Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

14-09-2020 03:11 42 berichten
Iemand leuke tips, behalve veel drinken?

Gisterenavond voelde ik het opeens opkomen en ik lig al de hele nacht wakker/zit op de wc. Ellende. Jaar of 10 geleden voor het laatst gehad. Maar herken het direct weer.

Zaterdag niet zedelijk bezig geweest en vermoed dat het dus daar iets mee te maken heeft, al vraag ik mij af of dat zo snel kan?

Ochtendurine aanleveren lukt denk ik niet morgenvroeg (zit immers al continue op de wc). Iemand daarom DE tip? Werken van die cranberry capsules bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
14-09-2020 16:31
Was idd niet oké. Nu een kuurtje :cheer:
.
Hopelijk werkt het snel!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Guldenroedethee en cranberrypillen.

Mijn urine was laatste op kweek bij HA, iemand enig idee hoeveel eigen risico dat me kost?
Zola123 schreef:
16-09-2020 10:17
Guldenroedethee en cranberrypillen.

Mijn urine was laatste op kweek bij HA, iemand enig idee hoeveel eigen risico dat me kost?
HA is gratis.
AB is eigen risico, als ik het goed heb begrepen.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
16-09-2020 10:18
HA is gratis.
AB is eigen risico, als ik het goed heb begrepen.
Oh echt, dat zou echt een meevaller zijn. Ik dacht dat zodra t op kweek ging het eigen risico er wel aan te pas zou komen.
Zola123 schreef:
16-09-2020 10:23
Oh echt, dat zou echt een meevaller zijn. Ik dacht dat zodra t op kweek ging het eigen risico er wel aan te pas zou komen.
Ik weet het niet zeker hoor.....

Wellicht als het extern op kweek gezet wordt, dat je dan wel ER kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
16-09-2020 10:18
HA is gratis.
AB is eigen risico, als ik het goed heb begrepen.
Klopt, en de kosten van de AB zijn €0,93 per dag (de kuur is 7 dagen).

www.medicijnkosten.nl

Véél goedkoper dus dan een doosje Cystiberry ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
16-09-2020 10:17
Guldenroedethee en cranberrypillen.

Mijn urine was laatste op kweek bij HA, iemand enig idee hoeveel eigen risico dat me kost?
Kweek kost denk ik iets in de orde van grootte van €25, eigen risico.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik moest voor een urinekweek 95 euro aftikken. Dit gebeurde niet bij de ha maar in het lab van het ziekenhuis. Ik schrok wel van het bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
16-09-2020 19:07
Ik moest voor een urinekweek 95 euro aftikken. Dit gebeurde niet bij de ha maar in het lab van het ziekenhuis. Ik schrok wel van het bedrag.
Was het een positieve kweek? Dan doen ze vervolgonderzoek, dat kost dan inderdaad extra.

Er komt volgens mij vrij veel handmatig werk bij kijken, daarom is het wel prijzig.

Maar urinekweek hoeft bij blaasontsteking alleen maar in bepaalde (risico)gevallen, zoals o.a. bij zwangeren.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wow 95 is wel veel.

Ik had urine ingeleverd bij HA voor zon sneltest na 10 uur. Daar kwam niks uit, toen ik belde zeiden ze dat ze dat de reguliere test niks uitwees en ze het op kweek hadden gezet daar om te checken na 24 uur. Daar kwam toen ook niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn gezondheid voor 100 euro niet op het spel zetten. Voor hetzelfde geld krijg je een delier of een nierbekken ontsteking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Na het kuurtje leek ik af te zijn van m’n blaasontsteking, maar helaas begin ik sinds vanmiddag weer de welbekende symptomen te krijgen.

Nu wil ik morgenochtend weer urine in gaan leven, alleen ben ik ongesteld. Google mij al suf, maar lees overal dat je dan dus niet kunt inleveren.

Weet iemand zo wat ze als oplossing hiervoor hebben? Dacht sowieso maar opvangen en morgenochtend bellen. Maak me alleen wat zorgen dat ik straks dagenlang moet wachten door menstruatie.....

Ik overweeg een celibatair leven. Gadverdamme, dit gedoe is mij het bijna niet meer waard. Al zijn er natuurlijk veel ergere dingen in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend douchen, een tampon inbrengen en dan urine opvangen. En dan aangeven dat je ongesteld bent.

Vervelend hoor dat het nu al weer terug is. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je vandaag eigenlijk gedaan, naar de dokter? Het lijkt me als je tampons draagt dat je de hele bende niet echt mixt toch. Ik wist ook niet dat dit niet kon. Plas je wel na de daad?

Ik heb het ook wel eens 2x keer achter elkaar gehad. 2e keer kreeg ik 1 of 2 tabletten die ik in 1x in moest nemen. Daarna was het weer heel lang weg. Dus maak je er niet te druk om, wss was het gewoon niet weg. Het is wel slim om even een 'aanval' in te zetten, dus wat ik doe is gulderoede thee, cranberry tabletten, pure cranberrysap, vitamine c tabletten, veel water, rechtop zitten en goed uitplassen etc. 8-)
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
27-09-2020 22:17
Na het kuurtje leek ik af te zijn van m’n blaasontsteking, maar helaas begin ik sinds vanmiddag weer de welbekende symptomen te krijgen.

Nu wil ik morgenochtend weer urine in gaan leven, alleen ben ik ongesteld. Google mij al suf, maar lees overal dat je dan dus niet kunt inleveren.

Weet iemand zo wat ze als oplossing hiervoor hebben? Dacht sowieso maar opvangen en morgenochtend bellen. Maak me alleen wat zorgen dat ik straks dagenlang moet wachten door menstruatie.....
.
Gewoon inleveren en aangeven dat je ongesteld bent.
Mochten ze bloed in de urine vinden, dan weten ze waar het door komt.

Het gedeelte van de urinetest wat belangrijk is voor je blaasontsteking (o.a. nitriet) kunnen ze mogelijk evengoed beoordelen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad inleveren en aangeven dat je ongesteld bent. Wellicht is het slim om de volgende keer na je kuur nog een keer te laten testen om te kijken of de ontsteking ook echt weg is?
flipje2 schreef:
16-09-2020 20:34
Was het een positieve kweek? Dan doen ze vervolgonderzoek, dat kost dan inderdaad extra.

Er komt volgens mij vrij veel handmatig werk bij kijken, daarom is het wel prijzig.

Maar urinekweek hoeft bij blaasontsteking alleen maar in bepaalde (risico)gevallen, zoals o.a. bij zwangeren.
Ze zetten de kweek bij ons op, in het ziekenhuis. Zodra het daar de drempel over gaat kost het geld. Er kwam wel uit welke ab het beste werkte voor deze blaasontsteking.

Nu gebruik ik d manose als onderhoud voor mijn blaas. Moet afkloppen maar het werkt.

Rozekoek hoe gaat het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven