Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 02:38:

Ik pretendeer niet voor vrouwen te kunnen reageren.

Je vertelt hóe vrouwen reageren, wat ze (gaan) doen en wat ze willen.

De quote die ik gebruikte is een typische 'Amand weet hoe het zit met die wijven' posting, druipend van het spottende dedain.

Maar goed. Ondanks dat het je eigen posting is. Is niet waar natuurlijk. Logisch.
Alle reacties Link kopieren
Mogguh Leo!
Ga in therapie!
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 02:38:

Ik pretendeer niet voor vrouwen te kunnen reageren.

Doe dat dan ook niet. Het handje vol vrouwen dat zich door jou heeft laten bevruchten is natuurlijk op 1 hand te tellen,en dat zij jou er in geluisd hebben met een jong, dat zegt meer over hen en jouw beoordelingsvermogen dan dat het zegt over de vrouw in het algemeen.

Als jij nou eens zou snappen dat het feit dat je een lul hebt niet wil zeggen dat je een lul moet zijn, dan zouden we een stuk verder zijn.

Ik heb een broertje dood aan mannen die zodra de vlaggestok gehesen wordt ineens niet meer helder kunnen nadenken en volledig in de ban van de poort van Jade zijn.

Ik geloof dat ook niet. Ik vind dat zodra een man roept dat ie er in geluisd is hij zich eens goed achter de oren moet krabben. Want ten eerste legt hij de "schuld" volledig buiten zichzelf, want arme hij ( en hij was toch niet van het zwakkere geslacht..) , en daarbij zet ie alle mannen daarmee weg als volledig willoze slachtoffers van de evil bezitter van de poes ( no pun intended) .

En nu ga ik koffie drinken terwijl ik geniet van de ochtendzon in mijn tuin.
Quote TO:quote:Nee hoor, ik zie het in de vorm van een contract achteraf; wanneer ze met wederzijdse instemming zwanger geraakt is, zal het geen enkel probleem zijn hem te laten tekenen voor verantwoordelijkheid.Hoe kom je zo naief? Als ik iemand heb leren kennen en daarmee verder ga, doe ik het Altijd met condoom. En vaak is dat dan mijn eis, want veel mannen vinden dat niet zo nodig. (En voordat je wat zegt over het type mannen: de laatste had rechten gestudeerd en weet dus heus wel hoe het zit)

Toch heb ik zo het vermoeden dat ze ook niet zouden staan te juichen mocht ik dan gelijk zwanger zijn.

(Net zo min als dat ik zou staan te juichen trouwens!! Ondanks dat ik wel kinderen wil. Dit kun je je volgens mij niet voorstellen)
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 02:14:

Ik ben gesteriliseerd, dus loop geen 'risico' meerMwoa, betrouwbaarheid is 0,15% dus de kans is (net zo goed als bij de pil) aanwezig dat je een vrouw zwanger maakt.
quote:secondhandsuus schreef op 01 juli 2012 @ 01:24:

[...]

Och je moet maar zo denken, alles is kapot te krijgen! Ja, ook een condoom, want ik wil natuurlijk subiet van allemaal tegelijkertijd zwanger worden he?
Wat een domme discussie......als je als man geen kinderen wil, dan doe je gewoon een condoom.....wil je geen condoom, dan moet je iemand zoeken waarvan je zeker weet dat die kinderen wil. Hoe moeilijk kan het zijn.....
Joh kerel, misschien moet je gewoon homo worden.
quote:cupcakegirl schreef op 30 juni 2012 @ 22:29:

[...]

Ja en dat zijn vrouwen die dus wel verantwoordelijkheid nemen over wel of geen kind.

mannen die bewust geen anticonceptie gebruiken moeten niet gaan miepen als er toch kindjes van komen. Je weet namelijk waar het door komt.

En dan zijn ze net zo goed van die man als van de vrouw.

Maar wat als je als man erin geluisd wordt? Ik ken wel een aantal relaties om mij heen waar man geen of niet nog meer kinderen wilde, en 'wonder boven wonder' was mevrouw zomaar door pil heen, toch zwanger. Is mij ook net een beetje te ''toevallig''. Dat is de macht van het k*utje Amand.

Ik wil absoluut nooit geen kinderen en heb daar als vrouw altijd zelf mijn verantwoordelijkheid in genomen. Zelfs als ik zwanger was geworden door de pil heen, had ik een abortus laten uitvoeren en had de ander het nooit geweten. Ik wil immers geen kinderen, dus is dat dan ook mijn verantwoordelijkheid.
quote:kleinjan13 schreef op 01 juli 2012 @ 13:42:

Maar wat als je als man erin geluisd wordt? Ik ken wel een aantal relaties om mij heen waar man geen of niet nog meer kinderen wilde, en 'wonder boven wonder' was mevrouw zomaar door pil heen, toch zwanger. Is mij ook net een beetje te ''toevallig''. Dat is de macht van het k*utje Amand.

Ik wil absoluut nooit geen kinderen en heb daar als vrouw altijd zelf mijn verantwoordelijkheid in genomen. Zelfs als ik zwanger was geworden door de pil heen, had ik een abortus laten uitvoeren en had de ander het nooit geweten. Ik wil immers geen kinderen, dus is dat dan ook mijn verantwoordelijkheid.Die man die geen kinderen (meer) wil kan zelf ook die verantwoordelijkheid nemen. Doe je dat niet, dan moet je m.i. ook niet gaan zitten miepen als de vrouw zwanger raakt en het besluit te houden.
en zo is het.
quote:kleinjan13 schreef op 01 juli 2012 @ 13:42:

[...]

Zulke mensen ken ik niet. Van die 'wonder boven wonder' vrouwen. Ze zijn er vast maar het is dus maar waar je mee omgaat blijkbaar.

En over dat soort stiekemigheid heeft niemand zich positief uitgelaten, alleen maar negatief.

Blijf het feit bestaan dat twee copulerenden beiden verantwoordelijk zijn voor de anticonceptie. Zéker als een van beiden, of beiden geen kinderen wil hebben. Dus dan is gezeik over het gebruik van een condoom onzinnig. Dat is o.a. waar het nu al het hele topic over gaat.
quote:waarbij schreef op 01 juli 2012 @ 08:40:

[...]

Doe dat dan ook niet. Het handje vol vrouwen dat zich door jou heeft laten bevruchten is natuurlijk op 1 hand te tellen,en dat zij jou er in geluisd hebben met een jong, dat zegt meer over hen en jouw beoordelingsvermogen dan dat het zegt over de vrouw in het algemeen.

Als jij nou eens zou snappen dat het feit dat je een lul hebt niet wil zeggen dat je een lul moet zijn, dan zouden we een stuk verder zijn.

Ik heb een broertje dood aan mannen die zodra de vlaggestok gehesen wordt ineens niet meer helder kunnen nadenken en volledig in de ban van de poort van Jade zijn.

Ik geloof dat ook niet. Ik vind dat zodra een man roept dat ie er in geluisd is hij zich eens goed achter de oren moet krabben. Want ten eerste legt hij de "schuld" volledig buiten zichzelf, want arme hij ( en hij was toch niet van het zwakkere geslacht..) , en daarbij zet ie alle mannen daarmee weg als volledig willoze slachtoffers van de evil bezitter van de poes ( no pun intended) .

En nu ga ik koffie drinken terwijl ik geniet van de ochtendzon in mijn tuin.
quote:_Branwen_ schreef op 01 juli 2012 @ 14:30:

[...]

Die man die geen kinderen (meer) wil kan zelf ook die verantwoordelijkheid nemen. Doe je dat niet, dan moet je m.i. ook niet gaan zitten miepen als de vrouw zwanger raakt en het besluit te houden. hear hear!!
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 21:39:

Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?Als mannen vrouwen zwanger maken en ze hebben er geen zin in, kunnen ze altijd weg lopen, dat was vroeger zo en nu niet anders echter is er nu een verschil, vroegah kon een man roepen dat het niet zijn kind was en dat die vrouw een slet was aangezien ze het hele peleton had afgewerkt en die kerels die vent een hand boven het hoofd hielden, daar stond je toen dan als vrouw je kon niets bewijzen echter maakt het tegenwoordig niks meer uit of een vrouw met een heel peleton naar bed is geweest er bestaat de DNA test
Allejezus, de ultieme bevestiging in dit topic: Armand, ik vind je werkelijk waar een eng type met nare gedachten en een nog misselijkmakendere discussietechniek.

Driewerf Bah voor jou en je aanmatigende houding.

conversation = awareness
quote:ronniemitchel schreef op 01 juli 2012 @ 16:41:

Als mannen vrouwen zwanger maken en ze hebben er geen zin in, kunnen ze altijd weg lopen, dat was vroeger zo en nu niet anders echter is er nu een verschil, vroegah kon een man roepen dat het niet zijn kind was en dat die vrouw een slet was aangezien ze het hele peleton had afgewerkt en die kerels die vent een hand boven het hoofd hielden, daar stond je toen dan als vrouw je kon niets bewijzen echter maakt het tegenwoordig niks meer uit of een vrouw met een heel peleton naar bed is geweest er bestaat de DNA test

Precies! Leve de vooruitgang van de wetenschap

Zit je de Tour te kijken
quote:_Branwen_ schreef op 01 juli 2012 @ 16:59:

[...]

Precies! Leve de vooruitgang van de wetenschap

Zit je de Tour te kijken

Nee ik kom uit een prachtige stad waar de luchtmacht basis zat en waar elk jaar hele peletons door het landschap wandelen

Ik moest ineens aan die peletons denken
Als je als man beslist niet (verantwoording voor) een kind wilt, gebruik je een condoom of neuk je niet.

Dat heet eigen veantwoordelijkheid, en die krijg je als je volwassen wordt.

Klaar, discussie gesloten.
quote:ronniemitchel schreef op 01 juli 2012 @ 17:02:

Nee ik kom uit een prachtige stad waar de luchtmacht basis zat en waar elk jaar hele peletons door het landschap wandelen

Ik moest ineens aan die peletons denken Dat zijn vast ook heel mooie peletons
quote:_Branwen_ schreef op 01 juli 2012 @ 17:08:

[...]

Dat zijn vast ook heel mooie peletons

tuurlijk anders werden die meisjes niet verliefd en lieten ze zich niet met mooie praatjes verleiden

Mij was uitdrukkelijk verboden om contact te hebben met de soldaatjes , ik heb wel heel erg veel gelachen om de soldaatjes ook omdat ik ze elke dag als ik naar school ging en vanuit school weer naar huis ging, ze tegen kwam ( ze hielden oefeningen vlak bij ons huis, waar ook het kamp is elk jaar), op een gegeven moment had ik een zwager die met zijn squadron op straat liep en mij zag en mij dus heel hard riep met als gevolg dat die gasten smorgens braaf in gareel mee liepen en op de terug weg waar ze "los"liepen mijn naam behoorlijk hard geroepen werd door de soldaatjes, tuurlijk zei ik niks tegen zwager ik vond het veel te leuk ook al kreeg ik rode wangen
Leuk
Eigen verantwoordelijkheid, zorg maar dat je jezelf beschermt als je geen kinderen wilt, klaar. Er is geen enkele reden om het risico te nemen.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Dit topic is wel een goede waarschuwing: zoon straks beter voorlichten zodat hij er niet van dit soort denkbeelden op na gaat houden.
Amand, misschien heb ik het over het hoofd gezien hoor, maar zijn jouw kinderen verwekt met beider 'toestemming'?

Een oprechte vraag, zonder flauwigheid, omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven