Gezondheid alle pijlers

Beschamend overgewicht

02-01-2019 20:52 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Helaas heb ik een behoorlijk en beschamend overgewicht. 2019 gaat mijn jaar worden om daar drastisch verandering in aan te brengen.

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...

Wellicht kunnen wij elkaar daarin motiveren? Af en toe een update en stand van zaken. Wat zijn de valkuilen? Wellicht eens een dip met elkaar delen, en uiteraard ook een succesverhaal.

Ik hoor het graag :).
.
rosepudding wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:13
99.85% gewijzigd
Hoi tukkergirl, het lijkt erop dat je topic eindelijk verlaten is. :daisy: :cheer2: er waren er wel een paar die met jou wilde afvallen. Ben je er nog wel?
Nitflex schreef:
06-01-2019 09:20

Hoe anders zou dit topic zijn verlopen als ze er geen “beschamend” in zou hebben gezet? Terzijde; ik schaam mij ook voor van alles waar je misschien niets aan kunt doen. Is dat zo vreselijk dan? Je schamen?
Je ergens voor schamen is ook niet echt een bewuste keuze natuurlijk. Als je je ergens voor schaamt en iemand zegt, 'hey, je hoeft je helemaal niet te schamen', dan is het niet alsof je dan opeens kan ophouden met jezelf schamen.

Ik denk dat iedereen die zichzelf niet mooi vind, zich schaamt als ze worden nagekeken. Om dat op te lossen, is het enige wat je kan doen, jezelf mooi gaan vinden. Dat kan door acceptatie, of door verandering. Maar zomaar ophouden met jezelf schamen is nog nooit iemand gelukt.
julius schreef:
06-01-2019 10:27
Je ergens voor schamen is ook niet echt een bewuste keuze natuurlijk. Als je je ergens voor schaamt en iemand zegt, 'hey, je hoeft je helemaal niet te schamen', dan is het niet alsof je dan opeens kan ophouden met jezelf schamen.

Ik denk dat iedereen die zichzelf niet mooi vind, zich schaamt als ze worden nagekeken. Om dat op te lossen, is het enige wat je kan doen, jezelf mooi gaan vinden. Dat kan door acceptatie, of door verandering. Maar zomaar ophouden met jezelf schamen is nog nooit iemand gelukt.
Offtopic!
MissMaran schreef:
06-01-2019 10:53
Offtopic!
Wat een rare conclusies trek jij.
Je noemt het topic 'eindelijk verlaten :cheer2: ' terwijl de laatste post een half uur daarvoor is. En als het over de schaamte gaat, die zelfs in de titel van het topic wordt benoemd, dan zou het off topic zijn?
anoniem_376240 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 11:18
0.45% gewijzigd
MissMaran, TO heeft zelf ook niet haar best gedaan om het topic bij te sturen. En er waren hooguit 3 mensen die mee wilden posten, waaronder minstens 1 die absoluut niet in de doelgroep valt die TO voor ogen had.
Jammer dat de waarde van de discussie niet gezien wordt. Forumfossiel gaf op de vorige pagina een goeie samenvatting waar TO en anderen echt wel iets aan hebben.
Marana-- schreef:
06-01-2019 11:00
MissMaran, TO heeft zelf ook niet haar best gedaan om het topic bij te sturen. En er waren hooguit 3 mensen die mee wilden posten, waaronder minstens 1 die absoluut niet in de doelgroep valt die TO voor ogen had.
Jammer dat de waarde van de discussie niet gezien wordt. Forumfossiel gaf op de vorige pagina een goeie samenvatting waar TO en anderen echt wel iets aan hebben.
Niet haar best gedaan? Ze is vanaf het eerste moment haar eigen topic uitgewerkt, ik snap wel dat ze er niet meer is.
Open anders zelf een topic over hoe wel of niet af te vallen en? Doorzettingsvermogen?
Er wordt zelfs constant afgezeken en gekibbeld dus de discussie is niet eens normaal en gezellig.
.
rosepudding wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:14
99.12% gewijzigd
MissMaran schreef:
06-01-2019 10:08
Hoi tukkergirl, het lijkt erop dat je topic eindelijk verlaten is. :daisy: :cheer2: er waren er wel een paar die met jou wilde afvallen. Ben je er nog wel?
Je kunt Solo daar wel de schuld van geven, maar er zijn er genoeg die daar fel op duiken. Als dat niet gebeurt, is er weinig sprake van een topic overnemen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
MissMaran schreef:
06-01-2019 11:15
Niet haar best gedaan? Ze is vanaf het eerste moment haar eigen topic uitgewerkt, ik snap wel dat ze er niet meer is.
Open anders zelf een topic over hoe wel of niet af te vallen en? Doorzettingsvermogen?
Er wordt zelfs constant afgezeken en gekibbeld dus de discussie is niet eens normaal en gezellig.

Lees de eerste 2 reacties van Tukkergirl (na de OP dus) nog eens. Uit de eerste blijkt dat ze niet eens in gesprek wil gaan over wat Solo bedoelt, en uit de tweede dat ze liever in pb praat dan in dit topic.

Vertel eens MissMaran, hoeveel kilo wil jij afvallen en op welke manier ga je dit aanpakken? Misschien kunnen we het weer on topic krijgen als je zelf ook je best doet om on topic te posten?
Solomio schreef:
02-01-2019 21:19
Ik heb een zeer deprimerende mededeling voor je: zo veel overgewicht blijvend kwijtraken lukt vrijwel niemand.
De statistieken zijn uiterst somber.
Blz 1, 1e post van solomio.
Nee gek he dat ze geen zin in die discussie had :facepalm:
MissMaran schreef:
06-01-2019 11:47
Blz 1, 1e post van solomio.
Nee gek he dat ze geen zin in die discussie had :facepalm:

Ik vroeg je om naar de reactie van TO hierop te kijken. Ze had er een constructieve discussie van kunnen maken zelf.

Nogmaals: hoeveel wil jij kwijt? Ik zelf 5 kilo. Ik val dus buiten de doelgroep van TO, maar ik wil best meepraten als je hier alsnog een afvaltopic van wilt maken.
Marana-- schreef:
06-01-2019 11:50
Ik vroeg je om naar de reactie van TO hierop te kijken. Ze had er een constructieve discussie van kunnen maken zelf.

Nogmaals: hoeveel wil jij kwijt? Ik zelf 5 kilo. Ik val dus buiten de doelgroep van TO, maar ik wil best meepraten als je hier alsnog een afvaltopic van wilt maken.
TO wil gewoon ervaringen uitwisselen met mensen die ook nu starten. Geen constructieve discussies.
En die ervaringen is ze gaan uitwisselen via pb. Prima toch. Ik snap nietwaarom anderen hier en in het cm-topic gaan drammen over iets waar TO blijkbaar geen behoefte meer aan heeft.
Voor degene die willen afvallen, het lukt idd veel mensen niet om af te vallen, door zoveel redenen.
Het mooie van het openen van zo’n topic als dit, is dat mensen elkaar opbouwen bij een dip, beter nog elkaar kunnen adviseren wat wel lukt! Support van anderen vind ik bij moeilijke en ingrijpende veranderingen in ieders persoonlijk leven cruciaal.

TO, wat bij mij hielp om te stoppen met een ander soort problematiek was om mijn doelstelling te veranderen. Gezond worden en weer dingen kunnen doen wat niet meer kon.
Daarvoor moest ik wel mijn kop uit het zand trekken en heel erg diep in mijzelf kijken naar wat ik werkelijk deed en daarna waarom. Het psychologische deel moest ik onder ogen zien. Zat mensen die ook riepen ‘ gaat niet lukken! Je bent zo weer terug bij af!’. Dat waren de roepers die mij JUIST weer van de wagen schopte. Advies: compleet negeren en beloof jezelf het ook om de dooie donder niet te gaan geloven, wie, hoevaak dat ook tegen je roept, want zodra je dit soort goedbedoelde geroeptoeterde onzin gaat geloven, sta je al achter in hetgeen wat jullie willen bereiken.

Het kan namelijk gewoon. Hoe is voor elk ander anders.

Ik wens jullie heel veel succes en ook plezier bij het behalen van jullie doelen! Nieuwe recepten uitvogelen, nieuwe activiteiten ontdekken, jezelf beter accepteren en mentaal sterker!

Allemaal leuke dingen in het verschiet om te slagen! De beren op de weg gewoon in de dierentuin zetten en een leuk dagje uit van maken!
Koffiekop1 schreef:
06-01-2019 03:56
In jouw hoofd is een operatie voor iedereen het enige dat lange termijn werkt, althans, zo komt het hier op mij over.

Niet alleen in het hoofd van Solomio hoor, dit is ook de gangbare mening onder artsen.
Heeey Tukkergirl,

Nu de ruis van de lijn is..... ik zou graag elkaar mbv dit topic motiveren ed.
Ben je er nog wel?
To, ik wil je een hart onder de riem steken. Ik vind het dapper dat jij voor verandering gaat. Het is nooit te laat om een aantal positieve stappen te zetten in het leven. Er zijn ook mensen die daar wel in slagen en die in ieder geval weer iets gezonder zijn of waarbij het gewicht iets minder in de weg zit. Je hoeft geen fotomodel te worden. Een aantal kleine stappen kunnen je al grote winst opleveren. Geef niet op wanneer het een dag of een week wat minder gaat!
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-01-2019 12:56
0.21% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
06-01-2019 12:46
To, ik wil je een hard onder de riem steken.
Je wilt haar hard onder de riem steken? Dat is niet aardig!
Beste,

Af en toe lees ik mee in dit topic.

Graag breng ik onderstaand nog even extra onder de aandacht:
Tukkergirl schreef:
02-01-2019 20:52
Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...
Staat daar dat ik in contact wil komen met mensen die mij gaan vertellen dat het mij toch niet gaat lukken? Dat het moeilijk gaat worden? Dat ik professionele hulp moet zoeken?

NEE niets van dat. En ik snap heus wel dat een topic meerdere meningen oproept en dat mensen het lekker vinden om even van zich af te typen...
Ik voel mij niet geroepen daar verder op in te gaan.

Maar is het dan vreemd dat ik liever over ga op privé berichten? Ik probeer mijn doelen te behalen en dat doe ik liever met mensen die mij weten te motiveren, dan mensen die mij weten te demotiveren of gaan vertellen wat ik MOET doen.

Er schijnt echter af en toe storing te zijn in de privé berichten, ik heb in ieder geval wel op alle privé berichten reactie gegeven.

Ik wens jullie allemaal het beste en hoop volgend jaar met een update te kunnen komen van minimaal - 20 kilo!
KaleKip schreef:
06-01-2019 12:50
Je wilt haar hard onder de riem steken? Dat is niet aardig!
Ha ha sorry mijn sadomasochistische inslag...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Even terug naar iets constructiefs: iemand noemt een pagina terug ofzo dat de GBP haar metabolisme had gereset. Zouden er ook andere manieren zijn om je metabolisme te resetten? Zonder operatie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
.
rosepudding wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:14
99.71% gewijzigd
Tukkergirl schreef:
06-01-2019 12:54
Beste,

Ik wens jullie allemaal het beste en hoop volgend jaar met een update te kunnen komen van minimaal - 20 kilo!
Je hebt helemaal gelijk Tukkergirl! Ik wens je heel veel succes! Ik wil zelf ook afvallen maar 5/10 kilo.
Lavacakelover schreef:
05-01-2019 21:47
:whut:

Ik wil alleen even vragen aan de mensen die me een pb hebben gestuurd of ze mijn antwoord hebben ontvangen, het lijkt alsof ze geen van allen gelezen zijn.

Al kan ik me voorstellen dat dit gekaapte topic allang niet meer gelezen wordt door de mensen voor wie het bedoeld is.
Heb echt met verbazing, nee verbijstering zitten lezen sinds de vorige keer dat ik hier was.
Ongelooflijk hoe dit topic ontspoort is in mijn ogen :(

Mocht TO en de anderen die me pb stuurden nog meelezen: laat me even weten of je mijn pb ontvangen hebt. Zo niet schrijf ik met alle liefde nog even op hoe ik blijvend, al tientallen jaren blijvend ook al schijnt dat onmogelijk te zijn heul veul ben afgevallen.

Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben maar kan natuurlijk wel vertellen wat voor mij werkte; ook tijdens de overgang, na zwangerschappen. Ook besef ik heel goed dat ieder lichaam anders in elkaar zit. Succes niet verzekerd maar bij veel mensen werkt mijn supersimpele manier prima.
Eigenlijk staat het hier en daar al, anderen hebben dus dezelfde ervaring.

Jammer dat sommigen echt blijven hakken uit frustratie dat het hen niet lukt en nooit zal lukken.
Triest, ik zou sommige mensen aanraden eens hartelijk te lachen; kan je zittend doen en ook schuddebuiken van het lachen kost energie. Geen geld ook!!

Weg hier, de negatieve energie is slecht voor mijn humeur. Mochten degenen die me gemaild hebben dit nog lezen: ik zie as we speak mijn visite parkeren dus mochten de pb's ergens zijn blijven hangen stuur ik ze maandag nog een keer, morgen heb ik ook andere afspraken.

Heel veel succes voor degenen die het niet zo somber inzien: het kan heus wel.
Geen slagingspecentages bij de hand helaas maar wel ervaringsdeskundigen zat in mijn omgeving :-D
Hoi , heb je net een pb gestuurd . Eens met wat je hierboven schrijft. Heb ook lang niet alles meer gelezen hier ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven