Bartholin Cyste
vrijdag 27 juli 2012 om 08:23
Wie heeft er ervaring met een Bartholin Cyste?
Ik krijg sinds 2 jaar regelmatig zo'n ontsteking aan de binnenkant van een schaamlip. Ik ben van de week begonnen met een kuur Minocycline. Dit is nu de derde kuur. Ik vraag me af of ik er iets aan kan laten doen. Laten verwijderen door een arts? Het is erg pijnlijk en ik vind het ook genant. Ik zou graag ervaringsverhalen willen weten.
Ik krijg sinds 2 jaar regelmatig zo'n ontsteking aan de binnenkant van een schaamlip. Ik ben van de week begonnen met een kuur Minocycline. Dit is nu de derde kuur. Ik vraag me af of ik er iets aan kan laten doen. Laten verwijderen door een arts? Het is erg pijnlijk en ik vind het ook genant. Ik zou graag ervaringsverhalen willen weten.
vrijdag 27 juli 2012 om 08:45
Ja ik, 1x gehad en die is doorgegroeid tot formaat golfbal en operatief verwijderd. Is inderdaad vreselijk pijnlijk, dat gun je je grootste vijand nog niet (nou oké, eerlijk, een dagje dan )
Operatie viel mee, maar nasleep was minder toen ze me met een open wind van 3cm breed en diep naar huis stuurden, in het weekend, zonder pijnstilling. Uiteindelijk (incl voortraject) ca een maand niet echt kunnen zitten.
Daarna godzijdank nooit meer last van gehad.
Weet wel dat ie 'rijp' moet zijn voordat ze opereren, en misschien bereik jij dat stadium nooit..?
Heel veel sterkte! Het is meer dan 10jr geleden, maar ik weet nog heel goed hoe veel pijn het deed..
Operatie viel mee, maar nasleep was minder toen ze me met een open wind van 3cm breed en diep naar huis stuurden, in het weekend, zonder pijnstilling. Uiteindelijk (incl voortraject) ca een maand niet echt kunnen zitten.
Daarna godzijdank nooit meer last van gehad.
Weet wel dat ie 'rijp' moet zijn voordat ze opereren, en misschien bereik jij dat stadium nooit..?
Heel veel sterkte! Het is meer dan 10jr geleden, maar ik weet nog heel goed hoe veel pijn het deed..
vrijdag 27 juli 2012 om 08:54
Ik heb het ook gehad. 2x ging het vanzelf weg, de 3e keer niet en werd het formaat ei. Deze is op de poli verwijderd door een gyneacoloog. Hij heeft hem weggesneden. Dat was behoorlijk pijnlijk. Afgesproken terug te komen voor een echte operatieve verwijdering als ik het weer zou krijgen. Inmiddels is het 3,5 jaar geleden en geen last meer gehad.