bloed bij ontlasting
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:50
@Aafke; ik ging even op dit topic kijken omdat het erg herkenbaar was voor mij. Heb afgelopen mei een maagbloeding gehad. Een maagzweer die ik blijkbaar had die was gaan bloeden. Ik had toen in eerste instantie heel zwarte beetje teer achtige ontlasting en daarna helderrood bloed, ging maar door. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je nu geen bloed meer hebt?
Ik ben toen ook naar de HA gegaan omdat ik ook helemaal flauw werd en duizelig enz en ben toen in het ziekenhuis beland. Ik kreeg ook een gastroscopie en ze hebben de bloeding via de gastroscopie kunnen schroeien waardoor die gestopt is.. Dus uiteindelijk goed gekomen
Die gastroscopie was toen met een roesje omdat ik zo ziek was.
Vorige week heb ik opnieuw een gastroscopie gehad, omdat de arts wilde checken of alles goed genezen was en die gastroscopie heb ik zonder roesje gedaan, dus zonder verdoving. Ze spuiten dan een soort spray in je keel waardoor je keel wel wat verdoofd raakt. Ik ben niet echt een type die snel in paniek raakt, en als je je goed kan ontspannen en de aanwijzingen van de assistente van de arts opvolgt, dan is het prima te doen zonder roes. Het duurt maar 10minuutjes.
Het is een naar onderzoek, dat wel, maar het doet geen pijn.
In jouw geval denk ik indd dat het een aambei was of iets dergelijks, aangezien je nu geen bloed meer verliest..
Sterkte!!
Ik ben toen ook naar de HA gegaan omdat ik ook helemaal flauw werd en duizelig enz en ben toen in het ziekenhuis beland. Ik kreeg ook een gastroscopie en ze hebben de bloeding via de gastroscopie kunnen schroeien waardoor die gestopt is.. Dus uiteindelijk goed gekomen
Die gastroscopie was toen met een roesje omdat ik zo ziek was.
Vorige week heb ik opnieuw een gastroscopie gehad, omdat de arts wilde checken of alles goed genezen was en die gastroscopie heb ik zonder roesje gedaan, dus zonder verdoving. Ze spuiten dan een soort spray in je keel waardoor je keel wel wat verdoofd raakt. Ik ben niet echt een type die snel in paniek raakt, en als je je goed kan ontspannen en de aanwijzingen van de assistente van de arts opvolgt, dan is het prima te doen zonder roes. Het duurt maar 10minuutjes.
Het is een naar onderzoek, dat wel, maar het doet geen pijn.
In jouw geval denk ik indd dat het een aambei was of iets dergelijks, aangezien je nu geen bloed meer verliest..
Sterkte!!
donderdag 30 augustus 2012 om 17:26
donderdag 30 augustus 2012 om 20:13
Als het goed is moet je een liter vloeistof drinken wat ervoor zorgt dat je darmen leegspoelen, misschien krijg je ook een klysma, pijnloos maar die vloeistof is niet echt lekker (zout).
Daarna gaan ze met een soort soepel staafje met een piepkleine camera via de anus de darmen bekijken, alleen de dikke darm, waarschijnlijk alleen het laatste gedeelte van de dikke darm. Het kan dus zijn dat ze daar een of meerdere poliepen vinden, veel mensen hebben overigens poliepen. Daar nemen ze hapjes uit en grote poliepen halen ze dan vaak meteen weg en dat wordt dan opgestuurd naar het lab.
Maar weet je het kan ook een inwendige aambei of een piepklein scheurtje in je endeldarm...
Je kan ook zelf via Google zoeken op; juveniele poliepen.
Daarna gaan ze met een soort soepel staafje met een piepkleine camera via de anus de darmen bekijken, alleen de dikke darm, waarschijnlijk alleen het laatste gedeelte van de dikke darm. Het kan dus zijn dat ze daar een of meerdere poliepen vinden, veel mensen hebben overigens poliepen. Daar nemen ze hapjes uit en grote poliepen halen ze dan vaak meteen weg en dat wordt dan opgestuurd naar het lab.
Maar weet je het kan ook een inwendige aambei of een piepklein scheurtje in je endeldarm...
Je kan ook zelf via Google zoeken op; juveniele poliepen.
vrijdag 31 augustus 2012 om 12:05
Aafke; ohh ik dacht een gastroscopie, maar je hebt natuurlijk ook ander soort scopies... Daar heb ik geen ervaring mee dan.. In elk geval veel sterkte, komt goed !!!! Het feit dat je pas 11 sept terecht kan, zegt ook wel wat over hoe ernstig de arts zelf denkt dat het is. Als hij ook direct aan ernstige aandoeningen/ziektes zou denken, dan zou je wel sneller terecht kunnen voor zo'n scopie hoor!
Dus , houd moed!!
Dus , houd moed!!
dinsdag 11 september 2012 om 14:19
vandaag gesprek psyssian assistent gehad van de MDL poli. In principe hoeft het onderzoek pas vanaf 40jr als er in de 1e lijn darmkanker voorkomt. En het eenmalig bloedverlies vond ze ook niet echt zorgelijk, maar voor de zekerheid krijg ik zon onderzoek. op 9 oktober. Bah zie er erg tegenop. Krijg een roesje, maar wat als die niet werk? Ik vind het ook eng om 'weg te vallen' tijdens dat roesje... En dan wachten op de uitslag.... killing. al verwacht ze er niks van hoor. en dan over 6 jaar weer een scopie.