complex verhaal...zwanger ja/nee?
donderdag 30 juni 2011 om 21:03
Hi girls, ik zit met een 'complex' verhaal en ik zou graag jullie mening en/of advies hierin willen hebben. Zoals het onderwerp al aangeeft gaat dit over de pil/eventueel zwanger zijn en alles wat daar mee te maken heeft. Waarschijnlijk weer een van de vele verhalen/vragen maar ik ben nog niet iets soortgelijks tegengekomen hier. Daarom dacht ik, laat ik mijn verhaal hier plaatsen zodat mensen op mijn persoonlijke verhaal kunnen reageren. Om te beginnen mijn menstruatiecyclus. Deze is erg onregelmatig, de ene keer 4 weken, de andere 7 en alles wat daar tussenin zit. Erg vervelend maar het is niet anders. Nu ben ik afgelopen mei op vakantie geweest voor 3.5 week, naar een land met een ander klimaat en veel warmte. Mijn ongesteldheid heeft plaatsgevonden op 3 april 2011. Normaal gesproken, mijn langste cyclus aanhoudend, zou ik uiterlijk rond 22 mei 2011 ongesteld moeten worden, eigenlijk nog daarvoor. Op dat moment was ik op vakantie maar er kwam niets. Vliegen heeft bij mij altijd invloed op mijn cyclus dus ik maakte me niet zoveel zorgen. Echter werd ik de rest van de vakantie ook niet ongesteld en begon mij toch wel een beetje zorgen te maken. Tijdens de laatste dagen van mijn vakantie heb ik seks gehad met een jongen en dat is niet helemaal goed gegaan. Daar ik in een land was waar de MAP niet zo makkelijk te verkrijgen is heb ik gewacht tot ik thuis was (56 uur daarna) op 11 juni 2011. Uiteindelijk werd ik ongesteld op 21 juni (11 weken en 2 dagen na mijn vorige menstruatie van 3 april 2011). Nu weet ik alleen niet of ik ongesteld ben geworden van de MAP of dat het mijn echte menstruatie was. Tevens heb ik nog een zwangerschapstest gedaan in hetzelfde weekend als dat ik de MAP had genomen, negatief. Omdat ik mijn cyclus zo zat was had ik de dokter gebeld voor de pil. Hier was ik mee begonnen op 25 juni 2011 maar was hier na 2 pillen zo ziek van dat ik gelijk weer gestopt ben. Om een lang verhaal samen te vatten....is er een mogelijkheid dat ik toch zwanger ben? Ik heb welliswaar de MAP genomen na 56 uur en daarna een menstruatie gehad naar ben hier toch niet helemaal zeker van. De laatste dagen heb ik een beetje last van mn onderbuik en een tintelend gevoel in mn voeten. Nu kan ik niet tegen hormonen dus de pil heeft ook niet een lekkere invloed gehad. Het tintelende gevoel is begonnen na het slikken van de 2e pil, maar nog niet verdwenen. Gezien mijn onregelmatige cyclus weet ik nu ook niet wanneer ik weer een zwangerschapstest kan doen. Wanneer zou de hoeveelheid HCG merkbaar zijn. Ik hoop dat er iemand is op dit forum die een beetje helderheid kan geven. Moet ik mij zorgen maken of is het alles bij elkaar dat mn lichaam een beetje van slag is? Ik hoor graag van jullie, alvast heel erg bedankt! Liefs, AyamiBik
donderdag 30 juni 2011 om 21:09
Als je nu gewoon nog eens een zwangerschapstest doet want een zwangerschapstest in hetzelfde weekend als de MAP had op dat moment nog totaal geen zin omdat je zoals ik het lees rond 8 juni onveilige seks gehad hebt. Stel dat je daarvan wel zwanger geraakt bent dan zou je op dit moment een positieve test moeten hebben.
Het slimst is om gewoon nog een test te doen.
Het slimst is om gewoon nog een test te doen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
donderdag 30 juni 2011 om 21:10
donderdag 30 juni 2011 om 21:11
donderdag 30 juni 2011 om 21:11
Ik vraag ook niet of ik zwanger ben...ik vraag jullie mening over:
- denken jullie dat ik mijn menstruatie heb gehad door de MAP of door mijn eigen cyclus.
- kan het zijn dat de MAP niet gewerkt heeft en heb ik last van beginnende zwangerschapskwaaltjes of zou dit met de hormonen van de pil te maken kunnen hebben waar ik niet tegen kan
- wanneer is een goed moment om een 2e zwangerschapstest te doen, gezien het feit dat mijn cyclus zo onregelmatig is.
Ik begrijp dat jullie niet weten of ik zwanger ben, dat weet ik zelf ook niet. Ik maak me alleen zorgen en was benieuwd of mensen misschien advies/tips konden geven
- denken jullie dat ik mijn menstruatie heb gehad door de MAP of door mijn eigen cyclus.
- kan het zijn dat de MAP niet gewerkt heeft en heb ik last van beginnende zwangerschapskwaaltjes of zou dit met de hormonen van de pil te maken kunnen hebben waar ik niet tegen kan
- wanneer is een goed moment om een 2e zwangerschapstest te doen, gezien het feit dat mijn cyclus zo onregelmatig is.
Ik begrijp dat jullie niet weten of ik zwanger ben, dat weet ik zelf ook niet. Ik maak me alleen zorgen en was benieuwd of mensen misschien advies/tips konden geven
donderdag 30 juni 2011 om 21:13
quote:MissChief75 schreef op 30 juni 2011 @ 21:11:
Ik snap dat niet hoor, zulke posts. een paar dagen geleden ook al één.
Waarom hardop piekeren en vragen op een forum terwijl je best weet dat niemand hier je uitsluitsel kan geven.
¤7, - voor een test bij de drogist en je weet of je zwanger bent.
En je bent meteen van al het welles-nietes af.5e bij het kruidvat, kun je meteen twee keer testen. Verder helemaal eens met MC: hou op met dat gemiep. Het is geen complex verhaal, het is doodsimpel: je hebt 21-22 dagen geleden onveilig seks gehad. Als je zwanger bent dan test je hoogstwaarschijnlijk positief. Doe dat dus. Dat testen dan. En doe verder niet zo moeilijk.
Ik snap dat niet hoor, zulke posts. een paar dagen geleden ook al één.
Waarom hardop piekeren en vragen op een forum terwijl je best weet dat niemand hier je uitsluitsel kan geven.
¤7, - voor een test bij de drogist en je weet of je zwanger bent.
En je bent meteen van al het welles-nietes af.5e bij het kruidvat, kun je meteen twee keer testen. Verder helemaal eens met MC: hou op met dat gemiep. Het is geen complex verhaal, het is doodsimpel: je hebt 21-22 dagen geleden onveilig seks gehad. Als je zwanger bent dan test je hoogstwaarschijnlijk positief. Doe dat dus. Dat testen dan. En doe verder niet zo moeilijk.
donderdag 30 juni 2011 om 21:38
donderdag 30 juni 2011 om 21:41
Ziek van de 2 dagen pil kan, maar waarom ben je i.p.v. zelfstandig te stoppen niet teruggegaan naar huisarts of apotheek om je ervaring met deze pil te delen. Er zijn zo veel verschillende soorten en daarbij ook nog eens de prikpil en het spiraaltje dat ik denk dat er voor iedereen toch een oplossing te vinden zou moeten zijn?
Of ben ik nu blond...
Of ben ik nu blond...
donderdag 30 juni 2011 om 21:42
Advies : ga morgen naar de drogist en haal een zwangerschapstest
Tip : ga morgen naar de drogist en haal een zwangerschapstest
Advies 2: ga naar de huisarts voor een spiraal indien je niet zwanger bent
Tip 2: ga naar de huisarts voor een spiraal indien je niet zwanger bent.
Advies 3: ga naar de huisarts wanneer je wel zwanger bent
Tip 3: ga naar de huisarts wanneer je wel zwanger bent.
Tip : ga morgen naar de drogist en haal een zwangerschapstest
Advies 2: ga naar de huisarts voor een spiraal indien je niet zwanger bent
Tip 2: ga naar de huisarts voor een spiraal indien je niet zwanger bent.
Advies 3: ga naar de huisarts wanneer je wel zwanger bent
Tip 3: ga naar de huisarts wanneer je wel zwanger bent.
donderdag 30 juni 2011 om 21:53
donderdag 30 juni 2011 om 21:53
quote:xsxaxmx schreef op 30 juni 2011 @ 21:41:
Ziek van de 2 dagen pil kan, maar waarom ben je i.p.v. zelfstandig te stoppen niet teruggegaan naar huisarts of apotheek om je ervaring met deze pil te delen. Er zijn zo veel verschillende soorten en daarbij ook nog eens de prikpil en het spiraaltje dat ik denk dat er voor iedereen toch een oplossing te vinden zou moeten zijn?
Of ben ik nu blond...
Dat heb ik ook gedaan, we gaan ook kijken naar een andere vorm van anticonceptie. Deze pil werkte in ieder geval niet, ik moest van de apotheek ook stoppen in plaats van doorgaan en nog zieker worden. Dat heb ik dus niet helemaal zelfstandig besloten.
Hoe dan ook, ik wil ook graag een zwangerschapstest doen...ik vroeg me alleen af wanneer dat het beste zou zijn vanwege mn cyclus. Op internet lees je namelijk dat je van je langste cyclus van het afgelopen half jaar moet uitgaan...nou dan kan ik nog wel even. Ik vraag het wel aan de huisarts anders, misschien dat hij wel een advies kan geven hierin want dit werkt blijkbaar niet. Dacht dat een forum oa bedoeld was om je problemen/vragen neer te leggen zoals zovelen doen hier, zodat mensen daar hun ervaring over kunnen delen oid. Ik snap zelf ook wel dat jullie geen helderzienden zijn en dat een test/dokter uitsluitsel kunnen geven. Soms wil je gewoon een mening van iemand anders, zonder gelijk bij de huisarts op de stoep te staan. Maar goed, in dit geval lijkt me dat toch beter...
Bedankt voor de mensen die de moeite hebben genomen om toch nog enigzins advies te geven
Of ben ik nu blond...
Dat heb ik ook gedaan, we gaan ook kijken naar een andere vorm van anticonceptie. Deze pil werkte in ieder geval niet, ik moest van de apotheek ook stoppen in plaats van doorgaan en nog zieker worden. Dat heb ik dus niet helemaal zelfstandig besloten.
Hoe dan ook, ik wil ook graag een zwangerschapstest doen...ik vroeg me alleen af wanneer dat het beste zou zijn vanwege mn cyclus. Op internet lees je namelijk dat je van je langste cyclus van het afgelopen half jaar moet uitgaan...nou dan kan ik nog wel even. Ik vraag het wel aan de huisarts anders, misschien dat hij wel een advies kan geven hierin want dit werkt blijkbaar niet. Dacht dat een forum oa bedoeld was om je problemen/vragen neer te leggen zoals zovelen doen hier, zodat mensen daar hun ervaring over kunnen delen oid. Ik snap zelf ook wel dat jullie geen helderzienden zijn en dat een test/dokter uitsluitsel kunnen geven. Soms wil je gewoon een mening van iemand anders, zonder gelijk bij de huisarts op de stoep te staan. Maar goed, in dit geval lijkt me dat toch beter...
Bedankt voor de mensen die de moeite hebben genomen om toch nog enigzins advies te geven