Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
17-03-2019 19:50
Afbeelding
Dat is een goeie nartjie! Dat plaatje ga ik even opslaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
nartjie schreef:
17-03-2019 19:50
Afbeelding
Ik denk dat ik een keer een stenen muur ga schilderen met deze quote erop zo herkenbaar!

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Net wezen bloedprikken. Wij hebben sinds kort een jonge moslima in de praktijk werken. Doet haar werk prima maar ik blijf het een vreemd gezicht vinden met zo'n lang gewaad en gezicht met hoofddoek rondom.
Je ziet het hier nooit eigenlijk.
Dan merk je pas hoe wereldvreemd je op het platteland bent.
Terwijl we hier in het dorp ook al jaren zo'n gezin hebben. Maar die vrouw is al oud. Heel jonge moslima's die zo uitgesproken in hun geloof zijn zie je hier eigenlijk nooit.

Afijn, bloed is eruit en ik ga op weg naar Zuid-Holland. Op verjaardag bij een vriendin. Hopelijk hebben jullie beter geslapen dan Ik, hier mag de doos pijnstillers er weer bij vandaag

Fijne dag nog allemaal.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Sterkte vandaag, Lientje.
En veel plezier, natuurlijk.

Wat me gisteren ineens opviel, is dat ik in Londen wel last van m'n knieën heb gehad, en heup en ellebogen (ja, dat is inderdaad wel raar, vind ik) maar eigenlijk weinig van m'n achillespezen. Dat scheelt weer, want wel veel gelopen, natuurlijk. Toch zijn ze nog wel dik en op zich zijn ze nog gevoelig, maar het had erger gekund.

Ook heb ik sinds gisterenavond ineens een plekje eczeem onderaan m'n wijsvinger. Zo raar. Normaal heb ik dat als ik een ring draag, daarom wissel ik m'n ring ook vaak van hand, maar om de wijsvinger draag ik geen ring. Kan me ook niet herinneren wat anders dan anders gedaan te hebben met die hand. Apart.
Later is nu
Goedemorgen,

Sterkte en veel plezier vandaag Lientje!

@Dreamer, overheerste het een het ander? Dat heb ik nog weleens namelijk.

Hier wederom een slechte nacht gehad, zelfs een nachtmerrie gehad.
Blij dat het weekend weer voorbij is en ik vandaag een dag voor mezelf heb. Genoeg op de planning, maar wel in mijn eigen tempo.
En hopen dat vandaag de jurist de boel in orde maakt en mijn bloeduitslagen binnen zijn.
Zojuist de jurist gesproken. Die heeft het concept bezwaar gemaakt, maar wilde vooraf het e.e.a. toelichten.
Hij denkt dat de kans klein is dat we er iets mee gaan bereiken omdat volgens hem de aangepaste functies en dus de AO berekening eigenlijk wel past bij mijn ziektebeeld.
Ik ben behoorlijk boos geworden en heb hem uitgelegd dat als dat zo zou zijn, mijn oude functie nog passender zou zijn en dat als het allemaal zo zou zijn, ik gewoon an het werk was geweest. Dat het punt is, dat mijn beperkingen veel verstrekkender zijn .
Blijkbaar heeft hij dat nooit zo begrepen.

Ik ben er aardig door van slag nu.
Lise: dus de jurist gaat ook weer uit van de verkeerde veronderstellingen? Is er nog tijd om alles te herzien? Ik zou hier ook totaal van slag door raken.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
jeetje Lise, als zelfs die jurist al zo denkt :(
Frustrerend!
Later is nu
Lientje: ik hoop dat je inmiddels ergens fijn aan de koffie zit!

Dreamer: gelukkig dat het in Londen vrij goed ging. Meestal kom je er pas achteraf achter dat je toch teveel hebt gevraagd van je lichaam. Je wilt toch graag profiteren van je uitje.

Ik doe bewust een beetje rustig aan. We willen deze week naar Amsterdam. Liefst wil ik twee tentoonstellingen op één dag, ben benieuwd of dat gaat lukken. Sowieso is het al ver rijden en dan wil je er graag optimaal gebruik van maken.
Ik wilde reageren, maar toen kreeg ik mail van de jurist. Die heeft mijn opmerkingen in het telefoongesprek toch ter harte genomen en het bezwaarschrift komt nu wel grotendeels overeen met mijn verhaal.

We hebben nu tot woensdag om nog evt. op- en aanmerkingen door te geven dus man en ik gaan het nog even samen doornemen.

Inmiddels zijn mijn bloeduitslagen ook binnen, maar volgens de assistente heeft de huisarts vandaag geen tijd meer om er naar te kijken en komt hij er morgen op terug.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je jurist dan wel naar je luistert, Lise. pff.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-03-2019 12:05
Gelukkig dat je jurist dan wel naar je luistert, Lise. pff.
Ik word er echt moe en moedeloos van.
Ik krijg steeds meer het gevoel alsof men maar vindt dat ik me aanstel en vooral niet wil.
Jemig daar word je toch moedeloos van Lise..

Hier een rustig dagje. Werd vanmorgen kotsmisselijk wakker, maar de misselijkheid is nu gelukkig wel een eind gezakt. Straks nog even bellen naar werk, verder hou ik het rustig.

Vanmorgen nog wel flink geschrokken van het nieuws uit Utrecht. Ik heb er familie wonen maar die zijn oké. Godzijdank.
Lise :hug: :hug: :hug:

Mijn maatschappelijk werkster is een paar dagen vrij vanwege privé redenen.

Ik ben het weekend doorgekomen door er zo min mogelijk over na te denken, weer op mijn volledige dosis kalmeringspillen te gaan en zoveel mogelijk met mijn kwasten bezig te gaan.

Maar nu is het maandag. En ik weet even niet waar ik moet beginnen. Of ik er nog aan wil beginnen. Ik heb er pijn van op mijn borstkas..
Afbeelding

Past bij het motto van Lientje





Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik las tijdens mijn pauze de hashtag op twitter #AbledsAreWeird en las echt schokkende dingen. Mensen die gewoon keihard verteld wordt, dat ze maar niet in een rolstoel moeten zitten, want ze staan zo in de weg :O

En.. wat een paar keer langskomt, hoe fijn het moet zijn om te leven van een ziektekostenuitkering en niets te hoeven doen :facepalm: Alsof niet iedereen die daar gebruik van maakt liefst direct gezond zou zijn, en vrij van pijn, om dan voor dat geld te werken.

En wat me het meest bij bleef: een meisje dat op school door haar lerares (!) verteld werd, dat ze maar moest staan tijdens het volkslied (Amerika) want dat ze haar benen gewoon een keer moest oefenen (of iets van die strekking) dan gingen ze het vanzelf doen. Dat meisje had een afwijking aan haar rug, waardoor haar benen het nog nooit hadden gedaan.
Ik ben echt in shock. Een júf :purple:

En dan natuurlijk de geijkte "je ziet er goed uit, je bent vast niet ziek (meer)"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Yellow :hug:

Nartjie, heb je er zelf ook wat aan, dit soort teksten?
Later is nu
Dreamer, ja. Maar is voor iedereen. Ik haal ze van Pinterest
Nartjie: dankjewel!

Yellow: sterkte!

Wat ben ik blij dat ik vandaag niet op pad ben. Ik vind al die bewaking en controles akelig, krijg ik engtevrees van.
Dreamer schreef:
18-03-2019 13:18
Ik las tijdens mijn pauze de hashtag op twitter #AbledsAreWeird en las echt schokkende dingen. Mensen die gewoon keihard verteld wordt, dat ze maar niet in een rolstoel moeten zitten, want ze staan zo in de weg :O

En.. wat een paar keer langskomt, hoe fijn het moet zijn om te leven van een ziektekostenuitkering en niets te hoeven doen :facepalm: Alsof niet iedereen die daar gebruik van maakt liefst direct gezond zou zijn, en vrij van pijn, om dan voor dat geld te werken.

En wat me het meest bij bleef: een meisje dat op school door haar lerares (!) verteld werd, dat ze maar moest staan tijdens het volkslied (Amerika) want dat ze haar benen gewoon een keer moest oefenen (of iets van die strekking) dan gingen ze het vanzelf doen. Dat meisje had een afwijking aan haar rug, waardoor haar benen het nog nooit hadden gedaan.
Ik ben echt in shock. Een júf :purple:

En dan natuurlijk de geijkte "je ziet er goed uit, je bent vast niet ziek (meer)"
Echt tenenkrommend ja. En nog herkenbaar ook.

Zo werd mij gezegd dat ik maar moest oefenen, dan ging mijn been wel weer normaal functioneren :facepalm:
En dat als je medisch uitbehandeld bent er toch, steeds weer, mensen dé oplossing voor je hebben. Je eigen, stomme schuld dan als je daar niks mee wil doen.
Tegen mij word eigenlijk gewoon gezegd dat ze me geen therapie gaan geven voor mijn psychisch trauma want mijn persoonlijkheid staat me niet aan.

Op school en werk heb ik daar nooit serieuze problemen of iets mee gehad. Ik was wel een beetje een buitenbeentje op de middelbare school, maar ik heb wel altijd gewoon vriendinnetjes enzo gehad. Ik ben vastgelopen door mijn fysieke toestand.

Mijn persoonlijkheid was een probleem voor mijn ouders. En dus bij de dokters.

En mijn vriendinnen vonden het altijd hilarisch om zich voor te stellen als ze dan een van hun als dochter hadden gehad, daar waren mijn ma en pa gillend gek van geworden.

Kon je ziel maar bloeden als een abces.
Gisteren een paar uur op pad geweest voor een verjaardag. Overdag. Koffie gedronken. Taart gegeten. Daarna plat gelegen. Slecht geslapen. Vandaag nog steeds gesloopt.

Ik word altijd zo agressief van mensen die afgeven op zieken / arbeidsongeschikten.

Echt. Zodra je jaloers bent op mensen in die positie, moet je toch hoognodig eens kritisch naar jezelf kijken en je leven omgooien zodanig dat je niet meer jaloers bent op mensen met beperkingen, pijn en ellende die de onbetaalbare vrijheid hun leven zelf vorm te geven totaal niet meer hebben.

Afijn. Genoeg geklaagd. Lucht wel op hoor! :biggrin:
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 19:46
Reden: Privacy
41.31% gewijzigd
cesium24 schreef:
18-03-2019 14:16
En dat als je medisch uitbehandeld bent er toch, steeds weer, mensen dé oplossing voor je hebben. Je eigen, stomme schuld dan als je daar niks mee wil doen.
Zó irritant inderdaad!

Yellow - niet om te slijmen, maar ik merk in deze groep bij jou echt niks van een moeilijk of zelfs maar afwijkend karakter. Alleen maar als je vertelt over hoe je ouders en artsen je behandelen. En dan denk ik: hoe dan?! Moet heel frustrerend zijn voor je :redrose:
Lise, wat naar weer zeg! :hug:

Ergens in jouw dossier staat dus iets waardoor zelfs jóuw jurist denkt dat wat het UWV zegt klopt. Ondanks jullie eerdere gesprek een aantal weken geleden, toen hij nog vond dat je goede kansen had.

Weet je al wat het was? Ik zou de jurist anders eens heel goed uithoren waarop hij zijn oordeel nu eigenlijk baseerde. Als je dat hebt achterhaald, kun je eea wellicht nog gericht weerleggen, bijvoorbeeld met een aanvullende verklaring van een arts of door specifiek te verwijzen naar tegenstrijdigheden etc.

Je wil immers niet dat het UWV weer dezelfde kant op gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven