Gezondheid alle pijlers

Andere pil gaan gebruiken

27-02-2013 16:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een manier om anticonceptiepillen met elkaar te vergelijken? Qua samenstelling, prijs etc?

Ik gebruik momenteel een pil die doet wat ie moet doen, namelijk zwangerschap tegengaan. Maar die ik heb is vrij prijzig en ik zoek dus een goedkoper alternatief.
Ik krijg er een punthoofd van!
welke slik je? de 'merk'pillen zijn vrij duur, vandaar dat

de meeste een merkloze variant hebben (voor de verzekering toen het nog vergoed werd), behalve oor 1: dat is de Yasmin.

weet niet of je die slikt en of je dat dan toevallig doet ivm pukkels of zo. Daar zijn namelijk wel goedkopere varianten van die qua acne beetje hetzelfde doen (niet de Diane).

ik zelf was de hele pil zat dus heb 3 weken geleden een implanon laten zetten. dat word bij mij vergoed, maar is iets van 115 of zo en werkt dan 3 jaar. dat kost natuurlijk helemaal geen drol...
De merklose Microgynon 30 is het goedkoopste. (ethinylestradiol 0,03 en levonorgestrel.0,15 verkrijgbaar van verschillende merken)

Voor je jaar ben je volgens mij iets van 14 euro kwijt.

Let op: Voor de eerste uitgifte betaal je meer. De keer erna is het goedkoper.

En per jaar ophalen is goedkoper dan elke keer voor 3 maand.

Dit omdat er elke keer receptkosten gerekend worden.

De Diane-35 is idd op de markt als anti-acne en wordt als enige vergoed (meestal krijg je dan de merklose)

En dat er dode zijn gevallen door deze pil is niet alleen met deze pil een risico.

Dat is met alle pillen zo!!! Allemaal kans op trombose!

Duidelijk??
Volgens mij moet je via de huisarts overstappen naar een andere pil. Ik had altijd (ben nu zwanger) de microgynon 30 en die deed zijn werk prima voor volgens mij 20 euro per half jaar.
Het verbaasd mij dat er dan zoveel verschil in pil-prijzen zit?? Ik ben zelf net geswitcht van Diane naar Microgynon 30 dus moest in eerste instantie al even wennen dat ik moest betalen. Maar 20 euro per half jaar vind ik niet bepaald schrikbarend. Zijn andere pilsoorten dan zoveel duurder?
Een goede website om de kosten te vergelijken is www.medicijnkosten.nl

Een goede website om de samenstellingen te vergelijken is www.fk.cvz.nl

Echter, wellicht is het veel handiger als je gewoon een consultje bij je huisarts aanvraagt, zodat hij of zij je ook kan voorlichten over de voor- en nadelen van de verschillende soorten pillen en andere vormen van anticonceptie. Zodat je de keus niet alleen maakt op basis van de prijs.Want aangezien je nu niet de goedkoopste variant slikt, heb je om de een of andere reden dus waarschijnlijk in eerste instantie voor een pil met 'iets extra's' gekozen?

Verder klopt wat hierboven gezegd wordt; diane (merkloze dan) wordt vergoed, maar wordt alleen op indicatie acne voorgeschreven. Microgynon is goedkoopste, dus als je verder helemaal geen bijzondere wensen hebt, kan je die goed overwegen. Vraag je HA om advies!
Tnx voor de reacties, en de links.

Ik gebruik nu Modicon, kost me zo'n 70 euro per jaar. Als die goedkoopste dan 14 kost, is dat een flinke besparing.

Ik gebruik de pil al sinds mijn tienerjaren. Ben inmiddels twee kinderen verder. Destijds deze gekozen nadat ik het idee had dat ik van de Mycrogynon aan kwam. Maar dat is natuurlijk snel uitgevonden.

Ik heb iig geen medische reden om een bepaalde pil te moeten/willen.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ministat is ook een goedkope pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven