Gezondheid alle pijlers

andere bril

12-06-2015 20:22 24 berichten
Ik heb een bril gekregen die ik nu echt hele dagen op moet, voorheen deed ik hem alleen de avonden een paar uurtjes op. Maar wat voel ik me ellendig, na een aantal uur word ik echt wat misselijk, duizelig last van mijn hoofd, en word er gewoon echt heel sago van, is dit normaal, en moet ik dan toch wel echt doorzetten? De sterkte klopt, dit is ook door de oogarts gemeten, dus de glazen zijn goed.
Alle reacties Link kopieren
nee niet normaal, tenzij je varifocus glazen hebt, dan is het vaak een lijdensweg.

Dit omdat je nu moet ontdekken waar precies de juiste sterkte voor jou zich bevindt in de glazen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
nee gewoon een normale bril, maar moet volgens de oogarts mijn ogen er echt aan laten wennen, omdat ik hem gewoon te weinig op heb gehad, en daardoor mijn ogen het altijd alleen hebben moeten doen
De eerste paar dagen is dat normaal.
Oke ook dat je echt misselijk en naar word? Want ben nu echt niet gezellig om samen mee te zijn haha
Ja hoor, ik voel me altijd een beetje zeeziek dan.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen is gewoon naar in mijn hoofd, en op mijn buik,en kan niks hebben, maar ben gisteren begonnen met een halve dag en vandaag dus voor het eerst de hele dag, dus hoop dat het dan snel afzakt.
Misschien even langs de opticien gaan en na laten meten, de glazen dus. Ik heb ook wel eens gehad dat ik de nieuwe bril op had en het ineens veel slechter zag. Bleek het glas gedraaid te zijn, en als je een cilinder hebt, is dat heel lastig. Misschien is het bij jou echt moeten wennen, maar dan heb je een fout in het glas uitgesloten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is dit dezelfde bril die volgens de oogarts een foute sterkte had?
Ja dat is dezelfde bril, blijkt nu dus dat ik doordat ik mijn bril niet op had, wel die sterkte nodig heb, maar dat kan niet zomaar, ik moet dus deze nu echt de hele dag ophouden, en dan zorgen dat mijn ogen het niet meer zelf hoeven te doen, zodat ze over een tijdje wel de juiste sterke gaan aangeven. Op dit moment heb ik dit echt eerst nodig, en de glazen kloppen oogarts heeft ze gemeten, en de opticien gisteren ook weer net zoals mijn ogen, dus weet dat de bril goed is, alleen weet mijn lichaam dat volgens mij nog niet.
grappig dat je dit onder "zien" zet, wel de bedoeling van een bril natuurlijk, maar er wordt eigenlijk meer bedoeld: het zien van film, kunst of toneel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Haha zo bekeek ik het inderdaad niet
Maar hoe zat het met die sterkte die na de druppels ineens zo sterk veranderd was?

Had de oogarts daar dan nog een verklaring voor?

In ieder geval, als zowel de oogarts als de opticien zegt dat de sterkte van je bril goed is, dan zul je het moeten aannemen en er even doorheen moeten bijten. Hopelijk wen je snel en ben je dolblij dat je die bril hebt.
Het is zo dat ze mijn ogen lam hadden gelegd, en dan heb ik dus inderdaad die sterkte officieel nodig,maar omdat mijn ogen het al jaren lang aan het rechttrekken zijn konden ze me niet opeens plus 3 gaan geven, dus nu heb ik de bril wat mijn ogen in een normale oogmeting ook aangeven. Volgens de oogarts en de opticien is het dan zo dat als ik die nu 8 maanden non stop op ga hebben, dan worden mijn ogen dus weer lui, en zullen ze dan over een tijdje wel de sterkte aangeven die ze nodig hebben. Een moeilijk woord hadden ze ervoor wat mijn ogen nu deden, maar dat moeten ze dus eerst gaan afleren willen ze de echte sterkte gaan aangeven. En ja ben bang dat ik dan echt even een paar dagen moet doorbijten nu.
Dat moeilijke woord is accommoderen denk ik.

Het trekt waarschijnlijk vanzelf weer bij, ik had het ook toen ik mijn nieuwe bril kreeg (eerst jarenlang een bril gedragen, toen lenzen, en op een gegeven moment weer een bril gekocht voor erbij). Ik had hoofdpijn en was misselijk, maar na 2 dagen trok dat weg en nu kan ik makkelijker schakelen van lenzen naar bril.
nushy wijzigde dit bericht op 12-06-2015 21:31
Reden: haakje vergeten
% gewijzigd
Haha dat klopt helemaal ja kon er even niet opkomen, en dan als mijn ogen dat niet meer doen, dan gaan ze dus uit hunzelf de ware sterkte aangeven:( Hopen dat ik er dan ook met een paar dagen vanaf ben.
+3 loop je de hele dag met een leesbril op je neus?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Roelfien schreef op 12 juni 2015 @ 20:37:

Ja hoor, ik voel me altijd een beetje zeeziek dan.Ik zeg altijd wagenziek, maar dat dus. Draaierig en misselijk en gammel en de wereld staat dan niet recht. Duurt vaak een paar dagen.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha, en dat ik dan dus echt moet doorzetten
quote:dyllyd schreef op 12 juni 2015 @ 21:14:

Het is zo dat ze mijn ogen lam hadden gelegd, en dan heb ik dus inderdaad die sterkte officieel nodig,maar omdat mijn ogen het al jaren lang aan het rechttrekken zijn konden ze me niet opeens plus 3 gaan geven, dus nu heb ik de bril wat mijn ogen in een normale oogmeting ook aangeven. Volgens de oogarts en de opticien is het dan zo dat als ik die nu 8 maanden non stop op ga hebben, dan worden mijn ogen dus weer lui, en zullen ze dan over een tijdje wel de sterkte aangeven die ze nodig hebben. Een moeilijk woord hadden ze ervoor wat mijn ogen nu deden, maar dat moeten ze dus eerst gaan afleren willen ze de echte sterkte gaan aangeven. En ja ben bang dat ik dan echt even een paar dagen moet doorbijten nu.Ik vind de + sterkte vreemd. Die heb ik ook, maar dat is een leesbril. Ik zie er ook wazig door als ik veraf kijk of mee ga lopen. Dan gluur ik altijd over het glas heen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ken best wat mensen die fulltime een bril dragen met + glazen Tick.
En er zijn ook zeker mensen die een veel zwaarder plus hebben, nu zit ik op plus 1,75 aan beiden kanten, met nog een cilinder erin
quote:S0LEIL schreef op 13 juni 2015 @ 00:40:

Ik ken best wat mensen die fulltime een bril dragen met + glazen Tick.Maar dat zijn dan meestal wel varifocus brillen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 13 juni 2015 @ 17:16:

[...]

Maar dat zijn dan meestal wel varifocus brillen.Nee hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven