Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
@Doro, herkenbaar wat je schrijft.

Over de jurist, ik weet niet zo goed waarom hij in eerste instantie zo reageerde eigenlijk. Ik vermoed gewoon onwetendheid.
Ik heb het bezwaarschrift inmiddels gelezen en het klopt nu grotendeels wel. Het doet alleen nog vermoeden dat ik met goed afwisseling een dag wel doorkomt, er staat nu niets vermeld over liggende rust. Dus dat mag hij sowieso nog even toevoegen.


Het verhaal van het UWV zoals het op papier staat is trouwens best plausibel en geloofwaardig. Het is alleen niet van toepassing op mijn situatie. Maar het is wel een goed verhaal.
@Doro: ik kan me zo goed voorstellen dat je dingen doet om, gewoon voor jezelf, het idee van een normaal leven te behouden. Ik herken het, grenzen over, om een uurtje een ander bestaan te hebben.
cesium24 schreef:
18-03-2019 15:11
@Doro: ik kan me zo goed voorstellen dat je dingen doet om, gewoon voor jezelf, het idee van een normaal leven te behouden. Ik herken het, grenzen over, om een uurtje een ander bestaan te hebben.
Ik vind dit ook volkomen normaal.

Maar ik moet me er zelf altijd voor verdedigen, want mensen denken meteen dat dat de standaard is.
Doro75 schreef:
18-03-2019 14:38
Zó irritant inderdaad!

Yellow - niet om te slijmen, maar ik merk in deze groep bij jou echt niks van een moeilijk of zelfs maar afwijkend karakter. Alleen maar als je vertelt over hoe je ouders en artsen je behandelen. En dan denk ik: hoe dan?! Moet heel frustrerend zijn voor je :redrose:
Dat is lief. :heart:

Nu moet ik wel zeggen, ik ben best een pittige hoor. Maar dat is door de jaren erger geworden.

Zoals mijn maatschappelijk werkster het heel lief zegt, ik kan verbaal heel sterk zijn. En je kan vluchten of vechten in paniek. En mijn allereerste reactie is wel altijd om me eerst terug te trekken als het mis loopt. Maar dat kan niet altijd en dan kan het ugly worden.

Maar in gewone normale levenssituaties heb ik dit nooit gehad. De eerste keer dat ik echt in paniek raakte was toen ik mijn baan kwijt raakte. Ik was gestopt met mijn studie omdat ik het fysiek niet meer trok. En ik was leidinggevende in opleiding bij een supermarkt maar toen kreeg ik een stomme griep en toen zag ik online uit het rooster dat ik terug gedregradeerd was naar cassiere. Toen is het licht uit gegaan in mijn hoofd. Mijn jeugdvriend/ex waar ik sinds mijn 13e mee samen was heeft me naar de destijds ook nieuwe dokter gebracht en daar kreeg ik kalmeringspillen mee en ik moest de volgende dag om 8 uur bij de POH’er zijn want ik was zo in paniek daar kon ze niks mee.

De POH’er wilde de volgende dag van mij weten hoe ik het dacht op te gaan lossen en ik wist het niet. Ik had revalidatie gedaan. Was gestopt merk mijn favoriete sport en deed fitness onder begeleiding van een fysiotherapie. Ik was 30 kg afgevallen. Ipv een HBO studie was ik naar een bijbaan van 24 uur per week gegaan, en zelfs dat was mis gegaan. En toen raakte die man gefrustreerd met me en toen ben ik weer volledig in paniek geraakt.

En toen een week later ben ik in de flashbacks naar het misbruik geklapt. Ik sliep niet meer. Droomde dan alleen maar wat een gebeurd was als kind. Mijn jeugdvriend is toen uiteindelijk met een brief naar de dokter gegaan want door de manier waarop ze op me gereageerd hadden durfde ik eigenlijk niet eens meer ee naartoe. Ze heeft die brief wel gelezen maar hem aan de kant gegooid en gezegd dat ze er niks mee kon en me slaapmedicatie voorgeschreven als ik maandag weer naar de POH’er zou gaan.

Dat heb ik gedaan en toen kreeg ik te horen dat ik doorverwezen was naar de afdeling persoonlijkheidsstoornissen. Omdat die wachttijd gigantisch was wilde ik graag andere opties bekijken maar dat was onmogelijk. Ik heb daar uiteindelijk die intake gehad en het is eigenlijk niet over het misbruik gegaan. Ze konden geen definitieve stoornis op me plakken. En verwezen me door naar de jongvolwassenen groep. Daar vonden ze me niet op mijn plek.. en kort daarna ben ik naar Rotterdam verhuisd en hebben ze de diagnose PTSS gesteld.

En ze gebruiken nu dus die allereerste intake om me bij de ggz geen intake te geven bij angst en paniek. Terwijl ik in Breda nog een keer de diagnoses heb gehad, en in Roosendaal. Maar die plekken vinden zichzelf niet crisis genoeg ingericht. :@@:
Jemig Yellow, hoe frustrerend is dat zeg.
Ik weet echt even niet wat ik daarop moet zeggen, behalve dat het natuurlijk belachelijk is.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
18-03-2019 14:28
Tegen mij word eigenlijk gewoon gezegd dat ze me geen therapie gaan geven voor mijn psychisch trauma want mijn persoonlijkheid staat me niet aan.

Op school en werk heb ik daar nooit serieuze problemen of iets mee gehad. Ik was wel een beetje een buitenbeentje op de middelbare school, maar ik heb wel altijd gewoon vriendinnetjes enzo gehad. Ik ben vastgelopen door mijn fysieke toestand.

Mijn persoonlijkheid was een probleem voor mijn ouders. En dus bij de dokters.

En mijn vriendinnen vonden het altijd hilarisch om zich voor te stellen als ze dan een van hun als dochter hadden gehad, daar waren mijn ma en pa gillend gek van geworden.

Kon je ziel maar bloeden als een abces.

:hug:
Dat de schuld ook bij jou gelegd wordt en niet bij je ouders :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
18-03-2019 14:16
En dat als je medisch uitbehandeld bent er toch, steeds weer, mensen dé oplossing voor je hebben. Je eigen, stomme schuld dan als je daar niks mee wil doen.

ja, dat had ik vroeger al. Als jongere met eczeem. Dat er altijd wel ergens een wonderdokter was, die me wél zou genezen.

En het idee bij mensen, dat dingen maakbaar zijn. Dat je inderdaad niet genoeg geprobeerd hebt, anders lukte het wel/was je wel beter.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte allemaal. :hug:

Ben nu even te moe om op iedereen te reageren, ben wel weer veilig thuis.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
18-03-2019 15:40
ja, dat had ik vroeger al. Als jongere met eczeem. Dat er altijd wel ergens een wonderdokter was, die me wél zou genezen.

En het idee bij mensen, dat dingen maakbaar zijn. Dat je inderdaad niet genoeg geprobeerd hebt, anders lukte het wel/was je wel beter.
Ik kan me hier echt zo kwaad om maken.

Mijn schoonmoeder vroeg zaterdag hoe het zat met mijn klussen voor mijn mans bedrijf. Ze was in de veronderstelling dat ik nu ging meewerken in zijn bedrijf. Ik was nogal verbaasd, want ze zijn op de hoogte van mijn situatie. Maar goed, niet iedereen onthoudt alles, dus ik heb ze opnieuw bijgepraat.
Toen vond mijn schoonvader dat ik helemaal geen uitkering moet willen.
Dus ik vroeg hoe ik dan aan inkomen moest komen.
Hij vond dat ik dan maar moest wachten tot het beter ging.
Pas toen ik uitlegde dat dat niet het geval gaat zijn en ik dan helemaal geen inkomen meer heb, begon het kwartje toch te vallen.

Een ander familielid vroeg wat ik nu eigenlijk had, want ze begreep het niet. En wanneer ik dan weer aan het werk ging.

Vanmiddag weer een rondje gewandeld aangezien het eindelijk weer een beetje droog is. Na een kwartier had ik klapvoetverschijnselen en een doof been.
Maar nee hoor, even doorbijten en ik kan gewoon aan het werk :frusty:
lientje69 schreef:
18-03-2019 15:46
Sterkte allemaal. :hug:

Ben nu even te moe om op iedereen te reageren, ben wel weer veilig thuis.
Gelukkig Lientje.
Alle reacties Link kopieren
Ergerlijk Lise :-(

Fijn dat je veilig thuis bent, Lientje!
Later is nu
Shitterdekut.

Sorry voor gevloek. Maar baal even onwijs op het moment.
Vorige week zei de fysio, dat ik niet voldoende verzekerd was voor de behandelingen. Oftewel: Ik mag alle kosten gaan dokken. Aangezien dat aardig hoog op kan gaan lopen, heeft ze voorgesteld om de behandeling te gaan stoppen. Nu is mijn geluk dat mijn scoliose niet heel ernstig is. Ze heeft ook voorgesteld om te gaan sporten (fitness) en te gaan fietsen.
Misschien stond ik er ook wel wat naïef in hoor. Ben niet zo heel erg thuis in de verzekeringen. Oeps.
Verzekering gebeld en die zei, je kan alleen per kalenderjaar aanvullende verzekering erbij nemen.
Nu dus afgesproken om deze week nog 2 behandelingen bij haar te laten doen, waarin ze me ook wat (meer) oefeningen meegeeft om thuis te oefenen. Het gaat er bij mij vooral om, om mijn spieren sterker te maken. En het scheelt straks misschien ook wel iets als ik mijn steunzolen heb. Die zijn trouwens eind deze week klaar.
Mooi prut Kwebbel.
Ja. Maar wel fijn dat ze het verteld hebben, want dan kan ik er rekening mee houden. Nu ben ik sowieso zuinig met geld, en zorg ik dat ik altijd wel een bepaald bedrag op mijn spaarrekening heb staan. Het is ook wel fijn dat de fysio meedenkt met de mogelijkheden.

Maar verder blijft het gewoon kut.
Stel dat ik halverwege dit jaar een zwaar ongeluk krijg, waardoor ik een half jaar moet revalideren bij de fysio. Mag ik dat dan allemaal ook op gaan hoesten?
Ik vind het best krom dat je niet ten alle tijde een aanvullende verzekering erbij mag nemen.
Mijn buurman heeft dat dus bij de hand gehad. Ongeval gehad op het werk, leven op bijstandsniveau en dus geen fysiotherapie in het pakket. Uiteindelijk heeft zijn werkgever voor de kosten op moeten draaien, maar anders had hij geen fysiotherapie kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel vervelend, Kwebbeltje. Mijn fysio geeft het ook altijd op tijd aan. Of gaf, want wij hebben inmiddels onze fysio aanvullend onbeperkt, geloof ik. En mijn werkgever heeft het ook nog in het pakket. Dus ik kan eventueel via werkgever naar de fysio, ook 12 keer ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij achmea mocht je aanvullende altijd ophogen het hele jaar door. Lager niet, ophogen wel. Wel bij 4 sterren moest er toestemming komen.

Weet je zeker dat het klopt? Ik geloof jou wel hoor!... maar die 'telefoon miepen' zeggen vaak maar wat. Vaak onjuiste informatie.

Ik heb eens 3x met dezelfde vraag gebeld, kreeg 3x een ander antwoord. Is bij uwv ook altijd zo.

Dus ik adviseer je het ook nog even via de website proberen op te hogen. Vaak kun je inloggen met je digiD. Als je dit wil natuurlijk.
Helaas klopt het wel. Ik heb net via de chat contact gezocht, en daar geven ze hetzelfde antwoord.
Ik weet dus wel dat ik einde van dit jaar echt eens goed mijn verzekering ga checken. Leer voor de volgende keer..
Jeetje Yellow... :hug:

Ik hoop echt dat de psychiater die je binnenkort spreekt door dit falende hulpverlener circus heen kan prikken en jou gaat helpen.
Lekker, verse pasta vanavond. Heerlijk gegeten.
Helaas kwam het er nu in omgekeerde volgorde weer uit.
Man vreest al voor zichzelf :facepalm:
Ah nee Lise. Wat balen! Was er iets van de ingrediënten niet meer goed?
Nee, alles was prima. Smaak was goed, ingrediënten vers.
Hmm toch verkeerd gevallen dan waarschijnlijk :(
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er veel geschreven weer.

Ik zal er even op een paar reageren , op allemaal wordt lastig denk.

Lise, inmiddels al wat beter?
Verse pasta zit ei door toch?, misschien is daar wat mis mee gegaan?
Wij hadden gisteravond gewone pasta met paddestoelen, was lekker.

Nartjie, goeie plaatjes!
Hopelijk helpt het jou ook.

Kwebbel vind ik het nadeel met aanvullende verzekering, je betaalt je blauw en je hebt het óf niet nodig óf juist meer nodig
lientje69 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 09:08
0.44% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Yellow, ik vind het zo naar voor je dat er niemand is die je kan helpen. Ik hoop dat je snel een echte huisarts vind.
Misschien toch een praktijk opbellen en vragen of je in elk geval langs mag komen met mw om eea toe te lichten?

Ik moet zo weer in de auto richting ziekenhuis. Heb een afspraak met dochter bij de kaakchirurg voor haar operatie.
En het heeft gevroren hier. Bah. Dat wordt dus krabben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven