Gezondheid alle pijlers

Aura migraine

29-09-2009 15:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als puber had ik aanvallen van lichte hoofdpijn, gevolgd door een verschijnsel wat ik zelf aanduidt als "vlekken zien". Als ik naar iemand kijk, zie ik maar bepaalde gedeelten van het gezicht, de rest is donker.

Soms word de hoofdpijn erger, soms gaat het over. De hele aanval duurt ongeveer 1/2 -1 uur.

Ook als volwassene heb ik dit soms (nu op dit moment ook, vandaar dit topic). Mijn moeder relateerde het vroeger aan over- vermoeidheid, zelf denk ik dat het er niks mee te maken heeft.

Nu las ik een tijdje geleden op een heel ander forum de term "aura migraine" ik had hier nog nooit van gehoord.

De klachten leken op de mijne.

Herkent iemand dit? Is er iemand gediagnostiseerd met aura migraine?? Hoe kan je aanvallen oplossen, voorkomen etc??
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel. Het begint bij mij altijd net alsof ik te lang in een lamp o.i.d. heb gekeken (een soort nabeeld, als je begrijpt wat ik bedoel). Meestal trekt dit binnen een minuut of twintig weg naar m'n ooghoeken en daarna begint de hoofdpijn.

Ik ben er twee keer voor naar m'n oogarts geweest (heb nogal sterke lenzen en was bang voor een netvliesloslating). Was echter niets te zien; hij houdt het ook op migraine. Er is een van die keren nog wel een foto van m'n hoofd gemaakt (rontgen? Ik weet het niet meer precies), om enge dingen uit te sluiten. Daar was niets op te zien.

Ik ervaar het zelf niet als ernstig. Wel lastig :-)

Ik zie het overigens niet als zwarte vlekken. Ze zijn juist wit, waardoor stukken in een boek (letters) wegvallen. Ik noem het altijd 'zilveren windmolentjes in de zon'. De eerste keren eng, maar ben er nu aan gewend. Ik heb het zo'n twee keer per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven