6 daagse stopweek van de pil
maandag 11 juni 2012 om 17:28
hallo ik heb een vraag aan jullie,
ik slik al bijna een jaar de pil en sinds dat ik begonnen ben heb ik telkens een stopweek van 6 dagen aangehouden, ik stopte op bijvoorbeeld maandag en begon dan weer op maandag daarna, met mijn stomme kop dacht ik toen dat dat zeven dagen waren (wat dus niet zo is) maar ik heb dit nooit veranderd.. ik heb wel een vriend waar ik seks mee heb, ben wel gewoon iedere keer normaal ongesteld geworden.. is het nu van belang dat ik toch nog over ga naar een 7 daagse stopweek?? hopelijk kan iemand me verder helpen!
ik slik al bijna een jaar de pil en sinds dat ik begonnen ben heb ik telkens een stopweek van 6 dagen aangehouden, ik stopte op bijvoorbeeld maandag en begon dan weer op maandag daarna, met mijn stomme kop dacht ik toen dat dat zeven dagen waren (wat dus niet zo is) maar ik heb dit nooit veranderd.. ik heb wel een vriend waar ik seks mee heb, ben wel gewoon iedere keer normaal ongesteld geworden.. is het nu van belang dat ik toch nog over ga naar een 7 daagse stopweek?? hopelijk kan iemand me verder helpen!
maandag 11 juni 2012 om 17:33
nee idd, dat maakt echt niet uit.
het wordt pas onveilig als je de stopweek langer maakt van 7 dagen...
je kan de stopweek zelfs overslaan en meteen doorslikken als het een x niet uitkomt (af en toe wel ff stopweek houden anders krijg je doorbraakbloedingen)
lees je trouwens de gebruiksaanwijzing nooit? daar staat het duidelijk in...
het wordt pas onveilig als je de stopweek langer maakt van 7 dagen...
je kan de stopweek zelfs overslaan en meteen doorslikken als het een x niet uitkomt (af en toe wel ff stopweek houden anders krijg je doorbraakbloedingen)
lees je trouwens de gebruiksaanwijzing nooit? daar staat het duidelijk in...
maandag 11 juni 2012 om 17:41
Begon je dan niet altijd op dezelfde dag van de week met een nieuwe strip? Dus bijvoorbeeld altijd op zondag de 21ste pil van je strip, en de maandag erop de 1e pil van de nieuwe strip. Dan heb je een stopweek van 7 dagen.
Maargoed: Een stopweek van 0 dagen, of 1, 2, 3, 4, 5, 6 of 7 dagen is altijd veilig.
Meer dan 7 dagen echter niet!
Maargoed: Een stopweek van 0 dagen, of 1, 2, 3, 4, 5, 6 of 7 dagen is altijd veilig.
Meer dan 7 dagen echter niet!
maandag 11 juni 2012 om 17:48
maandag 11 juni 2012 om 18:44
Het is eigenlijk alleen maar veiliger om je stopweek zo kort mogelijk te houden, maar de regel is dat het na 8 dagen onbetrouwbaar wordt. Je kunt hem in principe altijd doorslikken, het foefje stopweek is alleen door de fabrikanten uitgevonden om vrouwen zich vrouwelijk te laten voelen met ongesteldheid heb ik me laten vertellen.
maandag 11 juni 2012 om 19:07
Tickel, als je de laatste pil op maandag slikt kun je best de maandag daarop een nieuwe strip aanbreken. Het is niet zoals het hoort, maar je hebt er geen extra pil voor nodig of zo. Je strip is gewoon een dag eerder op. En zo schuif je elke maand een dag door.
Het is niet erg, maar je hebt de bijsluiter wel erg slecht gelezen. Je maakt het jezelf wel makkelijker door gewoon een stopweek van 7 dagen te houden, zodat je een vaste startdag hebt. En natuurlijk kan je veilig overstappen naar normaal gebruik van de pil. Waarom zou dat niet veilig zijn? Je kunt het ook blijven doen zoals je nu doet, ook niks mis mee.
Het is niet erg, maar je hebt de bijsluiter wel erg slecht gelezen. Je maakt het jezelf wel makkelijker door gewoon een stopweek van 7 dagen te houden, zodat je een vaste startdag hebt. En natuurlijk kan je veilig overstappen naar normaal gebruik van de pil. Waarom zou dat niet veilig zijn? Je kunt het ook blijven doen zoals je nu doet, ook niks mis mee.