Gezondheid alle pijlers

Boeren laten

26-08-2012 18:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het onderwerp is wat onsmakelijk, maar hier is het volgende aan de hand.

Mijn vriend laat nu al ca. enkele maanden continu boertjes. En dat met name nadat hij wat gegeten heeft. Ook wel 's avonds na de warme maaltijd. En wanneer we dan 's avonds voor de t.v. zitten gaat dit de gehele avond door. Heel vervelend, tot irritatie van mijn kant. Dan krijgen we hier weer woorden over. Dan zegt hij dat ik er niet over moet beginnen , etc. Maar het boeren neemt niet af. Hij is er al eens mee naar de huisarts geweest, maar de medicatie hiervoor heeft niet geholpen. Daarom wil hij hier ook niet weer naar toe, omdat het toch niets helpt zegt hij dan. Ook eet hij te snel, maar ook hier doet hij niets aan. Ik zit ondertussen een beetje met mijn handen in het haar, wat ik ook zeg het helpt niets. Soms denk ik zelfs dat hij het zichzelf heeft aangewendt. Heel frustrerend...gisteren zei hij zelfs dat het door mij kwam dat hij aan het boeren ging.
gisteren zei hij zelfs dat het door mij kwam dat hij aan het boeren ging.

Als je heel snel eet zonder te kauwen krijg je al snel te veel lucht mee naar binnen en dan kan je dus gaan boeren.

Drinkt hij ook veel frisdrank met koolzuur?

Irritant dat je vriend er eigenlijk niets aan wil doen.
Medicatie voor boeren? Echt??

*het moet niet gekker worden*

Hij moet niet zo schrokken met eten, dan heb je ook geen last van boeren! En als ie zich niet aanpast, zou ik echt een ander vriendje zoeken, bah bah wat een viespeuk.
Geen tips helaas.

Ik heb een collega die continu naast me zit te boeren, binnensmonds dat wel, maar ik word er echt onpasselijk van.

Iedereen laat weleens een boer(tje), maar continu...
Oh, en hij zou eens meditatie / yoga / ademhalingstechnieken moeten proberen, zodat hij een diepe buikademhaling ontwikkelt (om het oppervlakkige gevoel van een boer die in de weg zit weg te ademen).
Hij moet gewoon minder snel eten.
begin jij toch gewoon met scheten laten?
Ik zou opnieuw een afspraak bij de huisarts maken. Als een medicijn niet helpt, ga je op zoek naar iets anders.
Waarom is het erg dat hij boert?
quote:SeptemberGirl schreef op 26 augustus 2012 @ 18:34:

Oh, en hij zou eens meditatie / yoga / ademhalingstechnieken moeten proberen, zodat hij een diepe buikademhaling ontwikkelt (om het oppervlakkige gevoel van een boer die in de weg zit weg te ademen).En jij denkt dat je een lompe boer zonder tafelmanieren wel op bereid krijgt om yoga te gaan doen?
Hij geeft jou de schuld van het boeren? Wat een boer .
En voor die maanden deed hij het niet?
Als het pas sinds enkele maanden zo is kan er ook iets fysieks mis zijn. Helemaal als hij zijn eetgedrag/patroon niet heeft veranderd en dus nog net zo snel eet als vroeger.

Ik ging ermee terug naar de huisarts; waarom heeft hij die medicijnen voorgeschreven gekregen? Aan welke oorzaak dacht de huisarts?
quote:sugarmiss schreef op 26 augustus 2012 @ 18:46:

[...]

En jij denkt dat je een lompe boer zonder tafelmanieren wel op bereid krijgt om yoga te gaan doen?Nee...... eigenlijk niet.
Jeetje een probleem maken over boeren? Really? Moet je mijn dochter soms horen, iedereen boert toch wel eens. En er voor naar de dokter? Dat je moet boeren? Het word steeds gekker
Ik heb er soms ook veel last van en er bestaat inderdaad bepaalde medicatie voor. Verder vermijden om kaugom te kauwen, koolzuurhoudende dranken te nuttigen en bepaalde voedingsmiddelen (zie internet voor lijst) dus voedingspatroon aanpassen.
Vind ie het zelf niet erg?
http://www.goedgezond.be/2008/06/24/waa ... je-boeren/

http://www.ntvg.nl/publicatie/boeren-ructus/volledig

Misschien heb je wat aan deze info.
quote:SeptemberGirl schreef op 26 augustus 2012 @ 18:34:

Oh, en hij zou eens meditatie / yoga / ademhalingstechnieken moeten proberen, zodat hij een diepe buikademhaling ontwikkelt (om het oppervlakkige gevoel van een boer die in de weg zit weg te ademen).

Ik doe dat allemaal: meditatie/yoga/ademhalingstechnieken en ik laat ook boeren. Soms erger, soms minder. Na een blikje cola komen er énorme boeren, waar ik niets aan kan doen, helaas.

Ik heb medicatie voor maagzuurremmers en daardoor komen er volgens mij ook af en toe boeren.

TO, ik zou eens proberen jezelf te ontspannen. Waarom heb je er zo'n probleem mee? Omdat het 'niet hoort'? Wat is precies het probleem?
Later is nu
Volgens mij heeft TO geen moeite met af en toe een boer(tje), maar uit de OP krijg ik de indruk dat vriend de hele avond continue zit te boeren. Daar zou ik zelf denk ik ook niet zo vrolijk van worden.
Ik ken ook iemand (1 keer gezien) die echt wel 30 keer in een minuut kleine boertjes laat. Niet normaal!!

Ik dacht echt dat het een "tik" was.

Ik zou me, net als TO, ook kapot ergeren. Hoevaak doet hij dit dan? Echt een paar keer per minuut?

Ik zou hem gerust terug sturen naar de huisarts voor een verwijzing.
Ik vind het een verschil of iemand zijn boeren even lekker (opzettelijk) hard laat horen, of gewoon regelmatig (of vaak) een klein boertje laat. In dat laatste geval hoop ik niet dat je daar een probleem van maakt, want het is gewoon een reactie van het lichaam. En bij de één is dat wat vaker dan bij de ander. Ik zou het vreselijk vinden als mijn vriend daar zo'n probleem van maakte en me er zelfs voor naar de dokter stuurde. En hij is daar nota bene al heen geweest, dus hij heeft zelf ook al wat actie ondernomen maar het mocht niet baten. Kun je je er niet gewoon bij neerleggen?
Ik boer als het moet het complete alfabet achter elkaar.

Maar ik kan het prima ophouden/boeren op een plek waar niemand er last van heeft.

Niemand heeft er thuis last van, maar ik vind het niet echt netjes.

Wel vreemd dat hij zegt dat het aan jou ligt...
quote:mika65 schreef op 26 augustus 2012 @ 18:58:

Jeetje een probleem maken over boeren? Really? Moet je mijn dochter soms horen, iedereen boert toch wel eens. En er voor naar de dokter? Dat je moet boeren? Het word steeds gekker

Afgezien van dat het onbeschoft en goor is om de hele tijd boeren te laten, kan het ook een symptoom zijn van ziekte.

Met name wanneer het gepaard gaat met zure oprispingen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven