amitriptyline bij (aangezichts)pijn
vrijdag 25 september 2009 om 09:29
Ik heb al een behoorlijke tijd last van aangezichtspijn.
Ik heb daar Amitriptyline voor gekregen,25 mg.
maar omdat ik bezig was om de kilo's(22) die ik er bij had gekregen van een aantal jaren anti-depressiva er weer af te krijgen,was ik not amused. hoef ik het niet meer voor depri te gebruiken,wel voor dit.
Dit middel heb ik zelf jaaaaren geleden ook gebruikt voor Fibro(reuma) en hielp super. Maar weet niet of ik toen door aangekomen ben.
En daar ben ik zooo bang voor! Volgens ha en apotheek is de dosering te laag om er van aan te komen.
Wie gebruikt het ook voor pijn of een lage dosering?
Weet het helemaal niet meer..ik word gek van de oijn,ben op.
Ik heb daar Amitriptyline voor gekregen,25 mg.
maar omdat ik bezig was om de kilo's(22) die ik er bij had gekregen van een aantal jaren anti-depressiva er weer af te krijgen,was ik not amused. hoef ik het niet meer voor depri te gebruiken,wel voor dit.
Dit middel heb ik zelf jaaaaren geleden ook gebruikt voor Fibro(reuma) en hielp super. Maar weet niet of ik toen door aangekomen ben.
En daar ben ik zooo bang voor! Volgens ha en apotheek is de dosering te laag om er van aan te komen.
Wie gebruikt het ook voor pijn of een lage dosering?
Weet het helemaal niet meer..ik word gek van de oijn,ben op.
vrijdag 25 september 2009 om 09:47
Ik heb ook Amitriptyline gebruikt 25 mg voor migraine. Ik ben er niet van aangekomen hoor. Ik heb het ook niet zolang gebruikt, het was de bedoeling om mijn nekspieren te verslappen door de Amitrityline, maar het enige effect dat ik had was dat ik zo suf was als een konijn heel de dag. Moeilijk wakker worden ook `s ochtends, en heel de dag suf en slaperig zijn. Die bijwerking vond ik het niet waard.
Het is inderdaad een lage dosering (laagste)
Wat ik stom vond was dat ik dat middel gebruikt had een paar weken en toen ik ging verhuizen stond er groot op mijn patienten dossier: "Bekend met depressie" Nou jah! Beetje onzorgvuldig, want het was puur voor de behandeling voor migraine.
Het is inderdaad een lage dosering (laagste)
Wat ik stom vond was dat ik dat middel gebruikt had een paar weken en toen ik ging verhuizen stond er groot op mijn patienten dossier: "Bekend met depressie" Nou jah! Beetje onzorgvuldig, want het was puur voor de behandeling voor migraine.
vrijdag 25 september 2009 om 12:35
Het helpt dus ook bij migraine?
Dat zou mooi zijn,want daar heb ik dus ook met tijden last van.
Mijn aangezichtspijn en migraine loopt wat door elkaar heen.
Terwijl het duidelijk hele verschillende pijnen zijn.
En ik weet inderdaad dat het heel goed helpt bij gespannen,pijnlijke spieren.Ik heb het een tijdje terug al geslikt,maar gestopt vanwege de angst(extra kilo's) en voelde me overdag dus super;-)
En s'nachts heerlijk slapen..
En dat er in je dossier staat dat je bekend bent met depressie terwijl het niet zo is,moet je laten verwijderen hoor.
Want het wil nog weleens invloed hebben op bv hypotheken etc...
Dat zou mooi zijn,want daar heb ik dus ook met tijden last van.
Mijn aangezichtspijn en migraine loopt wat door elkaar heen.
Terwijl het duidelijk hele verschillende pijnen zijn.
En ik weet inderdaad dat het heel goed helpt bij gespannen,pijnlijke spieren.Ik heb het een tijdje terug al geslikt,maar gestopt vanwege de angst(extra kilo's) en voelde me overdag dus super;-)
En s'nachts heerlijk slapen..
En dat er in je dossier staat dat je bekend bent met depressie terwijl het niet zo is,moet je laten verwijderen hoor.
Want het wil nog weleens invloed hebben op bv hypotheken etc...
vrijdag 25 september 2009 om 14:11
Ik gebruik amytriptiline voor migraine en zeer pijnlijke spieren was er tijdje terug mee gestopt maar kreeg weer heel veel klachten, toen ik opnieuw begon merkte ik een heel groot verschil, mijn nek werd weer soepel, kaken deden geen pijn meer, stuk minder pijn in mijn benen(lag ik wakker van) slapen ging beter,ik gebruik 35 mg daar kom je niet van aan denk ik.
vrijdag 25 september 2009 om 14:22
Ik heb het eigenhandig doorgestreept toen, het is inmiddels al jaren geleden en ook verder niet in het dossier gekomen. Maar ik vond het gewoon stom.
Ik heb het dus niet zolang de kans gegeven omdat ik er zo suf van bleef, ik kan er verder niet veel over zeggen, of het werkt of niet. Maar proberen kan geen kwaad, ik denk dat het met aankomen echt wel meevalt, zeker als je er bewust van bent.
Ik heb het dus niet zolang de kans gegeven omdat ik er zo suf van bleef, ik kan er verder niet veel over zeggen, of het werkt of niet. Maar proberen kan geen kwaad, ik denk dat het met aankomen echt wel meevalt, zeker als je er bewust van bent.
donderdag 1 oktober 2009 om 18:04
Amytriptiline is een antidepressiva en schijnt kalmerende eigenschappen te hebben (kalmerende eigenschap heb ik nog nooit iets van gemerkt, maar staat in de bijsluiter....) Bij toeval is men er achter gekomen dat het ook helpt bij neuropathische pijn (zenuwpijn). 25 mg is niet de laagste dosering, er zijn nl ook tabletten van 10 mg.
Zelf gebruik ik het middel ook sinds februari. Bij mij is het om de uitstralingspijn vanuit mijn rug te onderdrukken. (Mij is niets bekend dat het zou helpen om je spieren losser te maken.) Ik gebruik per dag 50 mg en voor zover ik weet ben ik niet aangekomen. Van de bijwerkingen heb ik vooral de eerste weken veel last gehad. Maar ik kreeg vanaf medio januari zoveel zware medicatie, en steeds weer andere combinaties dat ik niet kan zeggen dat de bijwerkingen alleen van de amytriptiline kwamen. Van veel verschillende soorten medicijnen ben je suf, slaperig, duizelig, licht in je hoofd, misselijk... noem maar op.
En na enkele weken gaan de ergste bijverschijnselen weer over. Dus, laat je niet afschrikken door de bijsluiter want die is vreselijk! Kijk bijvoorbeeld onder punt 2: gedachten over zelfmoord....blablabla........
Als de medicijnen helpen tegen je aangezichtspijn (is zenuwpijn toch?) gewoon slikken!
Succes, en hopelijk heb je niet te veel last van de bijverschijnselen.
Zelf gebruik ik het middel ook sinds februari. Bij mij is het om de uitstralingspijn vanuit mijn rug te onderdrukken. (Mij is niets bekend dat het zou helpen om je spieren losser te maken.) Ik gebruik per dag 50 mg en voor zover ik weet ben ik niet aangekomen. Van de bijwerkingen heb ik vooral de eerste weken veel last gehad. Maar ik kreeg vanaf medio januari zoveel zware medicatie, en steeds weer andere combinaties dat ik niet kan zeggen dat de bijwerkingen alleen van de amytriptiline kwamen. Van veel verschillende soorten medicijnen ben je suf, slaperig, duizelig, licht in je hoofd, misselijk... noem maar op.
En na enkele weken gaan de ergste bijverschijnselen weer over. Dus, laat je niet afschrikken door de bijsluiter want die is vreselijk! Kijk bijvoorbeeld onder punt 2: gedachten over zelfmoord....blablabla........
Als de medicijnen helpen tegen je aangezichtspijn (is zenuwpijn toch?) gewoon slikken!
Succes, en hopelijk heb je niet te veel last van de bijverschijnselen.
donderdag 1 oktober 2009 om 20:13
Mijn zusje is sinds kort begonnen met Lyrica. De bijwerkingen liegen er niet om maar sinds ze dit gebruikt hoeft ze niet meer naar het ziekenhuis, aan de zuurstof en morfine omdat ze zo'n pijn heeft.
Misschien een tip?http://www.lyrica.nl/sites/lyrica/Pages/OverLyrica.aspx
Zij heeft dit via de pijnpolie gekregen. De migraine die ze kreeg werd steeds pijnlijker en zelfs met een morfinepomp was het niet meer te verhelpen.
Deze droeg ze 24 uur per dag....
Misschien een tip?http://www.lyrica.nl/sites/lyrica/Pages/OverLyrica.aspx
Zij heeft dit via de pijnpolie gekregen. De migraine die ze kreeg werd steeds pijnlijker en zelfs met een morfinepomp was het niet meer te verhelpen.
Deze droeg ze 24 uur per dag....