Aankomen in gewicht, hoe?
maandag 13 juni 2016 om 11:02
Mijn (volwassen) dochter is in korte tijd 16 kilo afgevallen door stress.
Hoe kunnen we er voor zorgen dat ze weer wat aankomt?
Aan de stress wordt gewerkt, en een afspraak bij een diëtiste is de volgende stap. Maar ik vroeg me af of je het ook zelf kunt doen?
Ik had zelf bedacht om misschien roomboter ipv halvarine te gebruiken. En volle melk ipv halfvolle. Maar daar houd het bij mij al op.
En op internet lees ik dat vette producten eigenlijk niet de oplossing zijn.
Ze heeft wel zin om te eten, maar na een paar hapjes zit ze vol. En moet ze echt kokhalzen.
Hoe kunnen we er voor zorgen dat ze weer wat aankomt?
Aan de stress wordt gewerkt, en een afspraak bij een diëtiste is de volgende stap. Maar ik vroeg me af of je het ook zelf kunt doen?
Ik had zelf bedacht om misschien roomboter ipv halvarine te gebruiken. En volle melk ipv halfvolle. Maar daar houd het bij mij al op.
En op internet lees ik dat vette producten eigenlijk niet de oplossing zijn.
Ze heeft wel zin om te eten, maar na een paar hapjes zit ze vol. En moet ze echt kokhalzen.
maandag 13 juni 2016 om 11:10
In elk geval geen slagroom-dieet. Beter langzaam en gezond aankomen dan omwille van de extra kilo's teveel ongezond eten.
Alleen overstappen naar volle producten lost het inderdaad niet op maar alle kleine beetjes helpen. Dus inderdaad volle melk, roomboter, volle yoghurt/kwark etc.
Als veel eten in een keer moeilijk is, zes kleinere maaltijden op een dag.
Allemaal kleine aanpassingen die samen wel bij kunnen dragen.
Ik probeer ook aan te komen en deze dingen toe te passen. Tot nu toe helpt het nog niet heel veel haha, maar daarin kan het schelen dat ik onlangs ook weer ben gaan sporten en nog borstvoeding geef.
Als je een gouden tip tegenkomt dan hoor ik die ook nog graag haha.
Naar een dietiste is sowieso ook een goed idee.
Alleen overstappen naar volle producten lost het inderdaad niet op maar alle kleine beetjes helpen. Dus inderdaad volle melk, roomboter, volle yoghurt/kwark etc.
Als veel eten in een keer moeilijk is, zes kleinere maaltijden op een dag.
Allemaal kleine aanpassingen die samen wel bij kunnen dragen.
Ik probeer ook aan te komen en deze dingen toe te passen. Tot nu toe helpt het nog niet heel veel haha, maar daarin kan het schelen dat ik onlangs ook weer ben gaan sporten en nog borstvoeding geef.
Als je een gouden tip tegenkomt dan hoor ik die ook nog graag haha.
Naar een dietiste is sowieso ook een goed idee.
maandag 13 juni 2016 om 11:11
maandag 13 juni 2016 om 11:17
maandag 13 juni 2016 om 11:22
Soort noten maakt (naar wat ik heb begrepen) niet veel uit, zelf heb ik vaak studentenhaver wisselt lekker af.
Verder zijn ook bananen en advocado goed (vult ook fijn zonder dat je er grote hoeveelheden van hoeft te eten).
En ik lees vol aandacht mee of ik nog wat tegenkom wat ik nog niet eerder gehoord heb
Verder zijn ook bananen en advocado goed (vult ook fijn zonder dat je er grote hoeveelheden van hoeft te eten).
En ik lees vol aandacht mee of ik nog wat tegenkom wat ik nog niet eerder gehoord heb
maandag 13 juni 2016 om 11:23
Caloriebommen maken met de blender. Bijv. volle yoghurt met havermout en fruit + ander calorierijk spul zoals bijv. dadels / pindakaas / notenpasta / nutella. Zo kun je vrij makkelijk veel calorieen extra binnen krijgen met weinig moeite (je drinkt het zo weg).
Bakjes havermout met banaan, rozijnen en noten.
App Myfitnesspal of Fatsecret installeren en deze 'omgekeerd' gebruiken (dus niet om af te vallen maar om aan te komen). Meer kcal eten dan je verbruikt (zo'n 300-500 kcal extra).
Bakjes havermout met banaan, rozijnen en noten.
App Myfitnesspal of Fatsecret installeren en deze 'omgekeerd' gebruiken (dus niet om af te vallen maar om aan te komen). Meer kcal eten dan je verbruikt (zo'n 300-500 kcal extra).
maandag 13 juni 2016 om 11:29
quote:bartjes schreef op 13 juni 2016 @ 11:24:
Dan ga ik dat in ieder geval kopen, amarna.
Domme vraag: kun je dat bij de supermarkt halen of kan dat beter bij een kaas/noten winkel of natuurwinkel?
Wat het makkelijkste is. Een noot van de natuurwinkel is niet beter dan van de supermarkt.
Ik haal vaak noten op de markt, want goedkoper.
Ik koop noten bij een marktkraam die ook gedroogd fruit verkoopt. Mango, ananas, gedroogde aardbeien bijvoorbeeld. Heel lekker, gezond en calorierijk.
Dan ga ik dat in ieder geval kopen, amarna.
Domme vraag: kun je dat bij de supermarkt halen of kan dat beter bij een kaas/noten winkel of natuurwinkel?
Wat het makkelijkste is. Een noot van de natuurwinkel is niet beter dan van de supermarkt.
Ik haal vaak noten op de markt, want goedkoper.
Ik koop noten bij een marktkraam die ook gedroogd fruit verkoopt. Mango, ananas, gedroogde aardbeien bijvoorbeeld. Heel lekker, gezond en calorierijk.
maandag 13 juni 2016 om 11:30
Ik typ te langzaam, jullie plaatsen posts onderwijl ik typ.
Dochter is boven de 20 gizmo-returns.
Ik ga een lijstje maken met opties die jullie aangeven en dan kan ze aangeven wat ze niet gaat eten. Ze houdt niet van rozijnen en muesli is ook niet haar ding. Dus dat aanschaffen helpt niet.
Bananen weer wel.
Hoe eten jullie avocado?
Ik ga een lijstje maken met opties die jullie aangeven en dan kan ze aangeven wat ze niet gaat eten. Ze houdt niet van rozijnen en muesli is ook niet haar ding. Dus dat aanschaffen helpt niet.
Bananen weer wel.
Hoe eten jullie avocado?
maandag 13 juni 2016 om 11:36
@mariposita, het is er wel hoor. Maar ik geef het in eerste instantie liever uit aan etenswaren voor haar
En naar de diëtiste gaat ze wel hoor, ze moet alleen nog een afspraak maken, en voordat ze daar is zijn we misschien een week verder. Alle beetjes helpen in dit geval.
En dan heeft ze misschien ook een wat beter gesprek als ze weet wat ze zelf al doet.
En naar de diëtiste gaat ze wel hoor, ze moet alleen nog een afspraak maken, en voordat ze daar is zijn we misschien een week verder. Alle beetjes helpen in dit geval.
En dan heeft ze misschien ook een wat beter gesprek als ze weet wat ze zelf al doet.
maandag 13 juni 2016 om 11:36
quote:bartjes schreef op 13 juni 2016 @ 11:30:
Bananen weer wel.
Hoe eten jullie avocado?
Avocado is heel lekker door een salade, door gewoon groenten, met een eitje, op brood (met nog ander beleg), door een pasta.
Wel een goed rijpe nemen! Anders is het echt vies.
Bananen weer wel.
Hoe eten jullie avocado?
Avocado is heel lekker door een salade, door gewoon groenten, met een eitje, op brood (met nog ander beleg), door een pasta.
Wel een goed rijpe nemen! Anders is het echt vies.