Geld & Recht alle pijlers

Zwarte hulp langdurig ziek. Wat is billijk?

23-01-2021 22:26 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwart betaalde hulp in de huishouding heeft recent een operatie ondergaan. Tijdens het herstel van haar operatie heb ik haar doorbetaald en tevens een vervanger (die zij zelf voor me geregeld heeft) hetzelfde betaalt.

Er blijken nu nog twee of drie operaties te gaan volgen waarbij langdurige uitval te verwachten is.

Ik heb geen ervaring in dat soort dingen en vraag me af hoe er doorgaans met zo een risico omgegaan wordt.

Wat vinden jullie "normaal" billijk en schappenlijk qua doorbetaling?

Bedankt vast en groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Voor de schoonmaker in dit geval is het lastig om haar recht te halen, zeker als ze haar verdiensten nooit opgegeven heeft aan de belasting.

Dat ontslaat de werkgever alleen niet van de verplichtingen om vier weken vakantie door te betalen en zes weken bij ziekte. Tevens moet er vakantiegeld betaald worden (of moet dat inbegrepen zijn in het uurloon).

De kans dat dit op de werkgever verhaalt gaat worden is alleen heel klein.

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... -op-letten

Een illegale werkster kun je beter helemaal niet aan beginnen, dat kan duizenden euro boetes opleveren.
https://radar.avrotros.nl/columns/item/ ... e-rechten/
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan. Als het een niet legaal iemand is zou ik doorbetalen.
Maar een normale ingezetene niet.
Surebaby schreef:
24-01-2021 13:46
Het ligt eraan. Als het een niet legaal iemand is zou ik doorbetalen.
Maar een normale ingezetene niet.
Omgekeerde wereld... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
24-01-2021 13:46
Het ligt eraan. Als het een niet legaal iemand is zou ik doorbetalen.
Maar een normale ingezetene niet.