Gezondheid alle pijlers

De pil doorslikken

28-06-2011 16:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Eigenlijk zou ik deze week mijn stopweek hebben, maar dat komt niet zo goed i.v.m. mijn vakantie en daarom slik de pil nu een week langer door en neem ik volgende week een stopweek. Ben ik hierdoor niet meer beschermd tegen zwangerschap of kan 1 weekje niet zoveel kwaad?

Ik heb geprobeerd wat te googlen, maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.. vandaar mijn vraag hier!
Je bent wel beschermd tegen zwangerschap. Maar waarom slik je niet de hele strip door?
Als je een één-fasepil hebt, ben je beschermd tegen een zwangerschap als je doorslikt. Je kunt wel last krijgen van doorbraakbloedingen, maar ik heb dat pas als ik 3 strips of meer achter elkaar doorslik.
je bent gewoon beschermd als je de pil doorslikt.

zolang je maar niet korter dan 1 strip neemt is er niks aan de hand.

Ik doe het zelf standaard; 3 strips slikken (9 weken) en dan een stopweek.
quote:Melpomene schreef op 28 juni 2011 @ 16:08:

Je bent wel beschermd tegen zwangerschap. Maar waarom slik je niet de hele strip door?Alleen als ik de stopweek 1 week uitstel ben ik niet tijdens mijn vakantie ongesteld + als ik de hele strip doorslik krijg ik meestal doorbraakbloedingen tijdens de tweede strip, dus daar zit ik ook niet op te wachten..
een week of een hele strip doorslikken maakt ook niet uit.

die aangebroken strip kun je later zo weer gebruiken als het weer eens zo uitkomt.
Ik slik de pil altijd 3 maanden door en plan dan een stopweek. Je blijft gewoon beschermd al die tijd.
Ik las vorige week een stuk in de jawel de Libelle dat een vrouw aan de pil best wel 4 stopweken kan hebben in het jaar. Dus gewoon doorslikken en om de 3 maand een stopweek.
Ik doe dat al jaren. Doorslikken tot ik een spotting heb. Niets aan het handje.
Wordt je dan niet zwaarder als je doorslikt?
niets van gemerkt. Ik ben juist van die schommelingen af. behalve bij een spotting dan nog wel.

Of je aankomt van een pil hangt volgens mij meer van het type/merk af
Toen ik na jaren opnieuw met de pil begon zei mijn huusarts: je kan net zo goed doorslikken, die stopweek is alleen bedacht omdat vrouwen het prettig vinden het idee van een cyclus te hebben, maar het is nergens voor nodig. Ook niet na drie maanden, hooguit om te checken of je niet per ongeluk toch zwanger bent.

Ik besloot indertijd na drie strips te stoppen omdat we toch nog voor een kindje wilden gaan, dus ik weet niet hoe het zit met doorbraakbloedingen als je langer doorslikt. Maar medisch was het geen probleem volgens mijn ha.
Ik slik ook altijd 2 maanden door aangezien ik geen zin heb om zo vaak ongesteld te zijn haha! Maar dan kun je wel idd beter de hele strip doorslikken.. wat ik vroeger wel eens deed is n week eerder stoppen (als je perse niet door wil slikken) om te zorgen dat je ongesteld bent geweest voordat je op vakantie gaat.

Nou alvast n fijne vakantie!
rozebadjas : wat is dan voor jou de logica dat het precies een hele strip moet zijn?

Nergens voor nodig,de strip kun je gewoon bewaren voor een volgende keer.

En volgens mij is juist eerder stoppen om ongesteld te worden niet slim.

Dan heb je dus minder dan 21 pillen gehad.

Staat me iets van bij dat je dan niet veilig bent.

(klok...klepel,weet niet meer precies)
Mijn logica.. als je toch doorslikt.. waarom dan niet gewoon n maand ipv n week.. of dat logica is weet ik niet.. maar wel structuur ;) Nou moet ik zeggen dat ik ook begin te twijfelen over eerder stoppen... maar iig bij mij is t nooit misgegaan.
snap ik,doe ik zelf ook...liefst zo lang mogelijk slikken en niet ongesteld zijn

maar soms halverwege de derde strip krijg ik krampen,geeft mijn lijf aan dat ik een stopweek moet nemen.

Maar die halve overgebleven strip maak ik dan daarna gewoon weer op.

Handiger?: ja vast

beter? : zou niet weten waarom
Staat het niet in de bijsluiter?

Alles wat méér dan één pilstrip is (uitgaande van eenfasepil) is veilig.
Het is algemeen bekend en wordt door artsen ( zie internet ) geadviseerd om de pil altijd 3 mnd door te slikken en dan stopweek. Heb hem wel eens 1 jaar doorgeslikt, meestal stop ik als ik er achterkom dat de voorraad van 6 strips op is en ik nog ff geen zin of tijd heb om n apotheek te gaan.
quote:Misskatie schreef op 28 juni 2011 @ 19:39:

Het is algemeen bekend en wordt door artsen ( zie internet ) geadviseerd om de pil altijd 3 mnd door te slikken en dan stopweek. Heb hem wel eens 1 jaar doorgeslikt, meestal stop ik als ik er achterkom dat de voorraad van 6 strips op is en ik nog ff geen zin of tijd heb om n apotheek te gaan.Door mijn huisarts niet hoor, die geeft aan dat je gewoon continu door kan blijven slikken. Heb ik ook altijd probleemloos gedaan.
Jorina dat zegt misskatie toch juist...
Jorina, je hebt wel gelijk. Je kunt die pil ook gewoon altijd doorslikken maar ik heb het idee dat veel mensen dat niet weten of niet begrijpen. Maar waarom dan die stopweek? Snap het nut niet , dat nut is er ook niet volgens mij. of wel?
Je kan hem wel doorslikken,maar als je dan in de 1ste week van je volgende strip stopt,is je cyclus ontregelt,dus is het beter als je de strip opmaakt.

In de 3e week van je strip kun je wel al een stopweek inlassen omdat dan je hormoonhuishouding niet verstoord word.

Staat het niet in de bijsluiter..?

Succes.! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven