Gezondheid alle pijlers

branderige huid

28-11-2012 22:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele maanden heb ik last van een branderige huid na het scheren, en met ondergoed gaat het behoorlijk irriteren en jeuken.

Het branderige gebied loopt van het stukje tussen mijn vagina en anus tot een stukje tussen mijn billen. (beetje vage omschrijving haha)

Ik houd het goed schoon en heb meerdere creme's geprobeerd (vaseline, vitamine E-creme, creme tegen huidirritatie en een antischimmelcreme)

De irritatie verminderd hiermee wel, maar zodra ik stop met smeren is het binnen no time weer terug.

Zodra ik stop met scheren wordt het ook minder, maar zelf vind ik het niet echt fijn om dit stukje niet te ontharen.

Hebben meerdere mensen hier last van en/of misschien een oplossing voor.
sudocreme? en waarom smeer je antischimmelcreme op iets waarvan je niet weet of het schimmel is?
quote:akelei91 schreef op 28 november 2012 @ 22:55:

sudocreme? en waarom smeer je antischimmelcreme op iets waarvan je niet weet of het schimmel is?Iemand raadde me dat aan, baad het niet schaad het niet toch???
misschien droogmaken met talkpoeder?

Is vochtig in dat gebied he, dus antisc himmelmiddel is geen slecht idee en dat duurt dan heel lang en is gauw weer terug door de vochtige huid in dat gebied. Misschien (beetje raar) droogblazen met een föhn na het douchen?
it's a big club and you ain't in it
Google geeft een hoop nuttigs, o.a. deze.
Leven en beleven
Scheer je met schuim?

Ik krijg ook overal jeuk van,tot ik ging scheren onder de douche,net nadat ik me gewassen heb met doucheschuim.
Talkpoeder is misschien wel een goed idee ja, dat ga ik zeker eens proberen, en scheren met schuim is ook het proberen waard.

De google tips ga ik ook ff doorlezen.

Bedankt voor de reakties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven