Gezondheid alle pijlers

17 jaar pedagoog?

05-09-2015 21:38 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik heb een jong dochtertje van net 17 jaar oud, wegens paar omstandigheden in haar priveleven wil ik dat ze naar een psycholoog gaat (zij wilt dit ook) maar omdat ze nog een jong kindje is vraag ik me af of ze naar een gewone psycholoog moet gaan, of naar een pedagoog? Ik hoop dat iemand me het duidelijk kan maken.
Jong kindje? 17?
Een tiener is geen jong kindje, dat allereerst.

En verder zou ik een doorverwijzing vragen aan de huisarts, dan kan die inschatten waar zij het best terecht kan.
Oke geen kindje, maar ze is nog steeds wel een kind met haar 17 jaar..
Ik denk dat je 17 maanden bedoelt?
Grapje toch? Jong dochtertje, jong kindje en 17 jaar??
Jong kindje, 17 jaar? Over een jaar is ze wettelijk volwassen, maar oké.
*prik*
Ik vond een kindje van 17 maanden dat naar een psycholoog zou moeten eigenlijk ook wel heel gek...

Maar je noemt je dochter van 17 toch geen 'jong kindje'??
17 jaar?! De problemen die je dan hebt zitten dan vaak op het volwassenvlak, een gewone psycholoog lijkt me het beste. Maar inderdaad eerst naar de huisarts voor een doorverwijzing (is ook handiger met de verzekering), hij/zij kan je verder helpen.
In mijn ogen is ze nog steeds een baby, sorry als het raar overkomt. Ik twijfel namekijk heel erg of ze naar een psycholoog moet of naar een pedagoog.. ik weet dat een pedagoog meer voor kinderen is bedoelt maar omdat ze nog steeds niet wettelijk volwassen is, dacht ik misschien moet ze naar een pedagoog.
Jong kindje? Ze is een jonge vrouw van 17...

Het hangt verder van het vraagstuk af of het beste een psycholoog of pedagoog bezocht kan worden. Maar laat je dochter gewoon eerst eens naar de huisarts gaan, die zal haar wanneer dat nodig is doorverwijzen, waarschijnlijker naar een psycholoog.
quote:selena36 schreef op 05 september 2015 @ 21:44:

In mijn ogen is ze nog steeds een baby, sorry als het raar overkomt. Ik twijfel namekijk heel erg of ze naar een psycholoog moet of naar een pedagoog.. ik weet dat een pedagoog meer voor kinderen is bedoelt maar omdat ze nog steeds niet wettelijk volwassen is, dacht ik misschien moet ze naar een pedagoog.Vraag het je huisarts!
Ehm, ik woonde op mezelf met 17 jaar. Ik had kunnen trouwen, kinderen kunnen krijgen en dergelijke. Misschien is een psych geen slecht idee als je haar hebt opgevoed met het idee dat ze met 17 jaar nog een jong kindje is.
Misschien kan ze naar een psycholoogje?

In mijn ogen is ze nog steeds een baby, sorry als het raar overkomt. Ik twijfel namekijk heel erg of ze naar een psycholoog moet of naar een pedagoog.. ik weet dat een pedagoog meer voor kinderen is bedoelt maar omdat ze nog steeds niet wettelijk volwassen is, dacht ik misschien moet ze naar een pedagoog.17 jaar wordt allang niet meer beschouwd als kind. Vanaf je 12e mag je geloof ik zelf medische beslissingen maken dus het lijkt me dat je vanaf die leeftijd ook niet meer echt kind bent. Ze is op z'n minst tiener.
*prik*
Een jong dochtertje van 17 die nog een jong kindje is en jij wil dat zij naar een psycholoog gaat?

Zeg en doe jij ook zo tegen haar? Wat is er mis met haar (of jou) dat jij nog zo alsof ze een baby is over haar praat?
Ik weet wel wat haar probleem is. Haar moeder denkt dat ze nog een peuter is.

'Dochtertje' en 'jong kindje'? Seriously?!
Ik zou bijna voorstellen dat je zelf naar een psycholoog gaat.

Een 17 jarige 'kindje' noemen en 'baby'.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Jong dochtertje, jong kindje. En dan hebben over een meid van 17. Houd jij haar bewust zo klein?

In mijn ogen is ze nog steeds een baby, sorry als het raar overkomt. Ik twijfel namekijk heel erg of ze naar een psycholoog moet of naar een pedagoog.. ik weet dat een pedagoog meer voor kinderen is bedoelt maar omdat ze nog steeds niet wettelijk volwassen is, dacht ik misschien moet ze naar een pedagoog.Huh? Als ze een gewone normale bijna adolescent is in haar geestelijke, mentale en fysieke gesteldheid, dan lijkt het me handig dat jij ook even een afspraak maakt voor jezelf.
Misschien voor jezelf ook gelijk een afspraak maken, je slaat wartaal uit.
Ja en?
Ze is je baby?

Jong dochtertje van 17??

Wtf!?

Ze is een grote jong volwassen vrouw.

Geen baby.

Zoek zelf een psycholoog!
Een paar omstandigheden in haar priveleven? Ik denk eentje...jij.
Ja, ik zit ook even zo .

Maar even ontopic: ik denk dat je niet precies weet wat een pedagoog doet. Die ondersteunt namelijk bij de opvoeding en ontwikkeling van kinderen.

Bij psychische problemen gaan (jonge) kinderen meestal naar een kinderpsycholoog.

Of jouw dochter naar de kinderpsycholoog danwel reguliere psycholoog moet, is zo niet te zeggen. We weten niet waar het om gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven