Gezondheid alle pijlers

Baarmoederhals

03-12-2015 17:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn klacht is misschien een beetje een vreemde klacht en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Zo'n 2,5 jaar geleden heb ik een mirena spiraal laten zetten. Na elke menstruatie voelde ik of die er nog zat en toen moest ik altijd moeite doen om 'm te vinden. Ik kon er zeg maar niet bij met mijn vingers.

Sinds een paar maanden lijkt het alsof mijn baarmoederhals veel lager zit, ik hoef ineens geen moeite meer te doen om de draadjes van mijn spiraal te vinden. Het lijkt wel alsof ik soms maar tot de helft met mijn vingers naar binnen hoef om hem te voelen.

Ik ben 21 jaar en heb geen kinderen dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand deze problemen ook en/of kan iemand uitleggen wat dit is?
JA ik weet het...bel de huisarts
Deze weet ik zelfs.
Naar de huisarts, dat lijkt me een no-brainer! Wie weet heb je wel een verzakking.
quote:Amand schreef op 03 december 2015 @ 17:19:

Deze weet ik zelfs.Een leuk jurkje aan doen?
quote:SilverShadow schreef op 03 december 2015 @ 17:22:

[...]

Een leuk jurkje aan doen?Dat mag altijd, maar ik zou gewoon even de huisarts bellen. Veranderingen in/aan/op je lichaam zijn reden om een arts te consulteren.
Misschien is je spiraal gezakt.. Hup naarde huisarts.
Sommige mensen kunnen hun spiraaltje voelen, maar het is niet bedoeld ter controle.

Dat jij hem nu dus wel kan voelen en eerst niet lijkt me niet oké, want dan is hij dus verplaatst.. Huisarts/gyn opzoeken dus ! :-)
Had je een andere positie ten opzichte van voorgaande voel-sessies? Als je zit of hurkt hangt je baarmoeder lager dan als je staat.
Een spiraal is beweeglijk en kan dus wat verplaatsen, dat is geheel normaal. Maar voor de zekerheid zou ik toch even de huisarts bellen om het te checken.
quote:SilverShadow schreef op 03 december 2015 @ 17:22:

[...]

Een leuk jurkje aan doen?
Aan het begin wist je niet precies waar je moet zoeken, vandaar moest je met je hele vinger daar zoeken. Nu weet je waar je het touwtje kunt vinden.

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je een verzakking hebt.
Met een mirena menstrueer je toch niet meer?
quote:Luxaflex schreef op 03 december 2015 @ 17:43:

Had je een andere positie ten opzichte van voorgaande voel-sessies? Als je zit of hurkt hangt je baarmoeder lager dan als je staat.Nee, ik heb geen andere positie aan genomen! Ik denk dat ik morgen toch even naar de huisarts bel, horen wat hij zegt.
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 december 2015 @ 21:00:

Met een mirena menstrueer je toch niet meer?Wat ik begreep kunnen er 3 dingen gebeuren: 1. Je menstruatie blijft hetzelfde. 2. Je menstruatie word minder. 3. Je menstruatie blijft weg. Bij mij gebeurde eerst heel lang 3 en sinds een paar maanden 2 ;)
en...krijgen we de update?
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Mijn spiraal is verwijdert. Huisarts zei inderdaad wel te zien dat hij laag hing maar niet zorgwekkend, hij zei dat het ook te maken kon hebben met de hormonen via mijn spiraal. Ik moet het dus nog even in de gaten houden nu mijn spiraal eruit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven