Gezondheid alle pijlers

Bezorgd om opmars e-sigaret

15-11-2013 17:06 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie - ook hier- dat de e-sigaret overal in populariteit wint. Er zitten natuurlijk ook veel voordelen aan voor mensen die toch al verslaafd zijn aan roken en het roken niet kunnen laten. Maar ik maak me wel een beetje zorgen. Er is geen enkele wetgeving voor deze producten, en dat terwijl er wel degelijk risico's zijn.

Op dit moment mag je wettelijk gezien overal een e-sigaret opsteken, ook op plekken waar roken al heel lang verboden is.

Vorig weekend zat ik te genieten van een heerlijk gezellig etentje in een restaurant en ineens begon een dame aan een andere tafel te dampen. Het stinkt niet, je ruikt het amper, personeel laat de dame haar gang gaan maar wat ademt zij nu uit? Het is vrijwel zeker dat dat niet slechts waterdamp is, er zitten carcinogenen in die vloeistoffen en die damp daarvan verspreid zich in de omgeving.

(zie: http://www.bfr.bund.de/en/press_informa ... 30596.html of http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/-s ... 45093.html

Ik word niet zo blij van dat idee.

Ik moet er niet aan denken dat het straks normaal word om op kantoor te dampen, of in de omgeving van mijn kinderen maar er is geen wetgeving.

Hoe hier mee om te gaan? Mag je een damper verzoeken om ergens anders te gaan dampen of is dat not-done?

En weet iemand hier of er al wetgeving in de maak is?
Ik dacht juist dat uit onderzoeken niet aan te tonen viel dat e-smoking schadelijk is? En dat dat de reden was dat die wetgeving er niet doorheen kwam.

Volgens mij zijn vooral de tabaksindustrie en de overheid (vanwege accijns) de grote 'anti-campagne' aan het voeden...
Jezus Christus, stel je niet zo aan. En nee, het is not done om een damper te verzoeken ergens anders te gaan zitten omdat jij een hysterisch vrouwmens bent en 'bang' bent voor wat je prinsenkinderen allemaal wel niet in kunnen ademen terwijl er in de buitenlucht genoeg troep zit en jij daar net zo schuldig aan bent. Ga ergens anders zitten zeuren zeg.
Jeetje, azijnpisser. Gaat dit gezeik nu ook al beginnen over de e-sigaret?
Er tegenwoordig heel wat dingen om je echt zorgen over te maken..
quote:slwhisper schreef op 15 november 2013 @ 17:20:

Ik dacht juist dat uit onderzoeken niet aan te tonen viel dat e-smoking schadelijk is? En dat dat de reden was dat die wetgeving er niet doorheen kwam.

Volgens mij zijn vooral de tabaksindustrie en de overheid (vanwege accijns) de grote 'anti-campagne' aan het voeden...

Er zijn nog een heleboel onderzoeken nodig, op dit moment is er geen doorslaggevend onderzoek. Wel heeft voorlopig onderzoek aangetoond dat er waarschijnlijk wel degelijk gevaar is.

O, en verwacht niet dat er een anti campagne van de tabaksindustrie is of komt, zij hebben deze nieuwe industrie grotendeels in handen en verwachten reuze omzet.
Guinre: wat denk je dat je kinderen allemaal inademen puur en alleen maar door adem te halen?

Daar zijn wel onderzoeken naar gedaan en daarin is aangetoond dat zeker in de (grote) stad je heel veel schadelijke stoffen in ademt.

Van de e sigaret is niet aangetoond dat het schadelijke stoffen uitstoot maar blijkbaar kan jij het niet los zien van roken terwijl het toch echt HEEL wat anders is als roken.
Pfffffffff.........
quote:some32 schreef op 15 november 2013 @ 17:49:

Pfffffffff.........Pas op, straks stoot je nog iets schadelijks uit.
quote:nessemeisje schreef op vrijdag 15 november 2013 17:49 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="some32 in "Bezorgd om opmars e-sigaret"" class="messagelink">some32 schreef op 15 november 2013 @ 17:49</a>:</b>

Pfffffffff.........</div></blockquote>Pas op, straks stoot je nog iets schadelijks uit. Stel je voor!
Ik zit liever in de buurt van iemand die aan een e- sigaret zit te lurken dan naast iemand die starnakel bezopen is nadat hij/zij de nodige flessen drank heeft leeggelurkt.
verba volant, scripta manent.
quote:nessemeisje schreef op 15 november 2013 @ 17:49:

[...]

Pas op, straks stoot je nog iets schadelijks uit.Sowieso koolstofdioxide dus met iedere ademhaling vererger je het broeikast effect en met een diepe zucht nog veel erger
Geen last van rokers maar deze mafketels bestempel ik als de nieuwe mongolen. Zo'n beetje als de types die om de verkeerde redenen een prius rijden en dan overtuigd zijn dat ze bijdragen aan het milieu.

Ah, weer zo'n zwaktebod mongool, puf puf op batterijen.

Gewoon, omdat het kan.
Ga je lekker Jira? Neem nog een borrel zou ik zo zeggen.
Nicotine is nog altijd een plantengif, een e-sigaret daarvoor nog altijd giftig en de damp ook.. Eens dus met to:) shoot me maar zo is het. Heb al zoveel mensen horen roepen "joh ie e-sigaret is echt niet meer schadelijk voor mijn gezondheid, voel me zoveel beter.." Ja joh denk jij lekker dat je jezelf niet meer aan het vergiftigen bent...
quote:jira schreef op 15 november 2013 @ 18:02:

Geen last van rokers maar deze mafketels bestempel ik als de nieuwe mongolen. Zo'n beetje als de types die om de verkeerde redenen een prius rijden en dan overtuigd zijn dat ze bijdragen aan het milieu.

Ah, weer zo'n zwaktebod mongool, puf puf op batterijen.

Gewoon, omdat het kan. Je toetsenbord is stuk. In plaats van geenstijl.nl , wat je wilde typen zit je nu op viva.nl.
Ik zou degene die aan mij vraagt of ik niet wil dampen in zijn/haar bijzijn heel hard uitlachen. Nee, het mag dus ik doe het. Ook op mijn werk. Iedereen vindt het reuze interessant en hebben er allemaal geen bezwaar tegen. Ook mijn baas niet. Ik ben allang blij dat het ding er is.

En verder met Nessemeisje eens.
Tjonge jonge wat een bemoeizucht. Laat mensen lekker dampen.
Let the sun shine
quote:annelies64@ schreef op vrijdag 15 november 2013 18:19 Tjonge jonge wat een bemoeizucht. Laat mensen lekker dampen.Sjonge wat een bemoeizucht laat mensen lekker de ziektekosten nog hoger opdrijven...
Ik zou me drukker maken over de uitstoot van autoverkeer qua gevaarlijke stoffen. En daar laat je je kinderen ook gewoon doorheen gaan.
quote:masque schreef op 15 november 2013 @ 18:21:

[...]

Sjonge wat een bemoeizucht laat mensen lekker de ziektekosten nog hoger opdrijven...

Lees is eerst eens in voordat je dingen gaat roepen.

In de e sigaret zitten veel minder schadelijke stoffen dus alle rokers die gaan dampen worden gezonder den dus juist minder ziektekosten.

Ook de waterdamp die ze uitademen is scho(o)n(er) dus ook meedampen is minder schadelijk.
quote:masque schreef op 15 november 2013 @ 18:21:

[...]

Sjonge wat een bemoeizucht laat mensen lekker de ziektekosten nog hoger opdrijven...Nee die hoge bloeddruk, voor elk wissewasje naar de HAP, EHBO en huisarts en de psychische problemen vanwege al die angsten zijn lekker goedkoop.
quote:Starshine schreef op 15 november 2013 @ 18:27:

Ik zou me drukker maken over de uitstoot van autoverkeer qua gevaarlijke stoffen. En daar laat je je kinderen ook gewoon doorheen gaan.Afgeven op rokers is makkelijker Starshine en aangezien er door de e sigaret minder rokers zijn zoeken ze een andere groep om op af te geven.
http://www.evapor.nl/elektrische-sigaret-gezonder/

Lees dit maar eens.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ik heb al twee collega's die (netjes in het rookhol) dampen aan zo'n ding.

Meerdere zullen volgen neem ik aan
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven