Gezondheid alle pijlers

17 jaar pedagoog?

05-09-2015 21:38 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik heb een jong dochtertje van net 17 jaar oud, wegens paar omstandigheden in haar priveleven wil ik dat ze naar een psycholoog gaat (zij wilt dit ook) maar omdat ze nog een jong kindje is vraag ik me af of ze naar een gewone psycholoog moet gaan, of naar een pedagoog? Ik hoop dat iemand me het duidelijk kan maken.
De hulpverlener/psycholoog gaat ervanuit dat de persoon die bij de hulpverlener komt een probleem heeft.

Dat het probleem veroorzaakt word door een ander word niet meegenomen.

Het lijkt mij verstandig dat de moeder naar de psycholoog gaat om wat aan de oorzaak te doen.
overbruggen
quote:brugetje schreef op 06 september 2015 @ 03:01:

De hulpverlener/psycholoog gaat ervanuit dat de persoon die bij de hulpverlener komt een probleem heeft.

Dat het probleem veroorzaakt word door een ander word niet meegenomen.

Het lijkt mij verstandig dat de moeder naar de psycholoog gaat om wat aan de oorzaak te doen.Toch wel. Dan wordt er gekeken naar de omstandigheden en hoe de cliënt hier mee kan dealen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 06 september 2015 @ 04:01:

[...]

Toch wel. Dan wordt er gekeken naar de omstandigheden en hoe de cliënt hier mee kan dealen.Uiteraard wordt het systeem meegenomen tijdens de intake en ook bij de behandeling indien noodzakelijk. Er kan naast de individuele therapie ook systeemtherapie worden opgestart.
Gelukkig is het verschil tussen een psycholoog en een pedagoog je al uitgelegd.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel ongepast vind dat je haar je dochtertje, en een jong kindje noemt, en dus ook bezig bent met of ze naar een dokter voor volwassenen of kinderen moet. kom op zeg.

Je dochter is oud genoeg om zelf een afspraak bij de HA te maken en daar heen te gaan en een doorverwijzing te regelen.

Ik snap best dat ze in jouw ogen altijd je 'kleine meid' blijft maar laten we ook even in de realiteit blijven, ze is een jongvolwassen vrouw die over een jaar legaal haar Eigen beslissingen mag maken. Of ze dat dan ook daadwerkelijk durft en en ook daadwerkelijk verstandig doet is aan jou.

Ik heb in mijn tienerjaren en 20 jaren genoeg mensen om mij heen gehad die zo beschermd werden en in watjes werden gelegd dat je er misselijk van werd..en geloof me, het heeft ze geen goed gedaan.
Ik denk dat je dochterje zich een beetje moet loslaten van haar overbezorgde moeder dia haar een baby vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een pedagoog is voor opvoedingsvragen. Een orthopedagoog en een psycholoog werkzaam in de jeugdpsychiatrie hebben dezelfde taken. Dat zit hem in het woordje ortho. Een orthopedagoog en jeugdpsycholoog hebben beide een universitaire studie afgerond.

Je hebt een verwijzing van de huisarts nodig. Bovendien heeft een adolescent van >16 zelf een aantal rechten in de hulpverlening. Jij kan haar op deze leeftijd niet dwingen om in behandeling te gaan en wat er besproken wordt tussen hulpverlening en jouw dochter blijft vertrouwelijk. Als zij niet wil dat de hulpverlener verslag uitbrengt, dan zal een hulpverlener dat ook niet mogen op die leeftijd.
ps, meestal werken ze op de jeugdafdeling tot 20-21 jaar.
Sch, een trol dames!
quote:intheheart schreef op 06 september 2015 @ 10:09:

Sch, een trol dames!Dat hoop ik hartgrondig.
TO is alleen nog terug geweest om haar eigen leeftijd te bevestigen. Overige vragen laat ze onbeantwoord.
Niet geschoten is altijd mis
Ze is oud genoeg om onder begeleiding een auto te mogen besturen, mag volgend jaar stemmen . . . . en dat noem jij een jong kindje/dochtertje? Paar omstandigheden in haar privé leven?? Misschien is één van die omstandigheden wel dat jij haar niet serieus neemt??? Het klinkt eerder alsof je zelf hulp nodig hebt van een psycholoog, bij het loslaten van je kind/kinderen!
quote:deenje schreef op 05 september 2015 @ 23:32:

ik dacht " goh 17 jaar en werken als pedagoog., das knap 😀"

Zo vatte ik de titel ook op toen ik het las.

Maar TO, ik bedoel dit echt niet gemeen maar je zou kunnen beginnen met je dochter, niet je jonge dochtertje, maar je dochter te noemen.

Ook omdat je zegt dat je haar nog ziet als je baby. Maar ze is geen baby, ze is bijna volwassen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven