Gezondheid alle pijlers

Aankomen in gewicht, hoe?

13-06-2016 11:02 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (volwassen) dochter is in korte tijd 16 kilo afgevallen door stress.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat ze weer wat aankomt?

Aan de stress wordt gewerkt, en een afspraak bij een diëtiste is de volgende stap. Maar ik vroeg me af of je het ook zelf kunt doen?

Ik had zelf bedacht om misschien roomboter ipv halvarine te gebruiken. En volle melk ipv halfvolle. Maar daar houd het bij mij al op.

En op internet lees ik dat vette producten eigenlijk niet de oplossing zijn.

Ze heeft wel zin om te eten, maar na een paar hapjes zit ze vol. En moet ze echt kokhalzen.
Ik zie veel goede dingen voorbij komen.

Ze gaat ook wel naar de diëtiste, ik benoemde het meer op deze manier (duur) omdat ik misschien verwachtte dat ik anders alleen reacties zou krijgen in de trant van: ga eens naar een diëtiste.

En ik snap ook dat geld geen rol mag spelen als het om iemands gezondheid gaat.

Ook wil ik benadrukken dat ze echt geen anorexia (ik ga er van uit dat jullie daar aan denken als jullie eetstoornis benoemen) heeft.

Zoals ik al schreef ze vindt het zelf erg, en wil voor de vakantie graag wat vorm/gewicht erbij zodat ze zich prettig voelt in haar bikini.

Ik waardeer jullie bezorgdheid daar in hoor. En ik stop daar zeker mijn kop niet voor in het zand.

Voor alle tips en bezorgdheid: dank jullie wel.

Bewegen heeft ze nog niet echt gedaan. We moeten maar gaan wandelen ofzo.
Lotte, ik heb daar ook wel aan gedacht (nutridrink) maar dat wil ik niet op eigen houtje proberen.

Vervelend, zacht uitgedrukt, lijkt het me om een eetstoornis te hebben.

Sterkte!
Ik moet zelf aankomen en ik eet veel eieren en aardappels extra. En Griekse yoghurt met banaan. Verder dingen zoals macaroni en chili want dan kan ik nog een bord opscheppen. Dubbele porties voor het avondeten. Kijk naar op welk dagdeel ze het liefst eet, ik eet het liefst s avonds namelijk. Ik probeer gezond aan te komen dus veel volkorenboterhammen met pindakaas. Vet mag best als je probeert aan te komen, vind ik, suiker probeer ik te beperken.

O ik heb dit weekend een hele kwarktaart gegeten. Nou ja, samen met mijn vriend. Kwark is gezond, beter dan slagroompunten iig. Ik probeer wat dingen te bakken zoals cakes en muffins. Dat eet makkelijk weg. En roomijs. Warme chocolademelk drink ik ook, gemaakt van echte pure chocola. Maar vooral veel koolhydraten en eiwitten.

Ik maak bv aardappel-eisalade zelf en eet die dan de hele dag door, daar maak je heel goedkoop een schaal vol van, gekookte aardappelen, gekookte eieren, augurkjes, slajot, griekse yoghurt, mosterd, beetje azijn en olie, mayonaise en kruiden/peper/zout. Op brood of gewoon zo. Succes iig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
O en pannenkoeken en poffertjes, dat zet ook aan.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Nutridrink

Fantomalt

Ongezouten noten

6 tot 7 kleine maaltijden per dag.
quote:Sapsorrow schreef op 13 juni 2016 @ 13:31:

Ik moet zelf aankomen en ik eet veel eieren en aardappels extra. En Griekse yoghurt met banaan. Verder dingen zoals macaroni en chili want dan kan ik nog een bord opscheppen. Dubbele porties voor het avondeten. Kijk naar op welk dagdeel ze het liefst eet, ik eet het liefst s avonds namelijk. Ik probeer gezond aan te komen dus veel volkorenboterhammen met pindakaas. Vet mag best als je probeert aan te komen, vind ik, suiker probeer ik te beperken.Ja precies. Terwijl ik dus het liefst (en dat ook doe) mijn grootste maaltijd tussen de middag eet. Dan kan ik een stuk meer op dan in de avond.
Toen ik echt moest aankomen, was bij mij het tovermiddel: yoghurt met cruesli. Dat at ik gemakkelijk weg. Het voelde niet als extra maaltijd, maar levert wel veel bouwstoffen

Maar dat is echt voor iedereen anders, laat je dochter vooral goed proberen te bedenken, waar ze zin in heeft

En aankomen, gaat net als afvallen, langzaamaan
quote:bartjes schreef op 13 juni 2016 @ 13:28:

Lotte, ik heb daar ook wel aan gedacht (nutridrink) maar dat wil ik niet op eigen houtje proberen.

Vervelend, zacht uitgedrukt, lijkt het me om een eetstoornis te hebben.

Sterkte!

Dank je wel, dat is lief van je.

Ik hoop dat het met je dochter snel beter zal gaan
Dank je wel Lotte!

Lilalinda, ik las zelfs dat afvallen sneller gaat dan aankomen in dit geval.

Ik heb boodschappen gehaald.

Ik ben begonnen met volle melk en volle yoghurt, gemengde ongezouten noten, druivensap en bessensap. Toen ik voor het schap stond wist ik het niet meer hahaha. Dus allebei maar meegenomen.

Witte kadetjes en jonge kaas.

Bananen.

Tosti's lust ze ook dus daar zit een mogelijkheid.

Aardappels eet ze ook bijna niet. Al jaren niet overigens .

Verder is het een moeilijke eter dus dat maakt het lastiger.

Wat ze wel lust is bijvoorbeeld komkommer, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Misschien als ze het in knoflooksaus kan dopen.
Dormouse, heb je al iets voorbij zien komen waarvan je dacht: yes! Wat een goede tip!?
O mooi, geef haar dan yoghurt met banaan. Dat kun je ook in de blender gooien en dan wordt het bananenyoghurtdrink. Zit ook veel eiwit in. Meen je dat nou, dat aankomen langer duurt dan afvallen? Tjee dat wist ik niet. Ik dacht als ik nou gewoon heel veel eet maar het gaat verdomde langzaam! Ik denk misschien 2 kilo per week. Ik hoef ook niet te dik te worden natuurlijk maar ik ben 1.80 en 63 kilo is wel erg weinig. Als je dan de griep krijgt, lig je meteen twee weken in bed enzo. Ik ben 41 he, geen 20 meer dus ik weeg liever een kilo of 70.

Maar de kilo's vliegen er door de stress wel heel snel af idd, ik was het grootste deel vorig jaar al verloren. Heeft je dochter nu wel minder stress trouwens, anders komt ze nog niet aan he. Bij mij is de ergste stress goddank over dus hoop op een rustige zomer. Ik krijg binnenkort een gebitsprothese dus dan kan ik nog meer eten. Nu kan ik niet alles eten vanwege mijn gebit. Maar goed, calorierijk voedsel, is heel vaak zacht.
quote:bartjes schreef op 13 juni 2016 @ 18:49:

Dormouse, heb je al iets voorbij zien komen waarvan je dacht: yes! Wat een goede tip!?

Helaas kende ik de meeste al maar ben er toch erg blij mee ze bevestigd te zien worden zodat ik weat dat ik op de goede weg ben!

En ik ga nu voor vaderdag man een blender geven alleen de smoothies maak ik namelijk mog niet en wie weet helpt dat net dat laatste beetje Ben door aanpassingen van eten nu zover dat ik in elk geval niet verder af al dus dat was al een hele stap
hoi.

Ik heb bodybuilding gedaan,26 jaar train nu nog,ik weet alles over gewicht toename.

Het is eten en nog eens eten,ik val ook snel af zeker als ik gestrest ben,daar weet ik ook alles van.

Ik zelf groeit het hardst van weight gainers,die kun je kopen bij fitness shops op internet.

Ik mag geen reclame maken hier,ik weet wel merken die heel goed zijn,en niet duur.

Ik heb laatst 6,8 kilo gekocht voor 47 euro,geen verzendkosten,en heerlijk van smaak,veel beter en lekkerder dan die van die tent met de grote M,dat is alleen maar suiker.

Als je wil weten welke precies hoor ik het wel.

Je gaat pas echt groeien als je het volhoud,,,, 3 shakes per dag tussen je maaltijden door,goed slapen,en trainen met gewichten,ga je ook lekker van slapen,en je krijgt er een mooiere body van,je hormonen gaan werken zoals ze behoren te werken.

En de spierpijn gaan zien als beloning,no pain no gain.

Bambix,brinta,pasta,s,macroni.bananen,musli,ijs.

Nooit geen ontbijt overslaan.

Weinig of geen koffie,thee,en cola drinken,daar wordt je niks wijzer van,alleen maar nog meer opgefokt.

En probeer de problemen die je hebt,een beetje onder controle te houden,piekeren mag best maar niet de hele dag,zet je kop op een bewust op een ander spoor,,,,Dat is makkelijker gezegd dan gedaan,maar het werkt wel,ik spreek uit ervaring,probeer het maar een paar weken,het is de moeite waard.

Je kan jezelf toch ook ziek maken door te veel denken,en malen,dus andersom kan het ook.

Dit consult is gratis hoor,veel succes.
Sapsorrow, mijn dochter is iets kleiner dan jij en ze weegt 60 kilo. Ze is 23.

Ik heb de informatie van het internet. Uit mijn hoofd weet ik het zo snel niet wat voor tijd er gegeven werd. Ik zoek het op en zal het vanavond nog posten.

Bedankt voor je consult yamahafzr.

We proberen eerst even met gewoon eten er wat bij te krijgen.

Misschien is sporten op dit moment nog even te veel.

We doen ons best!
Gezond aankomen doe je door tweehonderd tot vijfhonderd meer calorieën per dag dan de dagelijkse caloriebehoefte te consumeren. Aankomen in gewicht duurt meestal iets langer dan afvallen. Twee kilo per maand is dus al voldoende om gezond aan te komen.

Van een internet pagina
Update: dochter is vandaag bij de diëtiste geweest en heeft een flink aantal richtlijnen op papier meegekregen.

En ze krijgt een heel pakket aan extra voedingsmiddelen thuis gestuurd. Ik denk dat dat de zogenaamde astronautenvoeding is.

Algemene tips: verdeel maaltijden over de dag, zorg voor variatie, rustig eten, wissel koude, warme, zoete en hartige gerechten met elkaar af.

En wat ik al eerder schreef: 1 kilo extra lichaamsgewicht in een periode van 3-4 weken is al best veel.

Zij heeft een energieverrijkt dieet gekregen.

Verder staan er veel tips in maar omdat dat niet voor iedereen geldt, bijv als je om je cholesterol moet denken, wil ik die niet allemaal hier opschrijven.
Fijn dat het lijkt dat ze goed wordt geholpen bij de diëtiste!

Veel succes nog.
Succes voor je dochter.

Het klinkt goed allemaal.
Ik heb er ook wel vertrouwen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven