Gezondheid alle pijlers

Beschamend overgewicht

02-01-2019 20:52 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Helaas heb ik een behoorlijk en beschamend overgewicht. 2019 gaat mijn jaar worden om daar drastisch verandering in aan te brengen.

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...

Wellicht kunnen wij elkaar daarin motiveren? Af en toe een update en stand van zaken. Wat zijn de valkuilen? Wellicht eens een dip met elkaar delen, en uiteraard ook een succesverhaal.

Ik hoor het graag :).
Alle reacties Link kopieren
Hmmm jaaa.... die weegschaal. Ik durf niet :facepalm: :whistle: .

Heb het tot nu toe ook niet nodig; het gaat hartstikke goed met mijn plan-van-aanpak. Geen noemenswaardige honger of snaaitrek ofzo. Dus ik wacht gewoon een paar maanden, De spiegel en de broekriem moeten het me tot dan maar vertellen.

Erg he :-$ .... Verder ben ik best normaal hoor hahaha
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks hoor, purple! Dan ga je gewoon op de weegschaal staan als je het gevoel hebt dat er echt wat af is. Is de verrassing des te groter! Lekker om te lezen dat er meer ladies zijn bij wie het definitief gelukt is. Zelf werk ik op dit monent aan de kerstkilo's. Nog 1.5 kilo en ik ben weer op gewicht. Vroeger zou ik gedacht hebben ach dat komt wel een keer. Maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies Wynette. Dat heb ik dus verdeel te lang gedacht. "Komt wel een keer" ....
Nou, daardoor is het erg uit de hand gelopen!!!
Goed dat je de kerstkilo's meteen aanpakt 👍
Alle reacties Link kopieren
Verdeel =veeeeel
Alle reacties Link kopieren
@purple je zou jezelf ook kunnen opmeten? Als je dat wel wil tenminste. Dat heb ik ook gedaan omdat ik dat eigenlijk belangrijker vind voor mezelf dan het gewicht an sich.
Alle reacties Link kopieren
Ja, da's eigenlijk ook wel een idee!!
Alle reacties Link kopieren
Oh zag dat ik een vraag van je gemist had op vorige bladzijde... mijn training is geen hardlopen hoor maar zoals mijn naam al doet vermoeden is dat danstraining
2 uur op woe ( jazz en modern) en en do 1,5 uur vers hillende stijlen oa hiphop etc

Ik kon mijn bed nog uit vandaag :-D uiteraard wel spierpijn vooral mijn benen en bivenarmen/borst. Morgen de ergste dag waarschijnlijk :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Gaat ie vandaag, L2D? Spierpijn vást erger dan gisteren? 😁

Vandaag een week bezig. Natuurlijk is er nog niks te zien of aan kleding te merken, maar ik ben er zó blij van! Het voelt nu al lekker dat ik alleen maar gezond eet enzo. En dat ik dé knop gevonden heb!

Ik vind het trouwens wel lastiger, in het weekend. Door de week werk ik en heb ik heel veel afleiding. En kan alleen maar eten wat ik mee heb nu geen afleiding, kasten vol voorraad en huisgenoten die van alles eten.
Maar.... Gaat helemaal prima hoor! Ik word er niet chagrijnig van en hou prima vol.
Alle reacties Link kopieren
Ja gosterenavondlaat was wel de piek. Voor het slapen even met spierbalsem ingesmeerd en vanmorgen was het eigenlijk wel hetzelfde als gisteren. Viel niet tegen. Morgen eerste les pilatus krijg ik weer last van andere spieren :lol:

Dit weekend was hier ook lastiger. Uit eten en daar heb ik geen gezinde keuze op de kaart gezien en vandaag wilde onze dochter graag frietjes. Ze komt niet zo vAak thuis ivm opleiding dus vooruit dan maar :facepalm: morgen weer in het gareel :hyper:
Wel de overgebleven zoetigheid van kerst meegegeven om uit te delen daar :-D kunnen wij het tenMinste niet opeten .

Ik heb ook het gevoel dat de knop weer om aan het gaan is gelukkig. Vind het schrijven hier ook wel prettig. Toch het gevoel dat je het niet alleen doet en een beetje sociale controle.
Alle reacties Link kopieren
Psies!
En kom op hè. Je kunt het.
Voor mij werkt "geheelonthouding" beter dan af en toe iets lekkers nemen. Man bood net de laatste restjes uit chipsbakje aan. Maar heb geweigerd; bij mij glijd het dan veel te snel af. Dat "Ach wat geeft dit nou" en "Ach, een keertje" gaan veel te snel over in een gewoonte!
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens een idee om te verhuizen naar een ander afvaltopic? We zijn hier natuurlijk met niet heel veel mensen overgebleven, en misschien is het wel leuk om een grotere groep te hebben? Ik zag een topic op Lijf en Lijn genaamd "Heeeeel veel afvallen" ofzo.Daar is best een grote groep forummers actief.

Idee?
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
14-01-2019 10:15
Is het trouwens een idee om te verhuizen naar een ander afvaltopic? We zijn hier natuurlijk met niet heel veel mensen overgebleven, en misschien is het wel leuk om een grotere groep te hebben? Ik zag een topic op Lijf en Lijn genaamd "Heeeeel veel afvallen" ofzo.Daar is best een grote groep forummers actief.

Idee?

Ik schrijf ook bij afvallen2019. Had mezelf daar net aangemeld toen het ineens hier wel ging lopen ipv die discussie in het begin.
Er is ook een tabel die iemand bijhoud. Daar word ook wel veel geschreven misschien dat je daar ook mee kan schrijven? Dan hief ik er nog maar 1 bij te houden 😉

lijf-lijn/afvallen-2019/list_messages/434890
love2dance wijzigde dit bericht op 14-01-2019 12:16
Reden: Link toegevoegd
4.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah, goed plan. Hihi, ik had net gepost bij nog weer een ander topic, maar dan ga ik die even snel verwijderen. Ik kom eraan :-D
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je hier iets aan hebt: https://www.onlinepsycholoognederland.n ... ten/111/3/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven