Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Doro: :hug:

Met Pasen brunchen we altijd met het hele gezin. Eieren verstoppen voor de kleintjes en gewoon lekker samen zijn. Met paaseitjes ook natuurlijk.
Heftig Doro :hug:

Wij verstoppen ook elk jaar chocolade eitjes. De jeugd is inmiddels 17 en 18,maar dat drukt de pret niet. Integendeel zelfs.

Ik krijg sinds een jaar ofzo buikpijn en diarree van chocola, dus ik ga voor drop.
Doro75 schreef:
16-03-2019 22:09
Echt hè? Hoe kan de rest van de wereld toch zonder?
Ik snap dat ook niet..
Maar sommige dingen zijn gewoon niet te snappen. Denk ik. :P
Kwebbeltje91 schreef:
16-03-2019 22:46
Ik snap dat ook niet..
Maar sommige dingen zijn gewoon niet te snappen. Denk ik. :P
Dat zal het zijn Kwebbel! :-D

Wij gaan ook voor brunch + paaseieren zoeken. Zo gezellig altijd! Maar ja, mijn kinderen zijn van de traditie en willen dat gewoon Thuis. Had het zelf ook niet zo door dat Pasen in de vakantie zou vallen toen man boekte. Maar goed. Komt goed!
Ik hou meer van hartige dingen.
lise1985 schreef:
16-03-2019 23:02
Ik hou meer van hartige dingen.
Een Cheester egg voor jou dan? ;-D

https://www.businessinsider.nl/cheester ... on-2017-4/
Doro75 schreef:
16-03-2019 23:05
Een Cheester egg voor jou dan? ;-D

https://www.businessinsider.nl/cheester ... on-2017-4/
O nee, bah.
Geef maar een bitterbal-ei
lise1985 schreef:
16-03-2019 23:10
O nee, bah.
Geef maar een bitterbal-ei
Ook goed! :-D
Doro75 schreef:
16-03-2019 23:18
Ook goed! :-D
Dank je! :biggrin:
En dank voor alle :hug: Dat doet me goed.

Praten over drop en paaseieren is een mooie afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Geen Pasen, is een mogelijkheid vanwege ernstig oplopende problemen met de kerk. Vandaar :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heb jij problemen met de kerk Jolly?

Het is een van de weinige keren dat ik er wel kom.
lise1985 schreef:
17-03-2019 03:56
Heb jij problemen met de kerk Jolly?

Het is een van de weinige keren dat ik er wel kom.
Ik kom alleen in kerken om ze te bezichtigen, op vakantie meestal.
Alle reacties Link kopieren
Ja, lang verhaal :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Geen chocolade eitjes in huis, ik koop het ook niet.
Een nieuw topic, het ging wel erg snel.
cesium24 schreef:
17-03-2019 05:23
Ik kom alleen in kerken om ze te bezichtigen, op vakantie meestal.
Dat doe ik ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Lise, net wakker en ik las bij jou in de gauwigheid dat je alleen van harige dingen hield. :rofl:
Toen dacht ik huh, even teruglezen?


Goedemorgen allemaal maar weer.
Ik kom ook niet zo vaak meer in de kerk. Ben wel gelovig overigens, streng rk opgevoed. Verplicht elke week naar de kerk.
Daar is het misgegaan denk. Puber zijn en verplicht iets moeten.
Nadat ik op mezelf ging wonen is het minder geworden. Kinderen nog wel gedoopt en communie gedaan.
En regelmatig naar de kerk. Maar niet meer elke week.

En toen werden het pubers. Oudste ging studeren en werd agnostisch.
Dochter gelooft nog wel
Maar we komen er nu vooral met speciale vieringen.
Of idd in de vakantie een kaarsje opsteken
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen!

Ik ga op dezelfde manier naar de kerk als Cesium :-]
Ben vroeger wel eens met een vriendin naar een dienst gegaan. Altijd als ik er ben, wordt er gepredikt over de ongelovige Thomas. Ik roep het over me af, denk ik.

Ik zag vanmorgen zon! :sun:
En man moest weg, maar ging eerst met de hond uit. Gisteren en eergisteren deed zoon dat. Echt ongekend, thuis en er al 3 dagen niet 's morgens eruit te hoeven voor de hond. Dat is me al 10 jaar niet gebeurt!
Later is nu
Ik kom ook niet meer in de kerk, tenzij het voor een begrafenis of bruiloft is.
Verder vind ik het wel mooi en indrukwekkend om kerken te bezoeken. De Sagrada Familia in Barcelona staat nog op mijn lijstje, daar wil ik echt een keer naartoe.

Vroeger wel elke week mee naar de kerk trouwens, maar vanaf mn 12/13 begon ik steeds meer tegen te sputteren. Mijn zus ook trouwens.
Toen onze ouders gingen scheiden waren we er allebei klaar mee, want alleen mijn moeder ging/gaat nog naar de kerk.
Ik heb er totaal geen spijt van. Ik heb respect voor ieders geloof hoor, maar ik zat steeds meer met tegenzin in de kerk omdat ik dacht: Wat doe ik hier?
Sindsdien is het in de familie ook wel hommeles hoor, want wij zijn al de zoveelste kleinkinderen die niet meer naar de kerk gaan. En sommige mensen vinden dat heel erg teleurstellend. Tja, hun probleem.

Goedemorgen trouwens :) Eindelijk eens goed doorgeslapen. Pas om half 11 wakker. Hier schijnt de zon, hopelijk blijft dat vanmiddag ook zo. Kan ik een stukje wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-03-2019 10:50
goedemorgen!

Ik ga op dezelfde manier naar de kerk als Cesium :-]
Ben vroeger wel eens met een vriendin naar een dienst gegaan. Altijd als ik er ben, wordt er gepredikt over de ongelovige Thomas. Ik roep het over me af, denk ik.
Thomas is overigens de eerste gelovige in de Bijbel, maar dat terzijde :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ieders zijn keuze toch kwebbeltje?
Ik snap dat opdringen van anderen vaak ook niet. Waarom laat iedereen elkaar niet in zijn waarde en respecteert andermans keuzes?
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar laat elkaar gewoon met rust en eigen keuzes maken.
Ieder zijn dingen, ieder zijn mening . Je bent geen beter of slechter mens als je wel of niet naar de kerk gaat vind ik.
Het gaat erom hóe je als mens bent.

Wie geeft mij even een flinke schop onder mijn kont?
Ik zit nu al doemscenario's te bedenken hoe mijn baas gaat reageren als ik op moet zeggen.
En ik ben nog niet eens aangenomen!
( hoewel ik denk dat dat wel gaat gebeuren, die manager was zó positief, zei dat ze heel veel reacties hadden gehad maar zei ook dat ze vrij veel mensen kunnen plaatsen , en dan tot 2 keer toe hoe goed en positief ik overkwam én dat hij dacht dat ik heel goed in zijn team zou passen zijn voor mij toch een lichte indicatie)
Maar goed, het is nog niet zover.
En ik maak me ( nu al ) druk
Dus wie schopt mij even terug naar de realiteit? :moon:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
*SCHOP*
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-03-2019 11:33
*SCHOP*
Dank je Jolly :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik schop ook voor de zekerheid :P

Je hebt helemaal gelijk Lientje. Maar er zijn een paar familieleden die erg gelovig zijn.
Mijn moeder vond het ook niet kunnen dat ik niet meer naar de kerk wilde, en heeft heel lang gedacht dat het een fase was. Inmiddels heeft ze er min of meer vrede mee, maar het blijft een gevoelig onderwerp. Maar ik maak me er niet meer druk om, ik heb mijn eigen leven toch?
Alle reacties Link kopieren
Nou zo is het hoor kwebbeltje.
Ik vind het ook jammer dat mijn oudste niet meer geloofd maar dat is zijn keuze en zijn beslissing.
Wat me nu doet bedenken dat ik dat contrast goed laat zien in 2 liedjes die ik voor mijn crematie later heb uitgezocht. Imagine van John Lennon en I believen van Robson en Jerome.
Schiet me nu zo opeens te binnen.
Blijkbaar ben ik een tegenstrijdig mens. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven