Gezondheid alle pijlers

blepharitis en ooglidontsteking

31-07-2012 07:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds enige tijd last van blepharitis en nu voor tweede keer last van ooglidontsteking (verstopt haarvaatje) voel het weer opkomen en dikker worden. Wat helpt bij jullie? Heb zo n speciale reinigingsgel en antibiothicum creme. Vorige keer hielp dit niet en moest ik antibiothica kuur, maar dat kan moeilijk elke keer. Warme compressen?
Warme compressen, tweemaal daags wassen met babyshampoo of Blephasol èn antiobioticazalf zou het moeten doen.

Niet je oude zalf gebruiken trouwens. Deze tubes zijn maar kort houdbaar.
Wat guiletta zegt, tube is na openen maar een maand houdbaar.
Ben je de vorige keer onder behandeling geweest van de oogarts? Zo ja, bel de praktijk op voor overleg. Je hebt meerdere zalven namelijk. De een werkt breed, de ander smal.

En anders: huisarts bellen voor een consult. Eventueel laten doorverwijzen (ik vind een orale AB kuur best heftig voor blepharitis namelijk).
Mijn vorige antibiothica creme hielp idd niet. Welke raden jullie aan?
Jakkes, ik heb er ook regelmatig last van en make-up doen mijn ogen al helemaal niet goed.

Ik poets iedere dag met Blephasol en ik krijg druppels, Tobradex, als ik weer een ontsteking heb (via de oogarts) Dat spul werkt als een tierelier, maar mag ik niet te vaak gebruiken. Mijn advies nu is dus naar de oogarts laten verwijzen.
Ik raad niks aan qua medicatie. Daarvoor moet je echt naar een arts. Dus maak even een afspraak! Succes.
Doe ik en dank voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven