Gezondheid alle pijlers

6 daagse stopweek van de pil

11-06-2012 17:28 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik heb een vraag aan jullie,

ik slik al bijna een jaar de pil en sinds dat ik begonnen ben heb ik telkens een stopweek van 6 dagen aangehouden, ik stopte op bijvoorbeeld maandag en begon dan weer op maandag daarna, met mijn stomme kop dacht ik toen dat dat zeven dagen waren (wat dus niet zo is) maar ik heb dit nooit veranderd.. ik heb wel een vriend waar ik seks mee heb, ben wel gewoon iedere keer normaal ongesteld geworden.. is het nu van belang dat ik toch nog over ga naar een 7 daagse stopweek?? hopelijk kan iemand me verder helpen!
Een zesdaagse stopweek is niet erg. Een achtdaagse stopweek (of langer) wel. In het laatste geval is de pil namelijk niet betrouwbaar meer.

Kortom: niks aan de hand.
nee idd, dat maakt echt niet uit.

het wordt pas onveilig als je de stopweek langer maakt van 7 dagen...

je kan de stopweek zelfs overslaan en meteen doorslikken als het een x niet uitkomt (af en toe wel ff stopweek houden anders krijg je doorbraakbloedingen)

lees je trouwens de gebruiksaanwijzing nooit? daar staat het duidelijk in...
Wat bedoel je met stoppen op maandag, dat je op zondag nog wel een pil neemt en dan op maandag niet meer? En de maandag daarna de eerste weer? Want dat klopt wel hoor.

Sowieso maakt het niet uit, langer stoppen wel.
Hield je dan van iedere strip niet steeds een pil over?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh nee, kwam je er niet eentje tekort.
oke gelukkig, ja die had ik al wel bekeken maar daar kon ik niet echt iets vinden over een 6 daagse stopweek

maar gelukkig dat het geen kwaad kan want ik hoef nu nog echt niet zwanger te worden..!
nee, iedere keer schuift het dan een dag op! moet vanavond mijn laatste pil innemen, dus dan neem ik mijn volgende pil weer volgende week maandagavond pas.. snap je?
Nam je dan op maandag de laatste pil, of op zondag?
nu op maandag en dan begin ik mijn volgende strip op maandag maar dan volgende week waardoor ik dan dus stop op zondag en het zo weer opschuift..
Begon je dan niet altijd op dezelfde dag van de week met een nieuwe strip? Dus bijvoorbeeld altijd op zondag de 21ste pil van je strip, en de maandag erop de 1e pil van de nieuwe strip. Dan heb je een stopweek van 7 dagen.

Maargoed: Een stopweek van 0 dagen, of 1, 2, 3, 4, 5, 6 of 7 dagen is altijd veilig.

Meer dan 7 dagen echter niet!
nee dan nam ik op zondag de eerste pil van mn nieuwe strip (er zat dan wel een week tussen)
Dan neem je volgende week maandag je eerste pil van de nieuwe strip, maar dan heb je van die strip, op zondag dus de laatste. Hoe kom je dan nog aan een "maandagpil"?
ja indd, maar daarom schuift het dus telkens op.. want met die nieuwe strip is zondag mn laatste dag
Bij je volgende strip zal je eindigen op zondag met de laatste pil van de strip, die kun je voortaan aanhouden. Beginnen, áltijd op maandag. Op deze manier heb je dus áltijd een vaste stop en startdag.
Ik doe altijd 6 daags zodat ik een dag speling heb om hem "te vergeten" zonder dat er iets aan de hand is. Gebeurd nooit, maar toch.
maar is dat nodig dan bij het gebruik van de pil? of kan ik ook nog mijn eigen manier aanhouden? dus eigenlijk is mijn vraag of je veilig van een altijd 6daagse stopweek zomaar over kan stappen op een 7daagse stopweek?
Het is eigenlijk alleen maar veiliger om je stopweek zo kort mogelijk te houden, maar de regel is dat het na 8 dagen onbetrouwbaar wordt. Je kunt hem in principe altijd doorslikken, het foefje stopweek is alleen door de fabrikanten uitgevonden om vrouwen zich vrouwelijk te laten voelen met ongesteldheid heb ik me laten vertellen.
Tickel, als je de laatste pil op maandag slikt kun je best de maandag daarop een nieuwe strip aanbreken. Het is niet zoals het hoort, maar je hebt er geen extra pil voor nodig of zo. Je strip is gewoon een dag eerder op. En zo schuif je elke maand een dag door.

Het is niet erg, maar je hebt de bijsluiter wel erg slecht gelezen. Je maakt het jezelf wel makkelijker door gewoon een stopweek van 7 dagen te houden, zodat je een vaste startdag hebt. En natuurlijk kan je veilig overstappen naar normaal gebruik van de pil. Waarom zou dat niet veilig zijn? Je kunt het ook blijven doen zoals je nu doet, ook niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven