Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:Twinkle1001 schreef op 30 juni 2012 @ 22:39:

[...]

Dus uit maatschappelijk belang moeten alle mannen weglopen van een zwangerschap die zonder hun 'toestemming' is ontstaan.

Daar gaat deze discussie toch over? Maar los daarvan: hoe wil je dat realiseren?Met wettelijke maatregelen die dit voorstel ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 30 juni 2012 @ 22:39:

[...]

Dus uit maatschappelijk belang moeten alle mannen weglopen van een zwangerschap die zonder hun 'toestemming' is ontstaan.

Daar gaat deze discussie toch over? Maar los daarvan: hoe wil je dat realiseren?

Er moet wat mij betreft aangetoond worden dat de man er ALLES aan heeft gedaan een zwangerschap te voorkomen. Dit in aanvulling ook op mijn eerdere stukje.

Geen condoom bijv is wel verantwoording kind.
quote:cupcakegirl schreef op 30 juni 2012 @ 22:41:

Man wordt volwassen en neem je eigen verantwoording ipv te blaten dat vrouwen dat moeten doen en dan huilen als blijkt dat het niet gebeurd is.Zo kun je het inderdaad ook zeggen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:41:

[...]

Met wettelijke maatregelen die dit voorstel ondersteunen.Ik denk dat de heren in Den Haag je heel hard gaan uitlachen.

Uhm, we krijgen een wetsvoorstel van ene Amand. Hij wil dat er een wet komt waardoor mannen, die zonder condoom willen neuken, omdat ze anders te weinig voelen, en die toch ongewenst vader worden, vrijgesproken mogen worden van hun plichten.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:39:

[...]

Hypothetisch wil ik een relatie met je, maar ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de anticonceptie. Blijft over, condoom of knip.

En hou in je achterhoofd, ik ben Goddelijk!

Wat kies je?

Condoom of knip?

Knip of condoom?Ik zou eerst kijken of je relatiemateriaal bent en in geval 'ja, je bent het risico waard', er vervolgens een condoom wagen.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 22:43:

[...]

Ik denk dat de heren in Den Haag je heel hard gaan uitlachen.

Uhm, we krijgen een wetsvoorstel van ene Amand. Hij wil dat er een wet komt waardoor mannen, die zonder condoom willen neuken, omdat ze anders te weinig voelen, en die toch ongewenst vader worden, vrijgesproken mogen worden van hun plichten.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 22:43:

[...]

Ik denk dat de heren in Den Haag je heel hard gaan uitlachen.

Uhm, we krijgen een wetsvoorstel van ene Amand. Hij wil dat er een wet komt waardoor mannen, die zonder condoom willen neuken, omdat ze anders te weinig voelen, en die toch ongewenst vader worden, vrijgesproken mogen worden van hun plichten. Zo was het heel lang hoor. Het feit dat het de laatste 30 jaar anders is, maakt de huidige situatie niet opeens 'beter' dan de situatie van de afgelopen miljoenen (of 6000) jaar geleden.
En iets anders: ook de pil is niet 100% betrouwbaar, dus fijn dat het betrouwbaarder is dan een condoom maar nog steeds worden er jaarlijks tussen 2 (bij correct gebruik) en 13 (bij mogelijk foutief gebruik) op de 1000 vrouwen zwanger ondanks gebruik van de pil.Ik zou dat echt niet het controleren van de amticonceptie willen noemen.
En, Bertrade, die komen ook allemaal hier op het viva forum terecht. Dat is dus het slag vrouwen die je beter niet kunt vertrouwen

Ik ga slapen, fijne avond!
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:44:

[...]

Ik zou eerst kijken of je relatiemateriaal bent en in geval 'ja, je bent het risico waard', er vervolgens een condoom wagen.

Ik ben best leuk

Maar elke keer Amand? Ook als we gaan wandelen en ergens in een wei terecht komen en ik bemind wil worden tussen de grassprieten en zulks natuurlijk gerei?

Heb je m dan ook bij je?

En als we al jaaaaaaren bij elkaar zijn? Wil je dat dan ook?
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:41:

[...]

Er moet wat mij betreft aangetoond worden dat de man er ALLES aan heeft gedaan een zwangerschap te voorkomen. Dit in aanvulling ook op mijn eerdere stukje.

Precies. Geen condoom is 100% verantwoordelijkheid bij de vrouw leggen.

Hoe toon je als man aan dat je geen kind wil als je weigert een condoom te gebruiken?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:45:

[...]

Zo was het heel lang hoor. Het feit dat het de laatste 30 jaar anders is, maakt de huidige situatie niet opeens 'beter' dan de situatie van de afgelopen miljoenen (of 6000) jaar geleden.Nou nee hoor. Bij veel gemeenschappen werd je gewoon gedwongen te trouwen (impliciet of expliciet) als je na die dronken kermisnacht een meisje zwanger had gemaakt. Dus je hebt het eigenlijk over de periode vanaf ongeveer de industrialisatie tot iets van 30 jaar geleden, niet miljoenen jaren, niet 6000 jaar.
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:47:

En, Bertrade, die komen ook allemaal hier op het viva forum terecht. Dat is dus het slag vrouwen die je beter niet kunt vertrouwen

quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:45:

[...]

Zo was het heel lang hoor. Het feit dat het de laatste 30 jaar anders is, maakt de huidige situatie niet opeens 'beter' dan de situatie van de afgelopen miljoenen (of 6000) jaar geleden.Jammer voor jou, dat vrouwen steeds meer te zeggen hebben gekregen in dit land (en in de wereld). Vrouwen zijn niet meer onderdrukt, vrouwen zijn gelijkwaardig. Mogen stemmen, zijn baas in eigen buik (hoera! ze mogen daardoor kiezen voor een legale en veilige abortus, als ze dat willen), mogen werken, zichzelf ontplooien en hoeven dus niet de consequenties in hun eentje te dragen als een zak hooi van een vent wel zo mans genoeg is om te neuken, maar niet mans genoeg is om zichzelf te beschermen tegen ongewenst vaderschap.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:48:

[...]

Maar elke keer Amand? Ook als we gaan wandelen en ergens in een wei terecht komen en ik bemind wil worden tussen de grassprieten en zulks natuurlijk gerei?

Heb je m dan ook bij je?

En als we al jaaaaaaren bij elkaar zijn? Wil je dat dan ook?Het hele punt dat ik in mijn OP maak is dat er veel te veel kinderen zijn die niet in een stabiele relatie opgroeien.
Als man wil je geen condoom gebruiken. Als vrouw wil je geen pil gebruiken. Aangezien je toch niet zwanger wil worden, gebruik je als vrouw dus alsnog de pil en als man dus alsnog een condoom. Of je gaat na de seks naar de wc en hoopt dat je niet zwanger wordt als vrouw zijnde (nee, dat werkt niet, kan een kennis van me uit ervaring vertellen).
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:51:

[...]

Het hele punt dat ik in mijn OP maak is dat er veel te veel kinderen zijn die niet in een stabiele relatie opgroeien.

Zeg dát dan...

Dan had ik gezegd "volgens mij klopt dat wel Amand"

Ipv je hier quasi verleiden, met mijn kelder romantische slaapkamer en allemaal hypothetische situaties...

[...]

Het hele punt dat ik in mijn OP maak is dat er veel te veel kinderen zijn die niet in een stabiele relatie opgroeien.Dat is niet het punt wat je maakt. Het punt was dat mannen geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen als de vrouw zwanger wordt.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:05:

toen mannen de scepter zwaaiden over anti-conceptie.

Hebben mannen dat ooit gedaan?

Vrouwen neukten simpelweg niet, maar da's wat anders hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Twinkle1001 schreef op 30 juni 2012 @ 22:48:

[...]

Precies. Geen condoom is 100% verantwoordelijkheid bij de vrouw leggen.

Hoe toon je als man aan dat je geen kind wil als je weigert een condoom te gebruiken?

Ik gok erop dat die man rekent op het naleven van de verantwoordelijkheid voor het voorkomen van zwangerschap, die voortkomen uit het feit dat die vrouw zegt dat ze maatregelen genomen heeft.

Ik gok ook dat hij de kleine lettertjes niet gelezen heeft.

[...]

Het hele punt dat ik in mijn OP maak is dat er veel te veel kinderen zijn die niet in een stabiele relatie opgroeien.Jij bent er ook twee keer ingeluisd wou je zeggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juni 2012 @ 22:55:

[...]

Hebben mannen dat ooit gedaan?

Vrouwen neukten simpelweg niet, maar da's wat anders hoor.Een natuurlijk evenwicht, dat ik op pagina 1 al belicht heb.

[...

Het hele punt dat ik in mijn OP maak is dat er veel te veel kinderen zijn die niet in een stabiele relatie opgroeien.

Steek je hand ook eens in eigen boezem. Scheiden is tgenwoordig veel makkelijker dan vroeger.

Die alleenstaande moeders zijn echt niet allemaal ongepland zwanger geraakt hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juni 2012 @ 22:55:

[...]

Jij bent er ook twee keer ingeluisd wou je zeggen?Nope, ik heb persoonlijk geen enkel belang meer bij deze kwestie.
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:41:

[...]

Jij hebt qua bewijsmateriaal altijd meerdere videocamera's meelopen in de slaapkamer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven