Gezondheid alle pijlers

De pil en tijdsverschil

04-09-2015 12:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien rekenen mij niet zo goed afgaat, even een korte vraag

In Nederland slik ik altijd de pil rond 21.00 uur 's avonds. Tijdens mijn reis naar/in Australië heb ik de pil rond 08.00 uur 's ochtends genomen. Tijdens de vliegreis en reis zelf de lokale NL tijd aangehouden (21.00 uur).

Zojuist gelezen op een andere website:

Heenreis

• Duurt de reis langer dan 24 uur (bijvoorbeeld naar Australië of Nieuw-Zeeland), dan neemt u uw pil op het gewone tijdstip volgens de Nederlandse tijd tijdens de vlucht in. Pas na aankomst gaat u over op de plaatselijke tijd.

Terugreis:

• Vliegt u naar het westen dan verlengt de dag. Dan is het beter één pil meer in te nemen bijvoorbeeld één op het gewone tijdstip en één op het plaatselijke tijdstip. Om het tijdverschil op een eenvoudige manier te overbruggen, laat u uw horloge op Nederlandse tijd staan gedurende de uren dat u onderweg bent en neemt u een tabletje ongeveer op het gebruikelijke Nederlandse tijdstip. Wanneer u aankomt (of wanneer u het grootste tijdverschil overbrugd hebt), neemt u nog een pil op het moment van de dag (plaatselijke tijd) dat u gewoonlijk je pil neemt. Vanaf dan neem je weer dagelijks op dat moment je pil.

Heb ik nu de pil zó verkeerd ingenomen in de zin dat ik voorbij het 36 uur max tussen de pillen mag innemen? Yo No Comprendo
Bedoel je :

dag 1 (thuis) : 21u

dag 2 (weg) : 8u

dag 3 (thuis) : 21u

Op deze manier zou er tussen dag 2 en 3 teveel tijd zitten, als 8u en 21u in één dag was, klopt het wel!

Moet wel zeggen dat het dan maar 1 uur 'te laat' is, dus denk dat de gevaren meevallen (niet aan te raden natuurlijk!)
Nee Aussie time
Om zeker te zijn een condoom gebruiken!
Ik ben gewoon van de ochtend naar de avond gegaan. Dus normaal 7 uur in de ochtend, tijdens de vakantie (verschil 12 uur) 7 uur in de avond. En dat heb ik op reis gewoon volgehouden. Dus de pil genomen als het in Nederland ongeveer 7 uur was. Geen extra pil genomen.
quote:chentolove schreef op 04 september 2015 @ 12:18:

Bedoel je :

dag 1 (thuis) : 21u

dag 2 (weg) : 8u

dag 3 (thuis) : 21u

Op deze manier zou er tussen dag 2 en 3 teveel tijd zitten, als 8u en 21u in één dag was, klopt het wel!

Moet wel zeggen dat het dan maar 1 uur 'te laat' is, dus denk dat de gevaren meevallen (niet aan te raden natuurlijk!)

Even denken hoor terugvlucht:

Aussietime:

Woensdag 08.00 uur ingenomen.

Donderdagochtend terugvlucht naar NL:

DO Melbourne – Dubai 02.40 – 13.00 uur (om 08.00 uur de pil ingenomen, Aussie tijd aangehouden)

DO Dubai – Amsterdam 14.55 – 20.00 uur

om 23.00 uur thuis in Nederland de pil weer genomen.

Heb ik hier iets gemist? Voel me nogal zwanger, gaan een testje doen een kleintje is overigens van harte welkom!
quote:Blondkitty schreef op 04 september 2015 @ 12:29:

[...]Heb ik hier iets gemist? Voel me nogal zwanger, gaan een testje doen een kleintje is overigens van harte welkom!

Ooooh, laat dat condoom dan ook maar zitten...

Kan zijn dat je je door de jetlag ook niet helemaal jezelf voelt. Wattenhoofd, opgeblazen buik, hoofdpijn, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven