Gezondheid alle pijlers

24-uurs bloeddrukmeting

15-06-2010 08:43 10 berichten
Na de echo van mijn borsten ga ik nu verder met het volgende: een 24-uurs bloeddrukmeting.

Omdat is gebleken dat mijn bloeddruk meestal aan de hoge kant is heeft de huisarts eindelijk besloten tot deze maatregel. Hij wil bekijken of ik een stress-bloeddruk heb of dat ie structureel te hoog is.

Ik ga vanmiddag een kastje halen dat ik dan 24 moet dragen. Een paar dagen later worden de resultaten met de huisarts besproken en dan zal bekeken worden of ik pilletjes nodig heb.

Wat kan ik verwachten van zo'n kastje? Ik neem aan dat het om mijn arm zal zitten, maar worden ook nog plakkertjes geplakt?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een band om je arm en daaraan zit een slangetje dat naar een kastje loopt dat je aan je broek kan klikken. Iedere 20 minuten meet hij dan je bloeddruk en s"nachts iedere uur geloof ik.

Ik zag er erg tegenop (vooral voor de nacht) maar het is me reuze meegevallen.

Wel had ik allemaal puntbloedinkjes op mijn hand door de druk maar die waren na een paar dagen ook weer weg.
Dank voor je antwoord Pepersteak. Kan ik in principe gewoon werken met dat kastje, of is dat echt onhandig?
Dat ligt er een klein beetje aan wat je voor werk doet denk ik. Bukken en veel tillen zal lastig zijn maar als je het slangetje onder je kleding doet heb je er weinig last van.
Ik heb het ook gehad en heb gewoon gewerkt. Het ligt er een beetje aan hoe "fysiek" je werk is, kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld als je verpleegkundige bent heel lastig is, maar als je, zoals ik, achter een bureau werkt is het goed te doen.

Doel van de meting is om een goed beeld van de bloeddruk in normale omstandigheden te krijgen, dus moet je ook je "normale dingen" doen, dus niet op de bank gaan hangen, maar gewoon werken als het even kan.
Ik doe inderdaad bureauwerk, dus dan zou het in principe wel moeten kunnen. Ik had inderdaad ook al bedacht dat het weinig nut heeft als ik stil op de bank ga liggen. Dan geeft het natuurlijk geen nauwkeurig beeld.
Om een zo realistisch beeld te krijgen hoe je bloeddruk is, moet je je gewone ding doen. Dus gewoon werken.

Ik heb best een fysiek beroep, maar was geen belemmering.
Dat ding pompt wel heel erg hard op. Ik had echt een paar seconden het gevoel dat mijn arm eraf moest, bijna pijnlijk.

Maar ach, het is voor een goed doel en maar 24 uur.

Het bevorderde niet echt mijn nachtrust.

Bij mij leverde dit onderzoek hèt bewijs van wittejassen bloeddruk: de eerste en laatste anderhalf uur veel te hoog en thuis acceptabel.
Nu loop ik met zo'n kastje om mijn nek, heel onhandig, gelukkig is het maar voor 24 uur.

Ik kan zelf de stand aflezen en dat vind ik wel heel vervelend. Ik krijg toch de neiging om te kijken en als ie dan heel hoog is dan schiet ik in de stress. Dat schiet natuurlijk niet op.

Mijn hart begint al te bonzen als ik het piepje hoor. dat moet ik ff van me afzetten anders heeft dit hele onderzoek geen nut natuurlijk.
he leaf... dat gaat na tig keer pompen vanzelf weg haha.. geloof mij

ik heb dat ding ook gehad.. in het begin ben je er heel alert op, maar op een gegeven moment had ik dat niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven