Gezondheid alle pijlers

complex verhaal...zwanger ja/nee?

30-06-2011 21:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi girls, ik zit met een 'complex' verhaal en ik zou graag jullie mening en/of advies hierin willen hebben. Zoals het onderwerp al aangeeft gaat dit over de pil/eventueel zwanger zijn en alles wat daar mee te maken heeft. Waarschijnlijk weer een van de vele verhalen/vragen maar ik ben nog niet iets soortgelijks tegengekomen hier. Daarom dacht ik, laat ik mijn verhaal hier plaatsen zodat mensen op mijn persoonlijke verhaal kunnen reageren. Om te beginnen mijn menstruatiecyclus. Deze is erg onregelmatig, de ene keer 4 weken, de andere 7 en alles wat daar tussenin zit. Erg vervelend maar het is niet anders. Nu ben ik afgelopen mei op vakantie geweest voor 3.5 week, naar een land met een ander klimaat en veel warmte. Mijn ongesteldheid heeft plaatsgevonden op 3 april 2011. Normaal gesproken, mijn langste cyclus aanhoudend, zou ik uiterlijk rond 22 mei 2011 ongesteld moeten worden, eigenlijk nog daarvoor. Op dat moment was ik op vakantie maar er kwam niets. Vliegen heeft bij mij altijd invloed op mijn cyclus dus ik maakte me niet zoveel zorgen. Echter werd ik de rest van de vakantie ook niet ongesteld en begon mij toch wel een beetje zorgen te maken. Tijdens de laatste dagen van mijn vakantie heb ik seks gehad met een jongen en dat is niet helemaal goed gegaan. Daar ik in een land was waar de MAP niet zo makkelijk te verkrijgen is heb ik gewacht tot ik thuis was (56 uur daarna) op 11 juni 2011. Uiteindelijk werd ik ongesteld op 21 juni (11 weken en 2 dagen na mijn vorige menstruatie van 3 april 2011). Nu weet ik alleen niet of ik ongesteld ben geworden van de MAP of dat het mijn echte menstruatie was. Tevens heb ik nog een zwangerschapstest gedaan in hetzelfde weekend als dat ik de MAP had genomen, negatief. Omdat ik mijn cyclus zo zat was had ik de dokter gebeld voor de pil. Hier was ik mee begonnen op 25 juni 2011 maar was hier na 2 pillen zo ziek van dat ik gelijk weer gestopt ben. Om een lang verhaal samen te vatten....is er een mogelijkheid dat ik toch zwanger ben? Ik heb welliswaar de MAP genomen na 56 uur en daarna een menstruatie gehad naar ben hier toch niet helemaal zeker van. De laatste dagen heb ik een beetje last van mn onderbuik en een tintelend gevoel in mn voeten. Nu kan ik niet tegen hormonen dus de pil heeft ook niet een lekkere invloed gehad. Het tintelende gevoel is begonnen na het slikken van de 2e pil, maar nog niet verdwenen. Gezien mijn onregelmatige cyclus weet ik nu ook niet wanneer ik weer een zwangerschapstest kan doen. Wanneer zou de hoeveelheid HCG merkbaar zijn. Ik hoop dat er iemand is op dit forum die een beetje helderheid kan geven. Moet ik mij zorgen maken of is het alles bij elkaar dat mn lichaam een beetje van slag is? Ik hoor graag van jullie, alvast heel erg bedankt! Liefs, AyamiBik
quote:xsxaxmx schreef op 30 juni 2011 @ 21:53:

Septembergirl, ik krijg waanideeen van een notitieblok waarop alles keurig bijgehouden wordt met tabellen enzo...

Yes ma'am!

We zitten nu op 3 van 9.
Hoe complex je verhaal ook is, het forum kan je geen uitsluitsel geven.

Ik snap ook niet goed waarom je niet gewoon een test doet?

En een kans dat je zwanger bent is er na elke keer seks; hoe klein ook.
ik begrijp je wel, maar ik weet alleen geen antwoord. Heb geen verstand van de MAP, heb m nog nooit gebruikt. En door de pil kan alles flink in de war worden geschud. En ej cyclus is al onregelmatig. Dat is zeer iritant, ik weet t

Ik zou zeggen haal idd een test. Als die negatief is ga je naar de huisarts en overleg je over een spiraal of andere pil of iets dergelijks.

Mer kan k er niet van maken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik als helderziende kan je best uitsluitsel geven. Aangezien je maar een maal onveilig seks hebt gehad doet de lengte van je cyclus niet ter zake. De bevruchting kan alleen op dat moment hebben plaatsgevonden, tenzij je hebt gesolliciteerd naar een hernieuwde onbevlekte ontvangenis, maar laten we eerlijk zijn, de wederopstanding zal hoogstwaarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Je bent nu dus of vijf weken zwanger (drie weken plus je twee bonusweken), of niet. Met vijf weken is de hoeveelheid HCG in de meeste gevallen hoog genoeg om aantoonbaar te zijn. Je kunt nu dus prima testen. Dus chop chop.
Jij zal het vast wel weten Blyt, als ze nu zwanger is van een tweeling, krijgt ze dan vier bonusweken? Of twee hamsterweken?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Blyt schreef op 30 juni 2011 @ 22:04:

Ik als helderziende kan je best uitsluitsel geven. Aangezien je maar een maal onveilig seks hebt gehad doet de lengte van je cyclus niet ter zake. De bevruchting kan alleen op dat moment hebben plaatsgevonden, tenzij je hebt gesolliciteerd naar een hernieuwde onbevlekte ontvangenis, maar laten we eerlijk zijn, de wederopstanding zal hoogstwaarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Je bent nu dus of vijf weken zwanger (drie weken plus je twee bonusweken), of niet. Met vijf weken is de hoeveelheid HCG in de meeste gevallen hoog genoeg om aantoonbaar te zijn. Je kunt nu dus prima testen. Dus chop chop.

Nu je toch bezig bent: zou je mij misschien uitsluitsel kunnen geven op de vraag of en zo ja: hoeveel kinderen ik zal gaan krijgen in de toekomst?
En het was niet eens met gebruik van mijn Gave, pure deductie. Met logisch nadenken had ze het zelf ook kunnen bedenken. Het onderwijs van tegenwoordig
quote:SeptemberGirl schreef op 30 juni 2011 @ 22:00:

[...]

Yes ma'am!

[afbeelding]

We zitten nu op 3 van 9.

Hmmm... dat scheelt mij weer een consult, dacht even dat ik gek was gevorden...

TO ik snap je probleem wel hoor, heb zelf ook een heel onregelmatige cyclus, en 8 pillen geprobeerd voor ik niet meer ziek werd, het jammere is alleen als je nu gestopt bent en je niets anders hebt je stgraks misschien nog een keer met dit knagende gevoel kampt.
quote:zoovie schreef op 30 juni 2011 @ 22:15:

[...]

Nu je toch bezig bent: zou je mij misschien uitsluitsel kunnen geven op de vraag of en zo ja: hoeveel kinderen ik zal gaan krijgen in de toekomst? Ik pak mijn grote boek der voorspellingen en statistiek erbij en ik kom op het fenomenale aantal van twee stuks! Twee meisjes. Schatjes zijn het
quote:Blyt schreef op 30 juni 2011 @ 22:21:

[...]

Ik pak mijn grote boek der voorspellingen en statistiek erbij en ik kom op het fenomenale aantal van twee stuks! Twee meisjes. Schatjes zijn het Och wat leuk! (heb alvast mijn moeder gebeld om te zeggen dat ze vast kan beginnen met breien, in roze.) Mijn dank voor je wijze woorden is groot, ik zal 1 van mijn meiden Blyt noemen!
Sja.. als je nou een poll had geplaatst dan hadden we het antwoord wel geweten..

Helaas, gemiste kans!
Ja je kan i derdaad zwanger zijn. Heb ik ook meegemaakt. Die pil die je na de MAP genomen hebt, heeft daar niets mee te maken Gaat erom of MAP gewerkt heeft ja of nee Als dat niet zo is, kan je zwanger zijn.

Dat hele cyclus verhaal snap ik niet. Als je zwanger bent is het van die keer sex en kan je na een paar weken testen Toch?

Nou succes en sterkte
quote:ayamibik schreef op 30 juni 2011 @ 21:11:

Ik vraag ook niet of ik zwanger ben...ik vraag jullie mening over:

- denken jullie dat ik mijn menstruatie heb gehad door de MAP of door mijn eigen cyclus.

- kan het zijn dat de MAP niet gewerkt heeft en heb ik last van beginnende zwangerschapskwaaltjes of zou dit met de hormonen van de pil te maken kunnen hebben waar ik niet tegen kan

- wanneer is een goed moment om een 2e zwangerschapstest te doen, gezien het feit dat mijn cyclus zo onregelmatig is.Topic titel: complex verhaal...zwanger ja/nee?

quote:zoovie schreef op 30 juni 2011 @ 22:27:

[...]

Och wat leuk! (heb alvast mijn moeder gebeld om te zeggen dat ze vast kan beginnen met breien, in roze.) Mijn dank voor je wijze woorden is groot, ik zal 1 van mijn meiden Blyt noemen!Oh god, de horror. Kies maar een normale naam, zo sneu om het kind al bij de geboorte tot mikpunt te maken.
Kruidvat, 2 testen 5 euro. En hoe ben je aan de Pil gekomen? Via je huisarts? En daar heb je dit hele verhaal niet aan verteld? Bel 'm morgen even zou ik zo zeggen.

En de MAP doet over het algemeen zijn werk goed, en daarna treedt in de meeste gevallen een bloeding op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Van de MAP krijgt je lijf een flinke hormonale opdonder. En als je de Pil hebt geslikt en er weer mee bent gestopt raakt je lichaam wel in de war! MAar bezuinig dus niet en betaal morgen 5 euro en test! En als de uitslag negatief is dan test je over een week nog een keer voor de zekerheid, want je hebt toch 2 testen voor die 5 euro. En een kind is veel duurder!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven