattro35 schreef op 01 juli 2012 @ 01:20:

[...]

Okay, geen brommertypes voor jou.

Misschien is de lokale rugby club een idee?Daar ga ik toevalligerwijs inderdaad veel mee stappen, maar nee. Leuke jongens hoor, maar dat vinden hun vriendinnen ook
Quattro, jij bent een man, wat is jouw kijk op de stelling van Amand?
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 01:19:

[...]

Dit is echt onzin, sorry. Ik spreek nergens voor welke vrouw dan ook.Doorlopend doe je dat!
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 01:22:

[...]

Daar ga ik toevalligerwijs inderdaad veel mee stappen, maar nee. Leuke jongens hoor, maar dat vinden hun vriendinnen ook Och je moet maar zo denken, alles is kapot te krijgen!
Klopt niet, Elenonora.
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 00:20:

[...]

Ja joh. Ze willen die woest aantrekkelijke 'man die weet-wat-ie-wil' om ze te laten bevruchten, om vervolgens in wanhoop en verbazing achter te blijven wanneer diezelfde man gewoon zichzelf blijft op het moment dat zij zich aan hem gebonden voelt (al of niet door zwangerschap).

Hier Amand, dit soort dingen zeg je over vrouwen, over wat ze willen en hoe ze reageren. En dit is een voorbeeldje uit het laatste uur, dit soort postings doe jij vaak.

Ik reageer er net nog op met 'ja, jij weet wat vrouwen willen...'
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 01:27:

Klopt niet, Elenonora.O jawel. Dat klopt zéker wel.
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2012 @ 01:22:

De combinatie moet kloppen. En hij zoekt/wil schijnbaar een type vrouw die niet bij hem past. Dan heb je dus meer kans op problemen...
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2012 @ 01:22:

Stelling in de OP is wat zwart-wit, maar dat zal ook gedaan zijn om meer respons te genereren
quote:quattro35 schreef op 01 juli 2012 @ 01:31:

[...]

De combinatie moet kloppen. En hij zoekt/wil schijnbaar een type vrouw die niet bij hem past. Dan heb je dus meer kans op problemen...

Maar vind jij ook dat de verantwoording bij de vrouw ligt?
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2012 @ 01:35:

[...]

Maar vind jij ook dat de verantwoording bij de vrouw ligt?

Jezus das een moeilijke vraag om dit tijdstip!

N**ken doe je met z'n tweeen (of met meerderen, maar dat wordt nu even te ingewikkeld) dus volgt er een gezamelijke verantwoordelijkheid indien er een probleem uit voort komt.

Maar de praktijk is wat ingewikkelder dan 't zo simpel te stellen denk ik. (Omdat er vele soorten relaties en soorten seks zijn)
De verantwoordelijkheid ligt bij beiden.

In het begin van onze relatie hadden mijn vriend en ik een 'pregnancy scare'. Mijn vriend reageerde gelukkig heel begripvol en gaf aan achter mijn beslissing te staan als ik zwanger zou zijn. Heck, hij zei dat hij zelfs 'the right thing' zou doen. En mijn vriend is verre van een 'vrouw met piemol'.

Had hij anders gereageerd, dan was het waarschijnlijk exit vriend.
quote:Sorcha_ schreef op 01 juli 2012 @ 01:51:

De verantwoordelijkheid ligt bij beiden.

In het begin van onze relatie hadden mijn vriend en ik een 'pregnancy scare'. Mijn vriend reageerde gelukkig heel begripvol en gaf aan achter mijn beslissing te staan als ik zwanger zou zijn. Heck, hij zei dat hij zelfs 'the right thing' zou doen. En mijn vriend is verre van een 'vrouw met piemol'.

Had hij anders gereageerd, dan was het waarschijnlijk exit vriend.

En wat houdt dat (in Jip & Janneke taal) precies in?
quote:quattro35 schreef op 01 juli 2012 @ 01:59:

[...]

En wat houdt dat (in Jip & Janneke taal) precies in?Dat ie met me zou trouwen. Vriend is nogal ouderwets opgevoed .
Ik ben gesteriliseerd, dus loop geen 'risico' meer
Ik pretendeer niet voor vrouwen te kunnen reageren.
Je loopt altíjd risico, ook een sterilisatie is wel eens 'genezen' door het lichaam. Dat wil zichzelf namelijk weer vruchtbaar hebben, als het even kan. Zo werkt de natuur nu eenmaal. Miniem kleine kans, maar er is wél een kans...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven