Gezondheid alle pijlers

Beenmergpunctie/botbiopsie

07-01-2016 23:35 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij past dit topic ook prima onder 'Psyche', omdat ik erg bang ben voor de beenmergpunctie/botbiopsie over een aantal dagen. Ik kan een roesje krijgen en ik vind het helaas gewoon heel eng wat me na het weekend te wachten staat.

Ik ken alleen maar mensen die een punctie en biopsie hebben gehad zonder roesje. Gelukkig durfden deze mensen wel eerlijk tegen me te zijn en van 'verschrikkelijk pijnlijk' tot 'het is geen pretje', varieerden de antwoorden. Ik mag toch hopen dat dit met roesje echt veel draaglijker is.

O,ja... ik snap dat iedereen pijn verschillend ervaart, maar ik denk dat ik niet heel kleinzerig ben. Eerder huiverig voor naalden en ik ben vooral benieuwd of het echt nog zo gevoelig is met roesje bij een biopt nemen, aangezien het bot niet verdoofd kan worden. Punctie kijk ik ook echt niet naar uit, maar deze pijn van het opzuigen schijnt heel lastig uit te leggen te zijn...

Heeft iemand deze ingreep toevallig gehad met roesje en zou je je jouw ervaring met me willen delen? Ik zie er zo tegenop, dat ik de neiging heb om af te zeggen. Dit ga ik niet doen, want ik weet dat het moet. Toch hoop ik hier op wat ervaringen te mogen lezen, zodat ik wat meer verhalen ken dan alleen de verhalen van degenen zonder roesje (wat ik niet eens zou durven).
Saran, de combinatie van diclofenac en de bloedverdunners kan maagdarmklachten nog eens extra versterken, dus kan zeker dat je daar last van hebt. Domperidon werkt vooral tegen de misselijkheid, als je ook echt last hebt van maagpijn (of ook bij misselijkheid/maagklachten), kun je eventueel een extra maagbeschermer nemen die je toch al gekregen had.

En als het lukt de diclofenac laten staan (heb je ook al paracetamol?) of anders contact opnemen met je arts als de pijn of maagklachten blijven!
Slaap goed en droom fijn, toughcookie!

Shift, oh echt mag ik een extra maagbeschermer nemen als het straks nog niet is afgezakt? Ik heb maar 3 van deze zetpillen Diclofenac gehad, maar ik neem de derde morgen niet meer. Doe het wel gewoon met paracetamol, want ik heb al moeite om m'n gedachten bij de voorbereiding van een sollicitatiegesprek te houden door sufheid. Met maagpijn wordt het nog lastiger.

Ik kijk het nog even aan tot 23.00u. Het schijnt dat Diclofenac ongeveer 6 uur werkt. Mocht het dan nog zo naar voelen in m'n maag, neem ik alsnog een maagbeschermer erbij. Probeer het te vermijden, want ik heb nu voor 2 weken bloedverdunners en maagbeschermers gekregen en anders loopt dat niet meer gelijk/klopt dat niet meer.
Ik sluit me aan bij Shift, maar ik dacht gelezen te hebben dat je zowel Diclofenac én Brufen gekregen hebt? Heb je dit ook beiden gebruikt? Dat zijn 2 NSAID'ers, en worden normaal gesproken niet samen voorgeschreven. Het is eigenlijk altijd 1 soort NSAID samen met paracetamol.
Ja hoor, die maagbeschermers kunnen weinig kwaad, als je gewoon iets van omeprazol of pantoprazol hebt. Vervelend dat je er zoveel last van hebt! Soms willen de huis-tuin-keuken foefjes als melk drinken, geen koffie etc ook nog wel eens helpen. Hopelijk gaat het snel beter!
Overigens kunnen de maagklachten langer aanhouden dan de werking van de Diclofenac. Dat komt omdat je maagwand geirriteerd is en ik zou hier zeker nog een maagbeschermer voor innemen. Juist omdat je ook bloedverdunners hebt gekregen is een maagbloeding niet geheel ondenkbaar.

Ik snap niet goed dat je schema dan niet meer klopt met je bloedverdunners? Heb je een afgepaste hoeveelheid gekregen?
Maar ik vind dit eigenlijk vragen voor jouw eigen arts, die jous situatie kent en exact weet wat er aan de hand is qua ziekte(geschiedenis) en precies je medicatiegebruik kent.
Hi! Ja, ik mocht kiezen van de arts: zware Diclofenac 100mg of Brufen bruis 600 mg. Maar die laatste had ik nog thuis van een verstandskies laten trekken. Ik neem ze niet allebei. Het was of/of, zeg maar. Ik denk dat ik een uur geleden op het 'hoogtepunt' zat dat de zetpil werkte, want het is nu al wat minder dan om 20.00 uur. :-)

Ik heb idd een gedoseerd aantal bloedverdunners en maagbeschermers gekregen en nog wel een herhaalrecept erbij voor 195 extra. Waarschijnlijk is dit zo gedaan omdat ik precies na de gedoseerde hoeveelheid weer een afspraak heb bij de arts. Voor mijn gevoel slik ik ik opeens heel veel medicatie, maar ik denk dat ik dat zo ervaar omdat ik helemaal niets gebruikte tot aan vorige week. En idd Dubbs, ik zal als ik last blijf houden mijn arts vragen. :-)
Oh, of/of. Gelukkig maar.

Die maagbeschermers zijn zo bijgehaald hoor, je kunt ze zelfs bij het Kruidvat kopen.

Ik zou zeker niet gaan lijden maar voor de nacht lekker kunnen slapen met een maagbeschermer erbij.

Succes met alles!
Dank je wel, Dubbs! Ja, ik denk dat de kans groot is dat ik het gewoon slecht/warrig heb uitgelegd. Voor het onderzoek dacht ik niet helder door paniek en daarna was ik van de wereld door het slaapmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven