Gezondheid alle pijlers

'Stikken' in slaap

02-03-2013 15:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig heb ik tijdens mijn slaap het gevoel dat er iets mijn keel in glijdt, waarna ik naar adem happend overeind schiet. Het stomme is dat het zo vaak gebeurt, dat ik op het moment dat het gebeurt, steevast droom/weet dat het weliswaar eerder gebeurde, maar dat het deze keer écht mis is. Iedere keer weer. Dat is het natuurlijk nooit, want ik zit dit hier te typen. Maar vervelend is het wel. Soms maakt mijn hoofd ervan dat hetgeen ik dus inslik giftig is. Soms dat het te groot is en ik daardoor stik. In ieder geval ben ik er iedere keer van overtuigd dat ik dood ga.

Nadat ik overeind ben geschoten, realiseer ik me dat ik gewoon adem haal en slaap ik eigenlijk zo weer in. Maar ik vraag me af of iemand dit herkent en weet waar het vandaan komt? Heb het namelijk vroeger nooit gehad.
Ik heb heel vaak dat ik val in mijn slaap en dan wakker schrik. Mijn psych vroeg of ik last van nachtmerries had en toen vertelde ik dit (geen nachtmerrie wel apart) hij zij toen dat dit met faal angst te maken heeft. Misschien is dat wat jij hebt ook een onbewuste angst?
Slaapapneu? Ik zou even langs de ha gaan!
_indy, dat zou best wel eens kunnen. Ik ben erg onzeker en wil altijd alles heel goed doen. Ook ben ik onzeker op mijn werk, omdat ik er zo gelukkig mee ben. Hoewel ik er al 2 jaar werk en gewoon een vast contract heb, is me er alles aan gelegen dat mijn werkgever blij met me is.
Slaapapneu is het bij mij ook niet, huisarts sloot het uit, mijn adem stopt niet
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven